#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) - دکترعینک

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)

عمل بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که برای افتادگی پلک و حذف بافت‌های زاید انجام می‌شود. در این مقاله به طور مفصل درباره این عمل، چگونگی انجام، مراحل و هزینه‌های آن توضیح خواهیم داد. با دکتر عینک همراه شوید.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی که عموم آن را با نام «لیفت پلک» می‌شناسند، جراحی جوان‌سازی پلک بالا و پایین است. این عمل روشی برای برداشتن پوست و اضافه کردن یا حذف چربی پلک‌ها است. البته اصطلاح «لیفت پلک» نامی اشتباه است زیرا پلک در حین عمل به طور واقعی بلند یا کشیده نمی شود.

بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین روش‌های جراحی زیبایی است. تا به امروز این روش در مقایسه با سایر روش‌های غیرجراحی، قوی‌ترین روش جوان‌سازی اطراف چشم محسوب می‌شود. با وجود این، دارای کاستی هایی است. پروسه‌ی بهبود طولانی مدت، احتمال بروز عوارض ظاهر و تغییر سبک زندگی از جمله‌ی این کاستی‌ها است. برای رسیدن به نتایج موفق در این عمل حساس، درک جامع از توپوگرافی صورت، بیمار و انتخاب روش ضروری است. همچنین ممکن است نیاز به محافظه‌کاری و احتیاط فراوان باشد.

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) - دکترعینک

عمل بلفاروپلاستی فوقانی و تحتانی

بلفاروپلاستی بالا و پایین (فوقانی و تحتانی) هر دو از نظر فنی نیازمند برنامه هایی هستند. این برنامه‌ها برای دستیابی به نتایج مطلوب و جلوگیری از عوارض، نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارند.

در جراحی بلفاروپلاستی فوقانی برش هایی برای برداشتن پوست و چربی به کار می‌رود. سپس از یک بخیه نازک برای جمع کردن پوست پلک استفاده می شود. در عمل بلفاروپلاستیفوقانی، هدف بازگرداندن بینایی و میدان دید و ایجاد زیبایی در آن است. باز شدن میدان دید، با برداشتن چین در پلک بالا حاصل می‌شود. با اضافه کردن حجم در پلک بالا نیز می‌توان زیبایی و حالت برجسته‌ی آن را ایجاد کرد.

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) - دکترعینک

جراحی پلک پایین می تواند شامل برش های پوستی مستقیما زیر خط مژه یا برشی در داخل پلک باشد. در این حالت، رویکرد، ترانس ملتحمه نامیده می‌شود. رویکرد دیگر که متقاطع است، اجازه دسترسی به پلک بدون برش‌های قابل مشاهده را می‌دهد. این روش برای بیمارانی است که نیاز به برداشتن یا اضافه کردن چربی دارند. روش دوم می‌تواند با لیزر پوست پلک به‌منظور کاهش خطوط و چین و چروک ترکیب شود.

بلفاروپلاستی تحتانی با هدف ایجاد سطحی صاف در پلک زیرین و نبود مرز نسبت به گونه ها انجام می شود. با تحقق این اهداف، شکل و ابعاد پلک چشم باید حفظ یا بهبود یافته شود.

چرا عمل بلفاروپلاستی پلک انجام می شود؟

پوست و چربی اضافی در پلک فوقانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. می تواند باعث ایجاد سنگینی و افتادگی در پلک، پیری، پف و گاهی کاهش میدان دید فوقانی شود. بلفاروپلاستی فوقانی برای از بین بردن پوست و چربی اضافی انجام می‌شود و می‌تواند میدان دید را بهبود بخشد.

بلفاروپلاستی پلک دوگانه، با عنوان جراحی پلک آسیایی نیز شناخته می‌شود. این عمل برای ایجاد یا تقویت خط در پلک بالا انجام می شود. معمولا شرقی‌ها این عمل را انجام می‌دهند تا ظاهر پلکشان «غربی» شود. یک چشم زیبا از نظر زیبایی دارای شکل بادامی با قوس زیاد است که در وسط چشم به اوج خود می رسد و کمی به سمت بالا زاویه دارد.

چرا عمل بلفاروپلاستی پلک انجام می شود؟

بلفاروپلاستی تحتانی برای از بین بردن پوست اضافی و بهبود خط پلک با افزودن یا حذف چربی انجام می‌شود. گاهی اوقات برای اصلاح افتادگی، نیاز به سفت کردن پلک است. درحالی‌که برای بهبود چین و چروک و بافت پوست می توان از روش لیزر پوست استفاده کرد.

چه کسی گزینه‌ی مناسبی برای عمل بلفاروپلاستی است؟

برای تصمیم‌گیری در مورد این‌که آیا بلفاروپلاستی برای شما مناسب است یا نه، آگاهی لازم است. باید بدانید که واقعا چه انتظاری می توانید از این عمل داشته باشید و مزایا و عوارض عمل بلفاروپلاستی را بررسی کنید. افرادی که انتظارات واقع بینانه‌ای دارند و از سلامت کامل برخوردار هستند، گزینه‌ی مناسب جراحی پلک هستند. اکثر افرادی که کاندیدای این عمل می‌شوند، بالای ۳۵ سال سن دارند. اگر پلک های افتاده در خانواده‌ی فرد وجود داشته باشد، ممکن است تصمیم بگیرد که جراحی را زودتر انجام دهد.

اگر افتادگی پلک ها مانع از باز شدن کامل چشم‌ها یا پایین کشیدن پلک‌های زیرین می‌شود، ممکن است بلفاروپلاستی مفید باشد. برداشتن بافت اضافی از پلک بالا می‌تواند بینایی شما را بهبود بخشد. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین می تواند چشمان شما را جوان‌تر و هوشیارتر نشان دهد.

عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی همچنین در صورت وجود موارد زیر، می‌تواند یک گزینه عالی باشد:

 پلک های فوقانی گشاد یا افتاده است؛

 پوست اضافی در پلک بالا دارید که بینایی محیطی شما را مختل می کند؛

 پوست اضافی در پلک های پایینی

 زیر چشم شما به حالت پف کرده است.

عمل بلفاروپلاستی می‌تواند هم‌زمان با یک روش دیگر مانند لیفت ابرو، لیفت صورت یا بازسازی سطح پوست انجام گیرد.

آمادگی برای عمل بلفاروپلاستی

قبل از عمل بلفاروپلاستی، بیمار باید معاینه و بحث مفصلی در مورد عمل و نتایج و خطرات احتمالی آن داشته باشد. دستورالعمل‌های قبل از عمل که پزشک صادر کرده باید کاملا از سوی بیمار رعایت شود. همچنین باید مراقبت‌های بعد از عمل را نیز مطالعه و مرور کند. زیرا لازم است برخی داروها و وسایل را برای بعد از عمل در خانه داشته باشد.

ممکن است برای عمل از آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی استفاده شود. در این صورت پزشک موظف است به درخواست شما پروسه عمل را به طور کامل برایتان شرح دهد.

هدف ارزیابی قبل از عمل بلفاروپلاستی، شناسایی سابقه پزشکی و ویژگی‌های آناتومیکی است. این ویژگی‌ها و سوابق ممکن است خطر عوارض بعد از عمل را افزایش دهند:

 سابقه فشارخون

 اختلال خونریزی

 مصرف برخی داروها و مکمل‌ها

 وجود علائم خشکی چشم و عوامل زمینه‌ساز برای سندروم خشکی چشم (عمل بلفاروپلاستی بالا و پایین باعث اختلال موقت در مکانیک بسته شدن پلک می شود. اگر فرد خشکی چشم یا زمینه‌ی آن را داشته باشد، دچار مشکل می‌شود.)

 تاریخچه جراحی اخیر چشم یا قرنیه

 فاصله شش‌ماه با جراحی لیزر

 توپوگرافی نامناسب اطراف چشم و علائم پیری

زمان بهبودی جراحی پلک

زمان بهبودی جراحی پلک چقدر است؟

 معمولا دوره بهبودی برای بیماران بعد از عمل بلفاروپلاستی کوتاه است. کبودی و تورم معمولا در روز بعد از عمل تشدید می‌شود. اما جای نگرانی نیست زیرا به همان سرعت نیز شروع به ناپدید شدن می کند. در ۴۸ ساعت اول به بیمار توصیه می‌شود از کمپرس سرد استفاده کند. این کار می‌تواند کبودی و تورم اطراف چشم و صورت را تا حد زیادی کاهش دهد. فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی نیز به سرعت بهبود کمک می کند. پانسمانِ با بانداژ نازک معمولا روی محل برش قرار می‌گیرد. این‌ها طی چند روز برداشته می‌شوند. اما ممکن است بخیه‌ها مدتی طولانی‌تر مثلا حدود یک هفته در پوست باقی بمانند. گاهی از بخیه های جذب‌شدنی استفاده می شود که نیازی به کشیدن ندارند.

بیشتر افراد بعد از هفت تا ده روز پس از عمل بلفاروپلاستی می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. تا دو هفته پس از عمل نیز کبودی و تورم تا حد زیادی برطرف می‌شود.

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) - دکترعینک

نحوه انجام بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی ممکن است شامل برداشتن پوست، ماهیچه‌ها و چربی اضافی باشد. اگر جراحی پلک بالا و پایین را انجام می‌دهید، جراح به طور کلی ابتدا روی پلک فوقانی شما کار می کند. او در امتداد خط پلک برش ایجاد می‌کند. سپس مقدار پوست اضافی، ماهیچه و احتمالا چربی را برداشته و برش را می‌بندد.

در عمل بلفاروپلاستی تحتانی، جراح دقیقا زیر مژه‌ها در چین طبیعی چشم یا داخل پلک زیرین برش ایجاد می‌کند. سپس چربی اضافی، ماهیچه‌ها و افتادگی پوست را برداشته یا آن را هم‌سطح و یک‌نواخت می‌کند. سپس برش را می بندد.

روشی برای عمل بلفاروپلاستی به نام ptosis (TOE-sis) وجود دارد. در شرایطی که پلک بالا به مردمک چشم شما نزدیک باشد، جراح ممکن است این روش را انتخاب کند. این روش با پشتیبانی از ماهیچه‌ی ابرو همراه است.

همه چیز درباره عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) - دکترعینک

به‌طور کلی مراحل زیر را در بلفاروپلاستی طی می‌کنید:

1.بیهوشی: داروهای بیهوشی برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می شوند. این داروها شامل آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی است. انتخاب و تشخیص نوع مناسب بر عهده‌ی پزشک است.

2.برش: خطوط برش در عمل بلفاروپلاستی طوری طراحی می‌شوند که جای زخم به خوبی در ساختارهای طبیعی ناحیه پلک پنهان شود.

3.بستن برش‌ها: برش‌های پلک معمولا با بخیه یا چسب پوست بسته می‌شوند. بخیه‌ها ظرف یک هفته کشیده می‌شوند.

4.نتیجه‌ی نهایی عمل بلفاروپلاستی به تدریج با کاهش تورم و کبودی ظاهر می‌شود. انتظار این است که یک پلک صاف و ظاهر شاداب‌تر و جوان تر ایجاد شود.

خطرات و عوارض عمل بلفاروپلاستی

خطرات و عوارض عمل بلفاروپلاستی

خطرات احتمالی جراحی پلک شامل موارد زیر است:

 عفونت و خونریزی

 خشکی و تحریک چشم

 مشکل در بستن چشم‌ها 

 زخم جدی و قابل توجه

 آسیب به عضلات چشم

 تغییر رنگ پوست در اطراف چشم

 عدم کسب نتیجه‌ی مطلوب و نیاز به جراحی مجدد

تاری موقت یا در مواردی نادر از دست دادن بینایی

 خطرات عمومی مرتبط با جراحی مانند واکنش به بیهوشی و لخته شدن خون

با پزشک خود در مورد نحوه عمل و  خطرات جراحی صحبت کنید. درک آنچه که در بلفاروپلاستی نقش دارد و ارزیابی مزایا و خطرات می تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

اقدامات بعد از عمل بلفاروپلاستی

پزشک برای مرطوب ماندن چشم، پماد تجویز می‌کند. در اتاق ریکاوری از کمپرس سرد استفاده می‌شود. وقتی عمل تازه انجام شده، ممکن است دید تار شود و فرد به نور حساس باشد. خشکی چشم یا آب‌ریزش نیز ممکن است رخ دهد.

شب اول پس از عملبلفاروپلاستی بهتر است فرد از کمپرس سرد استفاده کند. همچنین خوب است سر را هنگام خوابیدن در ارتفاع قرار دهد.

مواردی که فرد باید در خانه تدارک دیده باشد، این‌ها هستند:

 تکه‌های یخ

 بسته یخ (یا می توان از کیسه‌های فریزر پر از یخ یا مواد منجمد استفاده کرد.)

 تکه‌های گاز استریل کوچک

 قطره چشم یا اشک مصنوعی (طبق تجویز پزشک)

 پارچه‌ها و حوله‌های تمیز

 مسکن‌ از نوع بدون نسخه یا با تجویز پزشک

برخی داروها مانند ناپروکسن، آسپیرین و دیگر داروهایی که ممکن است خونریزی را تشدید کنند، نباید استفاده شود. پزشک دستورالعمل‌های مفصلی برای بعد از عمل ارائه می‌دهد.

قیمت عمل بلفاروپلاستی

قیمت عمل بلفاروپلاستی

هزینه‌ی این عمل به دلیل نوساناتی که در قیمت‌ها وجود دارد، به طور قطع قابل بیان نیست. مجموعه‌ای از هزینه‌ها که برای جراح، اتاق عمل، بیهوشی و هرگونه آزمایش یا نسخه‌ای که نیاز دارید کاملا متغیر است اما معمولا هزینه‌ای در حدود ۵ تا ۸ میلیون را در بر می‌گیرد.

این توضیح لازم است که شرکت‌های بیمه‌ی درمانی معمولا عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. اگر به دلایل پزشکی و غیر زیبایی تحت عمل جراحی پلک قرار می گیرید، ممکن است عمل مشمول بیمه شود. البته لازم است آزمایش بینایی این موضوع را تأیید کند. مثلا در شرایطی که پلک‌ها آن‌قدر افتاده است که بر بینایی تأثیر می گذارد. حتما قبل از انجام عمل، هزینه‌ها و پوشش بیمه‌ای را بررسی کنید تا دقیقا بدانید چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

پرسش و پاسخ

1.آیا پس از عمل بلفاروپلاستی نیاز به بستری است؟

خیر نیازی به بستری نیست اما خود فرد نمی‌تواند به تنهایی به منزل برود. باید یک همراه داشته باشد که او را به خانه برساند.

2.تا چه مدت پس از عمل نیاز به استراحت است؟

فرد باید بین ۳ تا ۷ روز استراحت کند. بنابراین اگر شاغل باشد، احتمالا باید چند روزی مرخصی بگیرد.

3.عمل بلفاروپلاستی تا چه مدت دوام دارد؟

بلفاروپلاستی برای پلک فوقانی پنج تا هفت سال دوام دارد و پس از آن باید تکرار شود. جراحی پلک زیرین به ندرت نیازمند تکرار خواهد بود.

4.در صوت افتادگی مجدد پلک باید چه کرد؟

درصورت افتادگی مجدد بهتر است از لیفت پیشانی استفاده شود.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.