#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟ - دکترعینک

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟

انتخاب بهترین عینک برای فرم صورت شما یک نظر ذهنی و سلیقه‌ای است. اما هم طبق تجربیات مشاهده‌ای و هم طبق اصول زیبایی شناسی، قواعدی برای انتخاب فریم مناسب وجود دارد. انتخاب مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد موضوعی است که قصد داریم به آن بپردازیم. با دکتر عینک همراه شوید.

انتخاب صحیح مدل عینک طبی مردانه چه ضرورتی دارد؟

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟ - دکترعینک

قطعا شما هم دوست دارید عینکتان ویژگی‌های طبیعی‌تان را بیشتر جلوه دهد و استایل شخصی شما را به نمایش بگذارد. انتخاب فریم لازم است تا جایی که به موارد پزشکی و سلامت مربوط است، با مشورت کارشناس صوت گیرد. اما از نظر ظاهری تنها شمایید که می توانید تصمیم بگیرید چهره خود را به کدام فریم مزین کنید. با این حال خوب است بدانید برخی از تکنیک ها نیز وجود دارد که در این راستا به شما کمک می کند. توجه به زوایا و انحناهای صورت و فریمی که زوایایی مکمل داشته باشد، از مهم‌ترین تکنیک‌هاست. بر این اساس برای یک صورت گرد باید قابی را برگزید که گردی صورت را بشکند. به عبارت دیگر در میزان گرد به نظر رسیدن صورت، اغراق بیشتری ایجاد نکند. توجه به این قواعد هنگام انتخاب عینک، چه عینک طبی و چه عینک آفتابی، به شما آقایان کمک می‌کند.

مدل‌های پیشنهادی عینک طبی مردانه برای صورت گرد

با توجه به قواعدی که وجود دارد، مدل مناسب صورت گرد مردانه، می‌تواند یکی از این مدل‌ها باشد:

1.قاب های مستطیلی: رایج ترین مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد همین مدل است. این مدل ساده است و می‌تواند مناسب همه‌ی سلیقه‌ها و تمام سنین باشد.

2.فریم مربع: این مدل نیز با زوایایش گردی و انحنای زیاد صورت را مانند عینک مستطیلی می‌شکند. انتخاب آن یک موضوع سلیقه‌ای است.

3.قاب های چشم گربه ای: این قاب‌ها خصوصا در مدل‌های فانتزی بیشتر مناسب خانم‌ها هستند. اما آقایان نیز می‌توانند چنین قاب‌هایی را که مناسب آنان طراحی شده است، انتخاب کنند.

عینک طبی مردانه برای صورت گرد

4.قاب های  Wayfare: این نوع قاب‌ها دارای یک گوشه‌ی تیز در بالا و زوایایی ملایم‌تر در پایین است. به دلیل تیزی در زاویه‌ی بالا می‌تواند برای صورت گرد مناسب باشد.

5.فریم های بزرگ: فریم‌های بزرگ خصوصا آن‌ها که قدری زاویه دارند، برای پنهان کردن صورت مناسب‌اند. افرادی که صورت گرد بزرگ دارند، باید از فریم بزرگ استفاده کنند. این فریم برای صورت‌های کوچک چندان توصیه نمی‌شود.

6.عینک هوانورد یا خلبان: از پرطرفدارترین مدل‌های عینک طبی برای صورت گرد مردانه این مدل است. البته این مدل نزد بسیاری محبوبیت دارد.

7.قاب های هندسی: از تازه‌های مد و فشن می‌توان به قاب‌های هندسی اشاره کرد. قاب‌هایی که فرمی غیر از اشکال معمول دارند. مثلا به صورت ذوزنقه‌ی کامل، شش ضلعی، هشت ضلعی و … هستند.

 

تشخیص فرم صورت گرد

بهتر است قبل از انتخاب مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد، مطمئن شوید صورتتان گرد است. البته تعیین فرم صورت یک موضوع علمی و دقیق نیست اما ملاک‌هایی تقریبی برای آن وجود دارد. در واقع تعداد کمی از افراد هستند که می‌توان آنان را دارای صورت کاملا «گرد» دانست. اکثر مردم فرمی ترکیبی از انواع مختلف چهره دارند. با این حال به یک فرم نزدیک‌تر هستند و بر آن اساس می‌توانند در مورد فریم تصمیم بگیرند.

تشخیص فرم صورت گرد

بهترین راه برای تعیین شکل صورت شما نیز همین است. بنابراین برجسته ترین ویژگی های صورت خود را شناسایی کنید و آن‌ها را با نزدیک ترین شکل صورت مطابقت دهید. این عناصر شامل فک، استخوان گونه و پیشانی شما هستند.

مشخص ترین عناصر در صورت گرد عبارتند از:

  • منحنی های صورت نرم و خطوط بدون زاویه هستند؛
  • گونه ها کامل است؛
  • فاصله‌ی بین خارجی‌ترین نقطه‌ی استخوان دو گونه گسترده ترین قسمت صورت است.
  • طول صورت از فک تا پیشانی به اندازه‌ی همان عرض است؛ یعنی فاصله‌ی منتهی الیه گونه‌ی چپ تا راست.
  • چانه گرد با زوایای بسیار کم و ملایم.

تشخیص فرم صورت گرد

صورت‌های مربع شکل و صورت‌های گرد از یک نظر به هم شباهت دارند. در هر دو خط فک و پیشانی وجود دارد که از نظر عرض برابر هستند. با این حال در انتخاب فریم تفاوت‌های اساسی دارند. چهره های گرد به دلیل منحنی بودن خطوط و عدم وجود زاویه، باید فریم زاویه دار انتخاب کنند. این برای ایجاد نوعی کنتراست بین خطوط منحنی و ملایم صورت با خطوط و زوایای تیز‌تر است. نکته‌ی دیگر این است که فریم‌های ضخیم و دارای لبه‌های کامل دور شیشه، انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.

 

هر فریم چه تأثیری بر صورت دارد؟

دلیل آن‌که برخی مدل‌ها را عینک مناسب صورت گرد مردانه می‌دانیم، باید در تأثیرات جزئی بررسی شود.

عینک چهارگوش مستطیلی و مربعی

فریم های مستطیلی به افزودن زوایایی کمک می کنند که عناصر اصلی صورت شما را برجسته می کند. شکل آنها باعث بلندتر شدن صورت شما می شود و آن را بلند‌تر و لاغر‌تر نشان می دهد. عینک‌های مربعی نیز مانند قاب‌های مستطیلی، تعادل و زاویه‌ای را به ویژگی های نرم صورت گرد اضافه می کنند. به این ترتیب کنتاست لازم ایجاد می‌شود. این فریم‌ها استاندارد هستند و اختلالی نیز در زاویه‌ی دید ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل است که رایج‌ترین مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد هستند.

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟ - دکترعینک

قاب‌های Wayfarer

قاب Wayfarerنیز مانند مدل‌های چهارگوش، از انتخاب‌های کلاسیک برای عینک طبی یا آفتابی هستند. این فریم از زمانی مورد توجه بیشتر قرار گرفت که ریبن به صحنه آمد و آن‌ها را دوباره مد کرد. تاکنون این مدل عینک طبی مردانه‌ از محبوب‌ترین مدل‌هاست. فریم های ظریف Wayfarer  خصوصا آن‌ها که در قسمت خارجی کشیده‌تر است، برای صورت گرد آقایان توصیه می‌شود.

عینک چهارگوش مستطیلی و مربعی

مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد با فریم‌های بزرگ

فریم های بزرگ‌تر برای چهره های گرد بهترین کار را می کنند. صورت گرد عناصر لطیف و خطوط ملایمی دارد. این سبک چهره مانند یک بوم زیبا برای فریم‌های بزرگ، دور قاب‌دار و رنگارنگ است. در نتیجه سبک ظاهری و جذابیت شما را پررنگ‌تر می کند.

عینک خلبان

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟ - دکترعینک

این مدل یکی از محبوب ترین سبک های عینک آفتابی هستند. محبوبیتشان به قدری بوده که به عنوان فریم عینک طبی نیز رواج پیدا کرده اند. البته فرم قطره اشکی این عینک‌ها برای همه افراد با صورت گرد مناسب نیست. توصیه می کنیم از فریم هایی با شکل زاویه‌دار‌تر یا مربع استفاده کنید. این مدل‌ها اغلب «navigators» نامیده می‌شوند.

قاب‌های هندسی

قاب های هندسی در همه‌ی اشکال و اندازه‌ها وجود دارد. شش ضلعی، هشت ضلعی و سایر اشکال منحصر‌به فرد و زاویه‌دار می توانند ظاهری واقعاً خاص به شما بدهند. این مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد حالت ملایم خطوط و عناصر صورت را متعادل کند.

 

از کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد باید اجتناب کرد؟

برخی مدل‌های عینک طبی را که صورت شما را جذاب‌تر می‌کند، معرفی کردیم. حال باید دید از کدام مدل‌ها باید اجتناب شود؟

1.فریم های کوچک یا کوتاه: دقیقا همان‌قدر که به عینک بزرگ برای صورت گرد ایمان داریم، شما را از عینک کوچک پرهیز می‌دهیم.  عینک کوچک باعث می‌شود چهره شما پرتر به نظر برسد.

2.قاب گرد: قطعا این وحشتناک‌ترین مدل عینک برای صورت گرد است. با این کار انگار صورتتان تبدیل به دوایری در دل دایره می‌شود و گردتر به نظر می‌آید.

3.فریم های ضخیم سنگین: خوب است قاب دور شیشه‌ی عینک‌ها مشخص باشد اما نباید بیش از حد ضخیم و سنگین جلوه کند.

عینک چهارگوش مستطیلی و مربعی

نکات تکمیلی در انتخاب عینک مناسب صورت گرد مردانه

1.توجه به رنگ برای انتخاب: در کنار توجه به مدل عینک طبی برای صورت گرد مردانه، باید به رنگ هم توجه کرد. رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای، یشمی و مانند این‌ها مکمل صورت گرد است.

2.سایر اجزای قاب: به سراغ عینک با پل بینی نازک، شفاف یا متضاد بروید. پدهای بینی قابل تنظیم باعث می‌شود عینک راحت‌تر باشد. زیرا از قرار گرفتن قاب روی گونه های کامل شما جلوگیری می کند. قاب های حاشیه کامل نسبت به مدل‌های بدون حاشیه اولویت دارند.

کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب است؟ - دکترعینک

پرسش و پاسخ و سوالات متداول

1.کدام مدل عینک طبی مردانه برای صورت گرد مناسب‌تر است؟ مدل‌های متنوعی را از میان مدل‌های زاویه‌دار می‌توان برای صورت گرد انتخاب کرد. عینک‌های چهارگوش، هندسی زاویه‌دار، فریم‌های بزرگ و مدل خلبان از بهترین مدل‌ها هستند.

2.از کدام مدل عینک مردانه باید برای صورت گرد اجتناب کرد؟ هرمدلی که زاویه‌دار نباشد و ویژگی گردی صورت و خطوط ملایم و منحنی اغراق کند.

3.آیا رنگ در انتخاب عینک مناسب صورت گرد مردانه مهم است؟ بله. توصیه می‌شود بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده شود.

4.آیا می‌توان برای صورت گرد از عینک کوچک استفاده کرد؟ اولویت با انتخاب فریم‌های بزرگ است. عینک کوچک صورت گرد شما را پرتر نشان می‌دهد.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.