#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه و نحوه عمل اسمایل چشم - دکترعینک

هزینه و نحوه عمل اسمایل چشم

دیگر مانند قدیم نیست که تنها چاره اصلاح مشکلات بینایی، عینک باشد. این روزها ابزارها و تکنیک‌هایی به میدان آمدند که شما را از شر عینک‌ها نیز خلاص خواهند کرد. یکی از این روش‌ها عمل اسمایل چشم است؛ با این عمل دیگر حتی نیازی به عینک نیز ندارید.

اما سوال اصلی اینجاست که جراحی اسمایل چشم چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ حتی احتمالا به این فکر می‌کنید که آیا شما نیز می‌توانید این جراحی را انجام دهید و اگر می‌توانید هزینه این جراحی چقدر است؟

با ما در این متن همراه شوید؛ ما به تمام سوالات شما پاسخ خوهیم داد.

عمل اسمایل چشم چیست؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که این عمل به منظور اصلاح نزدیک‌بینی چشم انجام می‌شود. بنابراین جراحی اسمایل چشم یکی از گزینه‌های جایگزین برای عمل جراحی لیزیک است.

اگر این عمل را بشناسید، شباهت‌های زیادی در آن با عمل لیزیک چشم مشاهده خواهید کرد، اما این بدان معنا نیست که این دو روش از تمام جهات شبیه به یکدیگر باشند. نکته جالب توجه اینجاست که اگر جراحی اسمایل چشم را با لیزیک مقایسه کنید، احتمالا مزایای زیادی در این روش مشاهده خواهید کرد.

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، باید نحوه این عمل را به شما توضیح دهیم. این جراحی با استفاده از لیزر فمتوسکند VisuMax انجام می‌شود و در آن لنیتکول از قرنیه چشم خارج می‌شود.

با برداشتن لنتیکول شکل قرنیه چشم بیمار تغییر خواهد کرد و در نهایت برش قرنیه در طی چند روز بدون هیچ بخیه‌ای بهبود می‌یابد. به این ترتیب نزدیک‌بینی نیز اصلاح خواهد شد.

عمل اسمایل چشم چیست؟

هزینه عمل اسمایل چشم در سال ۱۴۰۰

هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که هزینه‌های جراحی برای او اهمیتی ندارد. اگرچه سلامت چشمان شما در مقایسه با هزینه‌ای که می‌کنید، ارزش بیشتری دارد، اما طبیعی است که بخواهید پیش از انجام این عمل از هزینه‌های آن آگاه باشید.

هزینه این عمل در سال ۱۴۰۰ در حدود ۴ الی ۱۰ میلیون است. اما باید بدانید که فاکتورهای مختلفی در هزینه این عمل جراحی دخیل هستند. بیایید نگاهی به این فاکتورها بیندازیم.

سابقه و تجربه جراح

بدون شک زمانی که به دنبال پزشکی کارآزموده برای اصلاح مشکل بینایی خود هستید، اولین فاکتوری که بررسی می‌کنید، تجربه و سابقه پزشک است. هرچه پزشک تجربه بیشتر و سابقه درخشان‌تری در این حوزه داشته باشد، بی‌تردید جز اولین گزینه‌های شما برای جراحی قرار می‌گیرد.

اما این تجربه و سابقه چشمگیر در هزینه‌های عمل شما نیز تاثیر دارند. طبیعی است که برای پشت سرگذاشتن جراحی قابل اطمینان باید هزینه‌های بیشتری نیز پرداخت کنید.

سابقه و تجربه جراح در عمل اسمایل چشم

محل جراحی

این که شما کلینیکی خصوصی را برای جراحی انتخاب می‌کنید یا به بیمارستان‌های دولتی می‌روید، قطعا در هزینه‌های جراحی شما تاثیر خواهد داشت.

درمان‌های تقویتی پس از جراحی

قطعا پس از جراحی اسمایل چشم نیز باید به پزشک مراجعه کنید. اما گاهی نیاز است که برخی تست‌ها و آزمایش‌ها انجام شود که بدون شک این موارد نیز در هزینه‌های شما تاثیر خواهند گذاشت.

در طول عمل اسمایل چشم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

حالا که در مورد این عمل و هزینه‌های آن اطلاعاتی به دست آورده‌اید، نوبت پاسخ به سوالات دیگر است. جراحی چشم اسمایل یک درمان نوآورانه است که با استفاده از لیزر فمتوسکند انجام می‌شود. روش کار در این درمان به شکل زیر است:

1.در مرحله اول، جراح قطره چشم بیهوشی را برای بی‌حس کردن موضعی درون چشم می‌ریزد. پزشک با این کار مطمئن خواهد شد که درمان کاملا بدون درد خواهد بود.

2.در مرحله بعد، از لیزر به منظور قرار دادن تعدادی پالس در مرکز قرنیه استفاده می‌شود. این مرحله نیاز به دقت فراوان دارد.

3.پالس‌های لیزر حباب‌های کوچکی ایجاد می‌کنند که کمتر از یک صدم عرض موی انسان است. این حباب‌ها درواقع طرح کلی بافت قرنیه هستند که باید برداشته شوند.

4.لیزر تونلی کوچک ایجاد می‌کند که به جراح اجازه می‌دهد، بافت را بیرون بکشد. در این مرحله شکل قرنیه تغییر خواهد کرد و در نهایت بینایی شما نیز بهبود می‌یابد.

جالب است بدانید که تمام این مراحل در کمتر از ۱۵ دقیقه برای هر دو چشم انجام می‌شود. این در حالی است که لیزر تنها بخش کوچکی از این جراحی را برعهده دارند.

از عمل اسمایل چشم چه انتظاری دارید؟

اما حالا می‌رسیم به سوال مهمی که ذهن بسیاری از بیماران را درگیر کرده است؛ این که این عمل چه تاثیری در اصلاح بینایی خواهد گذاشت؟

طبق تحقیقات، معمولا ظرف چند ساعت پس از جراحی اسمایل چشم بینایی بیمار حدود ۸۰ درصد بهتر خواهد شد. این درصد طی گذشت چند هفته به ۱۰۰ درصد نیز خواهد رسید.

بهبودی این جراحی بسیار سریع و شگفت‌انگیز است؛ اما نکته‌ای نیز در این مورد وجود دارد. این که ممکن است بینایی شما به طور موقت پس از عمل کمی تار شود. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، نگران نباشید؛ این موضوع کاملا طبیعی است. کافی است کهمراقبت‌های پس از عمل را به خوبی انجام دهید و این مرحله را پشت سر بگذارید.

توصیه می‌کنیم که پس از انجام این جراحی به طور مداوم در فواصل زمانی معین به پزشک خود مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید نگرانی‌های خود را با پزشک در میان بگذارید و راهکارهایی از او دریافت کنید.

از عمل اسمایل چشم چه انتظاراتی دارید؟

تفاوت میان عمل اسمایل چشم و لیزیک چیست؟

در عمل لیزیک دهانه‌ای بزرگ ایجاد می‌شود که لیزر اگزایمر بتواند قرنیه زیرین را تغییر شکل دهد. این در حالی است که در جراحی اسمایل چشم تنها یک دهانه بسیار کوچک برای برداشتن عدسی کافی خواهد بود.

برای این که تفاوت میان این دو روش را بهتر درک کنید، به شما می‌گوییم که در جراحی اسمایل چشم دهانه‌ای اغلب کمتر از ۴ میلی متر ایجاد می‌شود. این در حالی است که در لیزیک معمولا حفره‌ای به اندازه ۲۰ میلی متر ایجاد می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این جراحی نیز به اندازه لیزیک در اصلاح وضوح دید بیمار تاثیر دارد؛ اما با این تفاوت که در این جراحی نیازی به ایجاد فلپ قرنیه به سبک لیزیک نیست.

همین امر سبب می‌شود که تعداد کمتری از اعصاب قرنیه چشم بیمار در مقایسه با لیزیک آسیب ببینند. در نهایت نیز باید بدانید که با انجام این عمل خشکی چشم کمتری در مقایسه با جراحی لیزیک چشم خواهید داشت. این همان چیزی است که بسیاری از بیماران را پس از انجام لیزیک به چالش می‌کشاند.

تفاوت میان عمل اسمایل چشم و لیزیک

مزایای جراحی اسمایل چشم

شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا باید سراغ عمل اسمایل چشم بروید؟ بدون شک این جراحی مزایای زیادی دارد که توجه بسیاری از چشم پزشکان و بیماران را جلب کرده است. این عمل می‌تواند نزدیک‌بینی چشم را تا ۱۰.۰۰- دیوپتر اصلاح کند که این مقدار قابل توجه و شگفت‌انگیزی برای این جراحی به حساب می‌آید.

اما آنچه که توجه بسیاری از بیماران را به خود جلب می‌کند، دید تیزی است که بسیار سریع ایجاد می‌شود. از دیگر مزایای انجام این جراحی به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

1.تعداد کمی از اعصاب قرنیه درگیر می‌شوند؛

2.در این جراحی قرنیه قدرت و مقاومت بیشتری در برابر صدمات ناشی از ضربه دارد.

در نتیجه این جراحی با ریسک کمی، مقادیر بالایی از نزدیک‌بینی را اصلاح خواهد کرد. بنابراین هر آنچه که در مورد این روش و در مقایسه با روش رایج لیزیک می‌خوانیم، به مزایای بیشتری از عمل اسمایل چشم پی می‌بریم.

محدودیت‌های جراحی اسمایل چشم

درست است که این جراحی مزایای زیادی دارد، اما آن روی سکه خبر از محدودیت‌هایی دارد که هر کسی نمی‌تواند از مزایای این جراحی بهره‌مند شود.

به عنوان مثال، این جراحی تنها در اصلاح نزدیک‌بینی تاثیرگذار است. از این رو اگر فردی به دنبال اصلاح آستیگماتیسم یا دوربینی چشمان خود باشد، نمی‌تواند روی این گزینه حساب باز کند.

همچنین این روش در درمان عدم انطباق کانونی شدید نیز ناتوان است. حتی شاید این جراحی تا حدی این عیب چشم را نیز افزایش دهد.

اما نگران نباشید، اگر پس از جراحی عمل چشم اسمایل عیب انکساری در چشمان شما ایجاد شود، با روش‌های تقویتی آن‌ها را اصلاح خواهند کرد. معمولا از روش PRK جهت تقویت چشم استفاده می‌کنند.

محدودیت‌های عمل اسمایل چشم

بهترین کاندیداها برای جراحی اسمایل چشم

حالا که از نحوه عمل اسمایل چشم و مزایای این جراحی آگاه هستید، حتما می‌خواهید بدانید که جز کاندیداهای این جراحی قرار دارید یا خیر. از شروط اولیه برای این جراحی موارد زیر است:

1.حداقل ۲۲ سال سن داشته باشید؛

2.بیش از ۰.۵- دیوپتر آستیگمایسم نداشته باشید؛

3.حداقل به مدت ۱۲ ماه شماره عینک شما ثابت مانده باشد.

با توجه به این موارد باید بدانید که این جراحی برای طیف وسیعی از افراد مناسب است. حتی گاهی این روش برای کسانی که نمی‌توانند عمل لیزیک یا لازک انجام دهند، نیز مطرح می‌شود.

به عنوان مثال، اگر هر کدام از شرایط زیر را دارا باشید و متوجه شوید که برای انجام عمل لیزیک و لازک مناسب نیستید، احتمالا جراحی اسمایل چشم همچنان برای شما گزینه خوبی باشد.

1.قرنیه شما باریکتر از حد متوسط است؛

2.امکان تحمل لنزهای تماسی را ندارید؛

3.چشمان خشکی دارید.

البته در جواب به این که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، نمی‌توانید به تنهایی و با استناد به این اطلاعات پاسخی قطعی بیابید. باید حتما با جراح یا متخصص چشم پزشکی در این رابطه مشورت کنید.

کلام آخر

حالا دیگر شما اطلاعات کاملی در مورد عمل اسمایل چشم دارید؛ دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که با اطمینان بیشتری به سوی درمان خود قدم بردارید. همچنین در طول درمان نیز آرامش بیشتری داشته باشید. اگاهی از هزینه و نحوه عمل نیز به شما این امکان را می‌دهید که در مسیر انجام این جراحی محکم و استوار قدم بردارید.

هزینه و نحوه عمل اسمایل چشم - دکترعینک

سوالات متداول

آیا عمل اسمایل چشم برای شما مناسب است؟

اگر نزدیک‌بین هستید و فاکتورهای بالا را نیز دارید، پس کاندیدای مناسبی برای اصلاح دید با این عمل خواهید بود. اما یادتان باشد که شما تخصص لازم و کافی برای انتخاب نوع درمان را ندارید؛ پس بهتر است که انتخاب روش درمان را برعهده متخصص چشم پزشک بگذارید.

خشکی چشم پس از این جراحی چگونه است؟

از ان جایی که برش کوچکی در سطح قرنیه چشم ایجاد می‌شود، خشکی چشم در این روش کمتر از سایر روش‌های درمانی است.

آیا عمل اسمایل چشم درمان امنی برای اصلاح بینایی است؟

از آن جایی که در این روش فشار کمی به ساختمان چشم وارد می‌شود، بیمار راحت‌تر خواهد بود. به این ترتیب می‌توان آن را گزینه‌ای ایمن برای اصلاح بینایی بیمار خواند.

هزینه و نحوه عمل اسمایل چشم - دکترعینک

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.