#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عینک‌های واقعیت مجازی - دکترعینک

عینک‌های واقعیت مجازی

تا چندین سال گذشته، عینک‌های واقعیت مجازی چیزی شبیه به داستانی رویایی بود. حتی در برخی از کتاب‌های بسیار قدیمی می‌توان تخیلات نویسندگان در این مورد را کشف کرد.

امروزه فناوری به وجود آمده است که این امکان را به شما می‌دهد که احساس حضور در جنگ، پارک تفریحی یا کنار ساحل همراه با دوستانتان را داشته باشید یا هر مکان دیگری که تصورش می‌کنید، می تواند جلوی چشم شما ظاهر شود.

 عینک‌ واقعیت مجازی، دقیقا برای همین هدف طراحی شده‌ است و در انواع و قیمت‌های متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اما آیا این عینک‌ها فقط جنبه سرگرمی دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، ادامه مطلب را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

عینک‌های واقعیت مجازی چه نوع محصولاتی هستند؟

عینک‌های واقعیت مجازی یا VR، فناوری است که از دهه‌های مختلف الهام گرفته شده و به حالت امروزی درآمده است. به عنوان مثال، مراکز نظامی از اولین مراکزی بودند که از تکنیک‌های دیجیتالی برای آموزش دادن افراد و همچنین آماده شدن آن‌ها برای عملیات مختلف، استفاده کردند.

امروزه کاربرد این دستگاه بسیار بیشتر و عمومی‌تر شده است و مردم به راحتی می‌توانند برای کاربرد‌های مختلف از آن بهره‌مند شوند.

این محصول دارای اشکال متفاوتی است و ظاهری جدید با هدست سبک وزن دارد که به راحتی در بسیاری از فروشگاه‌ها قابل خریداری و تهیه است.

یکی از انواع عینک‌های واقعیت مجازی امروزی که بسیار پرکاربرد هم است، به مصارف عمومی و در واقع برای افرادی که به طور جنون‌آمیزی دنیای گیمینگ را دوست دارند، اختصاص دارد. آن‌ها به کمک این وسیله می‌توانند خود را بیشتر غرق در بازی کنند و در شرایط طبیعی قرار بگیرند.

این نوع عینک می‌تواند صورت یا تمام سر شما را بپوشاند؛ دقیقا شبیه کلاه ایمنی موتور‌های سیکلت. با این حال، معمولا اکثر این عینک‌ها، فقط چشم‌ها و بخشی از گوش‌های شما را می‌پوشاند. از آنجا که این عینک‌ها علاوه بر نور، صدا را هم منتقل می‌کنند، برخی از آنها دارای بلندگو نیز هستند.

 مدل‌های دیگری هم وجود دارند که هندزفری‌های جداگانه‌ای برای قرارگیری در گوش دارند. جنس این عینک‌ها اغلب پلاستیکی بوده و رنگ‌ها و طرح‌ها متنوعی نیز برای آن‌ها موجود است.

بسیاری از این عینک‌ها، با دستگاه‌های بازی و گیمینگ به طور کامل مطابقت دارند و برخی حتی دقیقا برای دستگاهی خاص طراحی شده‌اند.

عینک‌های واقعیت مجازی

عینک‌های واقعیت مجازی چگونه کار می‌کنند؟

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چه عاملی این وسیله را تا این حد جذاب کرده است. درواقع کدام عامل می‌تواند دنیای دیجیتال را جلوی چشم شما بیاورد؟

همه انواع این عینک‌ها به طور یکسانی کار نمی‌کنند، اما همه آن‌ها دارای رویکرد متداولی هستند که از حرکت سر شما به همراه تصاویر استریوسکوپی برای ارسال تصاویر و صداها به چشم و گوش شما استفاده می‌کنند. اگر این عمل به خوبی و به طور صحیحی صورت گیرد، مغز شما این فرمان را صادر خواهد کرد که شما در دنیای دیجیتالی هستید و تمام وقایع را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

همه عینک‌های واقعیت مجازی یکسان نیستند و البته تمامی آن‌ها نیز پیچیدگی خاصی ندارند. برخی از انواع این عینک‌ها، عینک‌های پلاستیکی و ساده‌ای هستند که تلفن همراه شما را در فاصله مشخصی از چشمان شما نگه می‌دارند که شما را وارد دنیای دیجیتالی کنند.

برخی دیگر از انواع این وسیله جذاب، صفحه نمایش و دیگر تجهیزات پردازش برای ارائه تصویر باکیفیت و ویژه را دارند. این نوع عینک‌های پیشرفته‌تر، برای عملکرد مناسب خود، نیاز به سیستم کامپیوتر برای بازی یا کنسول مستقل با پردازنده‌های گرافیکی ارتقا یافته خواهند داشت.

وقتی بحث این عینک‌ها به میان می‌آید، باید گفت شما هرچه بیشتر هزینه کنید، امکانات بیشتری را هم در اختیار خواهید داشت.

نحوه کار با عینک واقعیت مجازی

آموزش و فراگیری نحوه استفاده از آن‌ها کار آسانی است. اکثر بازی‌ها یا برنامه‌ها آموزش چگونگی استفاده از این عینک‌ها را در محیط خود دارند. حتی کسانی که تجربه قبلی کار با این ابزار را ندارند و اولین تجربه خود را سپری می‌کنند، به راحتی و پس از چند ثانیه می‌توانند با آن هماهنگ شوند.

باید گفت تنها مهارتی که به آن نیاز دارید، در رابطه با خود برنامه یا بازی است. برای استفاده از این عینک فقط کافی است آن را روی چشمان خود قرار دهید و شروع به ماجراجویی کنید!

عینک‌های واقعیت مجازی چگونه عمل می‌کنند؟

انواع مختلف عینک واقعیت مجازی

به طور کلی، سه نوع مختلف از عینک‌های واقعیت مجازی در سراسر دنیا وجود دارد که کاربران از آن استفاده می‌کنند. این سه نوع شامل غیرفراگیر، نیمه‌فراگیر و فراگیر کامل است.

برای درک بهتر این وسیله جدید و شناخت کاربرد‌های آن، به معرفی این سه نوع می‌پردازیم.

فراگیر

احتمالا شما هم وقتی به VR فکر می‌کنید، تجربه‌ای فراگیر و کامل را تصور خواهید کرد. تجربه‌ای همراه با صفحه نمایشگر، هدفون، دستکش و حتی دستگاه‌های تعلیق! اگر شما دائما به این نوع فکر می‌کنید، باید بگوییم این طرح برای شما وجود دارد!

این نوع عینک به طور عمده برای بازی و سایر اهداف سرگرمی در بازی‌های مخصوص این عینک‌ها یا حتی در محیط خانه استفاده می‌شود. البته توصیه می‌شود هنگام استفاده از این وسیله در محیط خانه، حتما فضای مناسبی را تعبیه کنید و از قراردادن اشیا و وسایل شکستنی در اطراف محیط بازی، خودداری کنید.

این نوع از عینک‌ها، تجربه‌ای کاملا حقیقی و کامل را به کاربرد ارائه می‌دهند و با استفاده از صدا و تصویر او را کاملا غرق خود خواهند کرد.

 این عینک‌‌های نوین، وسعت دید بزرگی به همراه وضوح بالایی را به شما ارائه می‌دهند. چه در حال پرواز کردن باشید و چه با افراد شرور مبارزه کنید، احساس خواهید کرد که شما همین الان در آن جا حضور دارید!

نیمه فراگیر

این نوع از عینک‌های واقعیت مجازی، محیطی نیمه مجازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نوع عمدتا برای اهداف آموزشی استفاده می شود.

به طور مثال در بحث خلبانی، ابزارهایی که در جلوی خلبان قرار دارند، واقعی هستند و پنجره‌ها صفحه‌هایی هستند که به طور مجازی محیطی را به نمایش در‌ می آورند.

آشنایی با عینک‌های واقعیت مجازی

غیرفراگیر

این نوع از عینک‌ها، به دلیل این که در زندگی روزمره ما عادی هستند، به عنوان عینک واقعیت مجازی درنظر گرفته نمی‌شوند و در واقع فراموش می‌شوند. تجربه بازی ویدیویی یکی از همین روزمرگی‌های ما است که ما را به دنیای جدیدی وارد می‌کند.

چه کسانی از این ابزار استفاده می‌کنند؟

گیمر‌ها طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان این محصول را تشکیل می‌دهند. حتی کودکان کم سن هم به سرعت در حال علاقه‌مند شدن به این ابزار نوین هستند. بازی در محیطی دیجیتالی فراگیر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد و کاربر می‌تواند تجربه قرارگیری در شرایط بازی را بدون هیچ‌گونه مزاحمتی داشته باشد.

البته اگر کمی ترسو باشید در ابتدا ممکن با مشکلاتی روبه‌رو شوید!

دسته دیگر افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، افراد عاشق سرگرمی و تکنولوژی هستند. ممکن است آن‌ها گیمرهای خوبی نباشند، اما دلیلی نمی‌شود که از این ابزار به راحتی دل بکنند و آن را امتحان نکنند.

به خصوص که عینک واقعیت مجازی این امکان را به کاربران می‌دهد که از آن در جهات مختلف استفاده کنند. مانند تماشای فیلم به صورت کاملا واقعی؛ گویی شما در داخل فیلم هستید. فقط کافی است یکبار آن را امتحان کنید؛ قطعا شیفته این وسیله خواهید شد!

عینک‌های واقعیت مجازی - دکترعینک

 

نهادهای دولتی، پزشکی و تجارتی هم دیگر مصرف‌کنندگان این محصول خاص هستند که بهتر است با آن آشنا شوید.

مراکز نظامی و امنیتی از این ابزار جهت تمرین و شبیه‌سازی و همچنین آموزش و پیشرفت استفاده می‌کنند. آن‌ها انواع شرایط خاص را برای کارآموزان خود شبیه‌سازی می‌کنند که در شرایط حقیقی مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

گروه‌های تجاری نیز چشم به آینده این نوع محصولات دارند. بسیاری از افراد برای شبیه‌سازی شرایط خطرناک برای افرادی که در این کارها شرکت دارند، سراغ این نوع وسیله می‌روند. کارهایی مانند تخریب، بالا رفتن از ارتفاع های بلند و… نیازمند تمرین هستند و چه تمرینی بهتر از این که شما هیچ خطری را برابر خود نبینید، اما به خوبی شرایط را درک کنید.

پزشکان نیز به تازگی، برای انجام جراحی‌های پیشرفته، از این ابزار به‌روز تکنولوژی بهره‌ می‌برند.

انواع عینک‌های واقعی مجازی

نتیجه‌گیری

با عینک‌های واقعیت مجازی تاحدی آشنا شدید. شاید بسیاری از شما تصور می‌کردید این ابزار فقط در بحث گیمینگ و سرگرمی کاربرد دارد، اما باید گفت تکنولوژی امروزه راه خود را پیدا کرده است و در حال گسترش بسیار سریع و عمیق در تمامی حوزه‌‌های مهم و کاربردی است.

اگر قصد خرید این نوع عینک را دارید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که این ابزار با کنسول یا سیستم شما هم‌خوانی دارد یا خیر.

همچنین باید بدانید این محصول را به چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید؛ زیرا برخی از انواع آن دارای لوازم جانبی هستند که نیاز است شما آن‌ها را تهیه کنید.

سوالات متداول

هزینه عینک‌های واقعیت مجازی به چه عواملی بستگی دارد؟

باید گفت این هزینه کاملا به نوع عینکی که انتخاب خواهید کرد بستگی دارد. درکل هرچه عینک امکانات بیشتر و شبیه به واقعیت بیشتری ارائه دهد، قیمت بیشتری هم دارد.

آیا این عینک‌ها برای تمام سنین مناسب است؟

خیر، برخی از انواع آن، به خصوص آن‌هایی که فرد را کاملا در شرایط حقیقی قرار می‌دهد، محدودیت سنی خاصی دارد که شما حتما باید آن را رعایت کنید.

آیا استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی خطرناک است؟

خیر، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد، مگر اینکه شما از لحاظ قلبی و سایر مواردی که با هیجان و احساسات شما در ارتباط است، دچار مشکلاتی باشید که در این صورت بهتر است سراغ این وسیله در مواقعی که هیجانات آن بالا است، نروید. در غیر این صورت شما به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این وسیله استفاده کنید.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.