#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه و معرفی عمل کاشت لنز دائمی - دکترعینک

هزینه و معرفی عمل کاشت لنز دائمی

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است که طی سالیان اخیر لنز‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که می‌توانند به تنهایی جای عینک‌ها را بگیرند و به طور دائمی در چشم قرار داشته باشند. عمل کاشت لنز دائمی به دلایل مختلفی مانند درمان و اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگمات چشم صورت می‌گیرد.

اما آیا این عمل ایمن است و روشی مناسب برای اصلاح مشکلات بینایی و چشم به حساب می‌آید؟ تمامی این موارد در ادامه این مطلب بررسی می‌شوند؛ پس اگر شما هم قصد انتخاب این جراحی را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

هزینه عمل کاشت لنز دائمی؛ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

یکی از نکات مهم برای بیمارانی که به فکر عمل کاشت لنز دائمی می‌افتند این است که چه هزینه‌هایی در انتظار آن‌ها است.

هزینه این عمل به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ اما پیش از آن باید بگوییم که میزان تقریبی هزینه کاشت لنز چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته اگر شما تحت پوشش بیمه‌ای خاص هستید، این مبلغ متفاوت خواهد بود.

پیش از هرگونه اقدام حتما از شرایط بیمه خود آگاه شوید و بدانید کدام بخش از عمل شما در بیمارستان شامل بیمه می‌شود و آیا اصلا بیمارستان مد نظر شما، بیمه‌ شما را می‌پذیرد یا خیر؟

انتخاب نوع لنز، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این عمل است. این لنز معمولا یا توسط پزشک انتخاب می‌شود یا پس از انتخاب شما، پزشک آن را تایید کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد.

مسئله مهم دیگر در این عمل، مکانی است که شما در آن عمل جراحی خود را انجام می‌دهید. هر کلینیک بسته به امکانات و تجهیزاتی که دارد و همچنین خدماتی که به بیمار ارائه می‌کند، هزینه‌ مجزایی خواهد داشت.

پیش از عمل باید به بررسی این عوامل بپردازید و حتما مطمئن شوید بیمه شما توسط کلینیک یا بیمارستان، پذیرفته می‌شود. اما در ادامه به معرفی بیشتر عمل کاشت لنز دائمی می پردازیم.

عمل کاشت لنز دائمی

معرفی عمل کاشت لنز دائمی

پس از بررسی هزینه و عوامل تاثیرگذار بر هزینه این عمل، می‌خواهیم نحوه جراحی را برای شما شرح دهیم.

این عمل که به عمل آرتیزان هم معروف است، به جهت برخی اصلاحات چشمی روی چشم بیمار صورت می‌گیرد.

در این نوع جراحی، نیازی به بستری بیمار قبل و بعد از عمل جراحی وجود ندارد. همچنین باید گفت با اینکه این لنزها به صورت دائمی وارد چشم بیمار می‌شوند، اما قابلیت حذف آنها در هر مرحله به کمک جراحی وجود دارد.

بعد از بی‌حسی عمومی، پزشک در کناره قرنیه چشم شما برشی کوچک ایجاد می‌کند. سپس لنز مورد نظر را در قسمت جلویی چشم و در بین عنبیه و عدسی طبیعی چشم بیمار قرار می‌دهد. برشی که پزشک آن را ایجاد کرده است به صورت دقیق دوخته می‌شود. زمان حدودی این عمل، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

این لنز از پلاستیک و کلاژنی به نام کولامر تشکیل شده است. در واقع این نوع لنز، نوعی لنز فاکیک داخلی است که اشاره به این دارد که لنز بدون درآوردن عدسی اصلی چشم، درون چشم قرار داده می‌شود.

عمل کاشت لنز دائمی، برای همه افراد ضروری نیست، اما به هر حال می‌تواند نیاز به استفاده از عینک و انواع لنزهای تماسی را رفع کند.

این عمل همچنین برای افرادی که نمی‌توانند تحت عمل لیزیک چشم قرار بگیرند هم جایگزینی مناسب خواهد بود. اما باید دقت شود که این عمل برای تمامی افراد توصیه نمی‌شود.

بعد از اتمام جراحی نیز طی ۴ تا ۶ هفته، بخیه‌های بیمار به طور کامل برداشته می‌شوند.

روش عمل کاشت لنز دائمی

موارد مهم بعد از عمل کاشت لنز دائمی

بعد از عمل کاشت لنز دائمی، لازم است که شما مواردی را به خوبی رعایت کنید.

به طور میانگین یک الی دو روز بعد از عمل، بیمار بدون هیچ مشکلی می‌تواند به فعالیت‌های خود برگردد؛ اما با توجه به این که جسمی خارجی وارد بدن شما شده است، باید موارد مهمی را رعایت کنید که روند سازگاری بدن شما با جسم خارجی به خوبی طی شود.

لازم است تا چند روز به پلک خود دست نزده و آن را مالش ندهید. بهتر است طی ساعت‌های اولیه، از محافظ‌های چشمی استفاده کنید. تمامی داروها و قطره‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را به دقت مصرف کنید؛ ممکن است این قطره‌ها در ابتدا کمی سوزش را در پی داشته باشند که این امر کاملا طبیعی است و باید به روند خود ادامه دهید. حتما بعد از عمل توسط پزشک خود معاینه شوید و اگر درد یا احساس غیرعادی در چشم خود داشتید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

مزایای عمل کاشت لنز دائمی

این عمل مزایای زیادی دارد و همین مزایا باعث شده است که بسیاری از افراد به سمت این عمل جذب شوند. اما در ادامه مهم‌ترین مزایای این عمل شرح داده خواهد شد.

1.نزدیک‌بینی را تا حد زیادی اصلاح می‌کند؛

2.عیب انکساری را نسبت به روش‌های لیزی بسیار بهتر درمان می کند؛

3.امکان بازگشت عمل و خارج سازی لنز؛

4.عملکرد و کیفیت قرنیه چشم عوض نخواهد شد؛

5.تجهیزات مدرن و پیچیده‌ای برای عمل و جراحی نیاز نیست؛

6.در مقایسه با عینک، دید بهتری را ارائه می‌دهد؛

7.برای قرنیه‌های نازک هم قابل اجرا است.

عوارض و معایب عمل کاشت لنز دائمی

در کنار تمام مزایایی که این روش دارد، عمل کاشت لنز دائمی عوارضی هم به دنبال دارد که ممکن است بسیاری از افراد را از این عمل پشیمان کند. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین معایب آن خواهیم داشت.

1.امکان آسیب رسیدن به اندوتلیوم قرنیه چشم؛

2.امکان مبتلا شدن بیمار به آب سیاه، به خصوص برای بیماران نزدیک‌بین؛

3.عدم قرارگیری لنز در مرکز و بروز آستیگماتیسم؛

4.در موارد نادر از دست رفتن بینایی؛

5.ایجاد گلوکوم به دلیل فشار بالای چشم؛

6.تاری دید از چند روز تا تاری دید دائمی؛

7.عفونت چشم به دلیل قرارگیری جسمی خارجی.

این عمل برای چه کسانی مفید است؟

با بررسی تمام مزایا و معایب عمل کاشت لنز دائمی، حال باید به این سوال پاسخ داده شود که چه کسانی بهترین کاندیدا برای این عمل هستند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، این روش مناسب همه افراد نیست. افراد باردار یا شیرده، افراد کمتر از ۲۱ سال سن، افراد دارای ۴۵ سال سن، افراد دارای بیماری‌های خاص، افرادی که از داروهای شیمیایی جهت اصلاح بینایی استفاده می‌کنند و… بهتر است به سراغ این عمل نروند.

مزایای عمل کاشت لنز دائمی

کلام پایانی

اگر شما فردی هستید که به فکر چنین عملی هستید، پیش از هر اقدامی باید شرایط خود را بررسی کنید. بهترین راه، مشورت با پزشکی معتمد است.

با این که این عمل، عوارضی به دنبال دارد، اما سالانه بسیاری از مردم جهان تحت عمل جراحی کاشت لنز قرار می‌گیرند و بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

به هر حال باید دقت کنید که شما کاندیدای مناسب این جراحی هستید. ممکن است عدم استفاده از عینک و لنز برای شما مزیت بزرگی باشد، اما اگر چشم شما دچار مشکلاتی شود که حتی بینایی خود را از دست بدهید، قطعا ارزش هزینه کردن را نخواهد داشت.

بنابراین حتما پیش از عمل، از شرایط خود اطمینان حاصل کنید و صرفا به دلیل راحتی خود به سمت این عمل نروید. چشم عضوی از بدن است که در صورت مختل شدن عملکرد آن، تمامی فعالیت‌های روزانه انسان با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

هزینه و معرفی عمل کاشت لنز دائمی - دکترعینک

سوالات متداول

آیا این لنزها قابلیت دیده شدن را دارند؟

خیر، تمامی این لنزها در قسمت پشت عنبیه شما قرار می‌گیرند و شما یا دیگران، قادر به دیدن آن‌ها نیستید. تنها پزشکان هستند که به معاینه دقیق خود می‌توانند چنین مواردی را تشخیص بدهند.

آیا بعد از کاشت، لنزها حس می‌شوند و از این نظر ناراحتی برای بیمار به وجود می‌آورند؟

خیر، این لنزها در قسمتی از چشم شما قرار می‌گیرند که به هیچ  بخشی برخورد نکنند و به هیچ وجه قابلیت حس شدن در چشم وجود ندارد. اما در صورتی که گزینه مناسبی برای جراحی نباشید یا جراحی به طور دقیق صورت نگیرد، ممکن است مشکلاتی در این باره به وجود بیاید.

در چه مواردی لنز مجدد برداشته می‌شود؟

اگر بینایی شما دچار مشکلات خاصی شود که پیش از قرارگیری لنز برای شما وجود نداشت، یا اگر لنز مشکلاتی نظیر عفونت یا دیگر موارد را به وجود آورد، ممکن است پزشک تشخیص دهد که لنز باید برداشته شود.

هزینه و معرفی عمل کاشت لنز دائمی - دکترعینک

پست های اخیر

13 نظر

  • کاربر

    لنز موجوده ایا؟۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر من بیمارستان نوین دیگان ویزیت شدم به ما آدرس دادن برای خرید لنز اوناهم گفتن فعلا لنز موجود نیست باید نوبت بمونید معلوم نیست کی سایت فروش باز بشه آیا جایی دیگه برای فروش لنزiclوحود داره؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهکسری لنز شدیدی در بازار هست

  • کاربر

    ناشناس۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من ۳۹ سالمه در سن ۱۸ سالگی چشمام و عمل لیزیک انجام دادم قبلا چشمام نزدیک بود و با لیزیک خوب شد ولی دوباره نزدیک بینی چشمام برگشت و آستیگمات هم اضافه شد با این شرایط میتونم عمل کاشت لنز داخلی انجام بدمیا باید صبر کنم چون احتمال پیرچشمی در آینده نزدیکه هم هستچون میخوام اصلا عینک نزنم چه نزدیک بین چه دوربین چه آستیگمات

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام برای پیر چشمی حتما عینک میخواید حتی بعد از عمل

  • کاربر

    پریسا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام و عرض ادب ۲۶سالمه و برای اینکه نمره چشمم بالاس میخوام کاشت لنز انجام بدم .من الان کاشت مژه دارم آیا برای عمل باید ریمو کنم یا مشکلی نداره؟و آیا درد زیادی هم داره این عمل؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر پریساکه ربطی نداره و میتونی با همون مژه انجام بدین عمل رودرد هم خب طبیعیه یه مقدار داره اما نه اونطوری که اذیت شی

  • کاربر

    اصغری۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام الان این لنزا وجوددارن برا عمل؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه بله هست

  • کاربر

    محمدی ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیربنده خانمی هستم با 39 سال سننمره ی چشم های من حدود 5 هست و میخوام لنز دائمی بزارمراهنمایی میفرمایید آقای یا خانم دکتر؟سپاسگزارم

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه خانم محمدیباگر هدفتون اینه دیگه عینک نزنید باید بگم که چون در آستانه ۴۰ سالگی هستین احتمالا تا یکی دو سال آینده باید برای نزدیک هم عینک بزنید و این عینک زدن حتس بعد از عمل کردن هم ادامه داره

  • کاربر

    جمال۱۱ دی ۱۳۴۸

    من ۵۵سال دارم چشمهای من ضعیف است ایا عمل لنز برای من خوب است

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقتتون بخیراگر شرایط گذاشتن لنز تدریجی رو داشته باشید بله میتونید (البته بدونید عمده عمل های لنز تدریجی نتیجه خوبی نداشتن)

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر ، قیمت لنزی که در عمل آرتیزان استفاده میشود چقدر هست و آیا این ۱۵ میلیونی که تو مطلب گفته شد فقط دستمزد پزشک هست یا دستمزد + لنز ؟ لنز رو جدا باید تهیه کنیم ؟

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.