#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه و نحوه عمل انحراف چشم - دکترعینک

هزینه و نحوه عمل انحراف چشم

انحراف چشم دلایل زیادی دارد که می‌تواند حتی ارثی هم باشد. معمولا تمامی افراد مبتلا به این مشکل چشمی، دنبال راه‌حل مناسب برای درمان مشکل خود هستند؛ زیرا این عارضه علاوه بر مشکلات بینایی، از نظر ظاهری نیز مشکلاتی را برای فرد به وجود می‌آورد. نحوه عمل انحراف چشم به عنوان روشی مناسب برای رفع این عارضه، در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به افرادی که دچار این عارضه چشمی هستند، توصیه می‌شود که این مقاله را از دست ندهند. ما نکاتی را بررسی خواهیم کرد که قطعا دانستن آن‌ها پیش از تصمیم‌گیری نهایی ضروری است.

هزینه عمل انحراف چشم؛ ۲ تا ۶ میلیون تومان

از نکات مهمی که بیماران مبتلا به عارضه انحراف چشم پیش از انتخاب روش جراحی برای رفع مشکل خود باید بررسی می‌کنند، هزینه عمل انحراف چشم است.

اگر بخواهیم به طور کلی عوامل موثر بر هزینه‌های درمان این بیماری را بررسی کنیم، باید بگوییم نوع و حاد بودن مشکل انحراف، در تعیین هزینه عمل نقش مهمی دارد. دستمزد پزشکی که شما را جراحی می‌کند و همچنین بیمارستانی که شما در آن تحت عمل جراحی قرار می‌گیرید نیز تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های عمل دارند.

هرچه این عمل با تجهیزات مدرن‌تر و بهتری صورت گیرد، قطعا هزینه آن هم افزایش خواهد یافت. اما به طور کلی هزینه عمل بدون در نظر گرفتن شرایط بیمه‌، مبلغی بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است که می‌توان با داشتن شرایط بیمه‌ای مناسب این رقم را هم کم کرد.

پیش از اقدام به عمل، حتما باید از شرایط بیمه‌ خود آگاه باشید و همچنین مطلع شوید که بیمارستان یا کلینیک مد نظرتان، بیمه شما را پوشش می‌دهد و در صورت پوشش، مطمئن شوید که تمام هزینه‌های عمل شامل بیمه می‌شود یا خیر. زیرا شرایط هر عمل و هر بیمه، بسیار متفاوت است.

در ادامه این مطلب، به بررسی نحوه عمل انحراف چشم می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم این عمل چگونه صورت می‌گیرد و چه نکات در رابطه با آن وجود دارد.

نحوه عمل انحراف چشم

معرفی عمل انحراف چشم

بسیاری از افراد به این مشکل مبتلا هستند که چشمانشان از هم فاصله نامساوی دارد و به اصطلاح دچار لوچی چشم هستند. این عارضه به دلایل مختلفی از جمله وراثت اتفاق می‌افتد؛ اما صرف نظر از دلیل رخ دادن این عارضه، نحوه درمان آن بسیار اهمیت دارد.

عمل انحراف چشم به عنوان روشی کارآمد و مناسب برای این عارضه معرفی می‌شود که می‌تواند تا حد زیادی مشکلات انحراف چشم را برطرف کند.

هر چشم انسان ۶ عضله خارجی دارد که وظیفه این عضلات، کنترل حرکات چشم است. وقتی یکی از این عضلات بسیار قوی‌تر از بقیه باشد، چشم انحراف پیدا می‌کند و این انحراف می‌تواند به هر سمتی باشد.

همچنین به غیر از قوی بودن بیش از حد عضلات، ضعف عضلات هم می‌تواند باعث چنین عارضه‌ای شود.

وقتی دو چشم انسان از هم فاصله نامشخصی بگیرند، مغز نمی‌تواند راهی برای نزدیکی آن‌ها پیدا کند. هدف از عمل انحراف چشم، این است که چشم‌ها به هم نزدیک شده و مغز با آن‌ها هماهنگ و منطبق شود.

ذکر این نکته ضروری است که بعد از این عمل جراحی، معمولا انحراف اصلاح شده و بهتر می‌شود، اما به ندرت به طور کامل برطرف می‌شود. معمولا نتایج عمل هم برای بیمار هم برای پزشک، بسیار رضایت‌بخش است.

بررسی روند عمل انحراف چشم

این عمل هم مانند تمامی جراحی‌های دیگر نیاز به اقداماتی برای آمادگی هر چه بیشتر فرد متقاضی دارد.

معمولا ۳ هفته پیش از عمل، به پزشک مراجعه می‌کنید و شرح حال خود را به اون می‌دهید. او با شما در مورد کلیات عمل پیش رو صحبت خواهد کرد. در هفته قبل از عمل، چشمان شما با دقت بیشتری توسط پزشک معاینه شده و به شما گفته می‌شود اگر دارویی خاص مصرف می‌کنید، آن را کنار بگذارید.

در روز عمل، شما توضیحات و نکات نهایی را دریافت می‌کنید. معمولا این عمل هم برای کودکان و هم بزرگسالان، طی بیهوشی کامل صورت می‌گیرد.

بعد از بیهوشی، پزشک شکافی روی پرده ملتحمه بیمار که روی عضلات چشم قرار دارد، ایجاد می‌کند. عضله مورد نظر که دچار مشکل است، خارج شده و توسط بخیه‌های خاص، در جهتی مناسب قرار داده می‌شود. بسته به مشکل شما، تعداد عضلاتی که تحت جراحی قرار می‌گیرند هم متفاوت است.

هزینه و نحوه عمل انحراف چشم - دکترعینک

این تغییر جهت به ضعیف یا قوی شدن عضلات برای عملکرد بهتر، کمک خواهد کرد. در عمل انحراف چشم از لیزر استفاده نمی‌شود و این به دلیل آن است که کره اصلی چشم بیمار برداشته نمی‌شود.

بعد از عمل، معمولا بیمار طی چند روز می‌تواند فعالیت عادی خود را از سر بگیرد. ممکن است در روزهایی ابتدایی عمل، پزشک استفاده از  قطره‌ها و محافظ‌های مخصوصی برای بیمار را توصیه کند.

روند عمل انحراف چشم

مراقبت‌های پس از عمل انحراف چشم

بعد از این عمل، بیمار نیاز دارد که مواردی را با دقت انجام دهد و روند درمان خود را مختل نکند. از مهم‌ترین نکاتی که بعد از عمل انحراف چشم باید توسط بیمار رعایت شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم رفتن به داخل آب و شنا تا ۱۰ روز؛
  • مصرف تمامی داروها و قطره‌های تجویزی توسط پزشک؛
  • عدم استفاده از انواع لنز‌های تماسی تا ۱۴ روز پس از عمل؛
  • دوری از تماس مواد حساسیت زا مانند شامپو با چشم؛
  • استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش درد احتمالی؛
  • ادامه روند درمان با مراجعه به مطب پزشک به صورت مرتب.

عوارض و معایب عمل انحراف چشم

این عمل همانطور که گفته شد، مشکلات بینایی و انحرافی چشم شما را تا حد مطلوبی برطرف می‌کند و معمولا هم عارضه خاصی ندارد. ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماران از نتایج عمل خود به حد کافی رضایت دارند و معمولا نیازی به عمل جراحی دوم نیست. اما ذکر عوارض و معایب احتمالی آن، برای آشنایی بیشتر کسانی که قصد انجام عمل انحراف چشم را دارند، می‌تواند مهم و مفید باشد.

از عوارض مهم این جراحی می‌توان به کبودی در ناحیه جراحی، ترشحات چشمی، قرمزی چشم و احتمال دوبینی در چشم اشاره کرد که جزو موارد طبیعی به حساب می‌آیند و پس از مدتی هم رفع خواهند شد.

اما معایب و خطرات این عمل هم شامل موارد زیر است.

ممکن است این عمل نتیجه رضایت‌بخشی نداشته باشد و فرد مجبور به تکرار عمل شود. عفونت‌های جزئی و به طور نادر شدید، می‌تواند دیگر عیب این جراحی باشد.

همچنین از دست دادن بینایی هم خطر دیگری است که البته بسیار نادر و کمیاب است.

اگر دوبینی و مشکلات چشمی شما بعد از مدت معین شده توسط پزشک حل نشد، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید که از وخیم شدن اوضاع جلوگیری کند.

هزینه عمل انحراف چشم

کلام پایانی

انحراف چشم، عارضه‌ای آزاردهنده است که هم بینایی و هم ظاهر بیمار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. بنابراین بدیهی است که بیماران به دنبال عمل انحراف چشم باشند. اما پیش از عمل باید هم نکات مربوط به هزینه در نظر گرفته شود و هم نکاتی که بیمار باید در مورد عمل جراحی از آن‌ها آگاه باشد.

اگر روش‌های دیگر رفع انحراف روی چشم شما جواب نداده است، بهترین گزینه برای شما جراحی است. به دلیل اینکه این جراحی در اکثر مواقع نتیجه‌بخش بوده و عوارض شدیدی به دنبال ندارد، می‌توان برای رفع مشکل انحراف چشم روی آن حساب ویژه‌ای کرد.

هزینه و نحوه عمل انحراف چشم - دکترعینک

سوالات متداول

آیا عمل انحراف چشم جزو عمل‌های خطرناک به حساب می‌آید؟

خیر. این عمل تمرکز بر عضلات چشم شما دارد و به صورت کلی عملی کم‌خطر و کم‌عارضه به شمار می‌آید.

بهترین وقت برای عمل انحراف چشم چه زمانی است؟

اگر فرد از کودکی به این عارضه مبتلا است، بهتر است هرچه سریع‌تر و قبل از ۶ سالگی عمل را انجام دهد که عضلات و مغز او به هماهنگی خوبی برسند. در مواردی که فرد مبتلا بزرگسال است، در زمان تشخیص بهتر است فورا عمل را پشت سر بگذارد؛ گرچه بدیهی است که نتایج مانند سنین پایین، ایده‌آل نخواهند بود.

آیا عوارض عمل انحراف چشم باعث مختل شدن فعالیت روزانه می‌شود؟

خیر، این عمل به طور معمول عوارض خاصی را ندارد و بعد از چند روز بیمار به طور عادی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

هزینه و نحوه عمل انحراف چشم - دکترعینک

پست های اخیر

2 نظر

  • کاربر

    واحدسوری۱۱ دی ۱۳۴۸

    مشکل بینایی وداشتن عینک منشوری ..وقصدم اینه که عمل کنم

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.