#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه عمل ناخنک چشم - دکترعینک

هزینه عمل ناخنک چشم

ناخنک یکی از بیماری‌های چشم است که به رشد بیش‌ازحد گوشت غیرملتحمه روی غشای چشم گفته می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر ناخنک چشم، ضایعه‌ای مثلثی بوده که از سمت سفیدی چشم به روی سیاهی چشم کشیده خواهد شد؛ اما آیا این بیماری خطرناک است؟ هزینه عمل ناخنک چشم چقدر است؟ در ادامه سعی داریم به بررسی این بیماری بپردازیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ناخنک چشم و ناگفته‌های آن!

به رشد بیش‌ازحد گوشت ملتحمه در یک یا هر دو چشم، ناخنک چشم گفته می‌شود. در اکثر مواقع ناخنک از گوشه داخلی چشم یا نزدیک‌ترین نقطه به بینی رشد می‌کند. همچنین این احتمال وجود دارد که ناخنک چشم از قسمت بیرونی یا در هر دو سمت چشم به‌صورت همزمان رشد ‌کند و یک یا هر دو چشم را درگیر کند.

لازم به ذکر است که این بیماری سرطانی و خطرناک نیست و به داخل چشم یا سایر قسمت‌های بدن سرایت نمی‌کند. ناخنک چشم در ابتدا به رنگ قرمز دیده می‌شود و در صورت عدم توجه به این بیماری و درمان آن، به سراسر چشم سرایت می‌کند. درنتیجه تمام قرنیه را می‌پوشاند و در بینایی اختلال ایجاد می‌کند. ممکن است در صورت انجام عمل ناخنک چشم، این بیماری دوباره عود کند و نیاز به جراحی مجدد داشته باشد.

برای پیشگیری از این بیماری باید در هنگام قرارگیری در برابر نور خورشید از عینک آفتابی و کلاه لبه پهن استفاده کنید تا از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر مانند اشعه ماورا بنفش خورشید، محافظت کند. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری یا استفاده از عینک و کلاه می‌توانید از پیشرفت ناخنک جلوگیری کنید.

 

بیماری ناخنک چشم

ناخنک چشم چگونه تشخیص داده می‌شود؟

به‌طورکلی ناخنک چشم به‌راحتی و با چشم مسلح قابل‌تشخیص است؛ به همین علت نیازی به انجام آزمایش ندارد. درصورتی‌که احساس می‌کنید ناخنک چشم دارید، باید به چشم‌پزشک متخصص یا اپتومتریست ماهر مراجعه کنید. پس از مراجعه، برای تشخیص پزشک با کمک میکروسکوپ مخصوص، چشم شما را بزرگنمایی می‌کند تا بتواند بیماری چشم را بهتر تشخیص دهد.

پخش شدن ناخنک در سراسر قرنیه چشم

روش‌های درمان ناخنک چگونه است؟

معمولا با توجه به‌شدت بیماری، نوع درمان نیز مشخص خواهد شد. به‌طورکلی روش‌های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ü     اگر ناخنک ایجادشده، کوچک و بدون درد بوده و همچنین هیچ‌گونه مشکلی در بینایی شما ایجاد نکرده باشد، بهتر است در خارج از منزل و به هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید، از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. انجام این کار سبب محافظت از چشم شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌شود و از رشد ناخنک در سراسر چشم جلوگیری می‌کند.

ü     در صورت ایجاد التهابات شدید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و پزشک بعد از تشخیص برای شما پماد یا قطره استروئیدی تجویز خواهد کرد.

ü     در صورت عدم تسکین درد و کاهش علائم باید با تشخیص پزشک متخصص، جراحی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است بینایی شما با مشکل مواجه شود.

لازم به ذکر است که باید به‌صورت سالیانه هر دو سال یک‌بار توسط پزشک معالج خود ویزیت شوید تا وضعیت چشم‌های شما را بررسی کند.

چشم سالم و تغییرات ایجادشده پس از ناخنک

روش‌های حذف ناخنک چشم چگونه است؟

یکی از عمل‌های شایع چشم، ناخنک است. هنگامی‌که ناخنک دید شما را با مشکل مواجه کند، با تشخیص پزشک نیاز به انجام جراحی خواهید داشت. در ادامه سعی داریم به بررسی شیوه‌های رفع ناخنک چشم بپردازیم.

عمل ناخنک چشم

در این روش بعد از انجام جراحی، پزشک پیوندی از بافت غشایی را جایگزین بافت غشایی ملتحمه می‌کند. این روش سرپایی است که حدودا بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد تا از رشد مجدد ناخنک جلوگیری کند. برای انجام این عمل برای کاهش میزان درد، ابتدا چشم را بی‌حس می‌کنند، سپس ناخنک یا بافت ملتحمه ایجادشده را رفع خواهند کرد.

در مرحله بعد باید راه رشد و عود مجدد ناخنک بسته ‌شود که جراح برای بستن ناخنک از بخیه‌های تجزیه‌پذیر استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که زمان بهبود وضعیت بیمار پس از زدن بخیه افزایش می‌یابد و همچنین ممکن است تا زمان بهبود کامل احساس ناراحتی در چشم داشته باشید؛ اما انجام این کار از عود ناخنک چشم جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که ناخنک چشم بیماری شایع است و در بیشتر موارد بدون عمل و با رعایت یکسری نکات رفع می‌شود. در صورت احساس درد، تاری دید و سوزش باید برای درمان به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.

برداشتن ناخنک و عدم جایگزینی بافت

در این روش احتمال عود و بازگشت مجدد ناخنک چشم وجود دارد؛ اما پزشک پس از برداشتن بافت ملتحمه، هیچ جایگزینی برای آن قرار نمی‌دهد. توجه داشته باشید که در این روش سفیدی بخش زیرین چشم، به‌صورت خود به خودی بهبود خواهد یافت. در این روش میزان خطرات احتمالی کم است؛ اما به علت برهنه بودن صلبیه احتمال بازگشت مجدد ناخنک و در اندازه بزرگ‌تر وجود دارد.

عمل ناخنک چشم و استفاده از چسب فیبرین

در این روش پس از حذف ناخنک، از چسب فیبرین برای رفع ناراحتی چشم استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع چسب محصولی مشتق ‌شده از خون است که احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی و عفونت چشم را افزایش می‌دهد.

استفاده از لیزر برای حذف ناخنک چشم

این روش، روشی سنتی به شمار می‌آید که پزشک باید دقت بالایی داشته باشد؛ زیرا هرگونه بی‌دقتی سبب افزایش میزان درد و خطرات احتمالی عمل می‌شود. در این روش باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و لازم به ذکر است که این تکنیک درمانی احتمال بازگشت ناخنک را کاهش نمی‌دهد.

توجه داشته باشید که هر کدام از روش‌های ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارد و بهتر است قبل از انجام جراحی تحقیقات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که جراحی چشم و زدن بخیه بهترین روش و مطمئن‌ترین روش است که علاوه بر کاهش احتمال عود و بازگشت ناخنک چشم، هزینه کمتری نیز خواهد داشت.

هزینه عمل جراحی ناخنک چشم تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرد؟

مانند هر جراحی دیگری، هزینه عمل جراحی ناخنک چشم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آزمایش‌های قبل از انجام جراحی با تشخیص پزشک

با توجه به تشخیص و تجویز پزشک باید آزمایش‌های مختلفی، قبل از انجام جراحی صورت گیرد که شامل تست توانایی بینایی، توپوگرافی قرنیه و ثبت مقدار ناخنک چشم می‌شود. در روش ثبت تغییرات چشم برای بررسی سرعت رشد و میزان تغییرات باید به‌صورت مداوم از چشم خود عکس بگیرید.

دستمزد پزشک

با توجه به میزان تخصص و مهارت پزشک در انجام این جراحی دستمزد پزشک افزایش خواهد یافت. به‌عبارت‌دیگر با توجه حساسیت این عضو بدن باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید و از تعداد جراحی‌های موفق وی اطلاع یابید.

منطقه و مرکز انجام عمل جراحی

با توجه به نوع مرکز جراحی و منطقه آن نیز هزینه متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال هزینه انجام جراحی در مطب به علت تمیزی و بهتر بودن شرایط بیشتر از هزینه انجام جراحی در بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و مراکز درمانی است.

مدت‌زمان انجام جراحی

همانگونه که ذکر شد این جراحی سرپایی است و بین 30 الی 45 دقیقه زمان لازم دارد. با توجه به‌شدت بیماری و مشکلاتی که در حین انجام جراحی اتفاق میفتد، ممکن است مدت آن طولانی شود.

بیمه درمانی

اگر بیمه درمانی داشته باشید، بیمه قسمتی از هزینه جراحی شما را پرداخت خواهد کرد.

 

صفحه اینستاگرام دکترعینک

جمع‌بندی

در این مطالب سعی کردیم به بررسی هزینه عمل ناخنک چشم و نکات مهم آن بپردازیم. بیماری ناخنک چشم بیماری شایع است که به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید و قرار گرفتن در معرض گردوغبار بستگی دارد.

بهترین روش جلوگیری و کنترل این بیماری استفاده از عینک آفتابی و کلاه در هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید است. هزینه عمل جراحی ناخنک چشم نیز به عوامل مختلفی مانند دستمزد پزشک، آزمایشات قبل عمل، مراکز انجام جراحی و... بستگی دارد.

سوالات متداول

1-آیا ناخنک چشم خطرناک و سرطانی است؟

خیر، این بیماری به هیچ عنوان به عنوان بیماری سرطانی شناخته نمی‌شود. اما در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند بینایی را تحت تاثیر قرار دهد.

2-آیا ناخنک چشم نیاز به جراحی دارد؟

در همه حالات این عارضه خیر؛ بسته به حاد بودن مشکل و پیشرفت آن پزشک بهترین تصمیم را برای فرد خواهد گرفت.

3-آیا جراحی این بیماری و عارضه را بیمه پوشش خواهد داد؟

بله، خوشبختانه هزینه جراحی این نوع عارضه توسط بیمه با توجه به نوع بیمه، پرداخت خواهد شد.

 

پست های اخیر

14 نظر

  • کاربر

    رضا ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر چشم ناخنک چشم جراحی بشه بهتره یا لیزر

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهمتوجه سوالتون نشدم؟

  • کاربر

    مرضیه رحمانی ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من چشم راستم داره اولی به ناخنک‌مبطلامیشه‌آیاراه‌پیشگیری داره‌که‌رشدنکنه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر1.استتفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار2. استفاده از اشک مصنوعی بصورت مرتب(4 بار در روز)3.استفاده از عینک بلوکات موفع کار با گوشی وسیستم

  • کاربر

    amrudin tahery1041@gmail.com ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر قیمت ناخونک چشمو جراحی شو میشه بگی بیمه ندارم اتباع هستم

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهتا سال قبل حدود ۱ میلیون تومن بود امسال باید صبر کنید بخشنامه جدید بیاد ولی حدود ۲۵ درصد اضافه شده

  • کاربر

    شعبان دولتی۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من چشم چپم ناخونک داره این هزینش چند میشه عمل کونم بیمه ندارم اتباع استم تشکر اگه جوابمو بدین

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقتتون بخیر3200 در سال 1401 بود اما امسال تعرفه ها هنوزنیومده

  • کاربر

    محمد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر میشه بگین هزینه ی عملش چنده بدون بیمه متشکرم

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرهنوز تعرفه رسمی 1402 نیومده

  • کاربر

    محمد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام مال من چشم راستم ناخنک داره الانم سوزش داره از چشمم اب میاد خیلی درد میکنه یعنی اگر درمان جراحشو هم بکنیم دوباره در میاد?

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهبله دوباره رشد میکنه بعد عمل

  • کاربر

    حسین اخلاصی۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام چشم راست ناخنک داره یه وقتهای هم خیلی قرمز میشه الان هم نگاه کردم چشم چپ هم داره درگیر میشه راهی برای چلو گیری نیست

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام جناب اخلاصی وقتتون بخیرگرماگرد وخاکنور آفتابو اشعه گوشی وسیستم های کامپیوتری باعث رشد بیشتر ناخنک میشناستفاده از عینک بلوکات و بلوکنترل موقع کار با گوشی وسیستم ، عینک آفتابی در روز های گرم و آفتابی وشست وشوی روزانه چشم ها با شامپو بچه و استفاده روزانه 4 تا 5 مرتبه از اشک مصنوعی باعث کاهش خشکی وسوزش وقرمزی میشه ورشد اون رو کم میکنهراه درمانی جراحی هم داره که البته سریع برگشت داره

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.