#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه عمل آب مروارید 1400 و 1401 - دکترعینک

هزینه عمل آب مروارید 1400 و 1401

یکی از بیماری‌های شایع چشم، بیماری آب مروارید است. هزینه عمل آب مروارید از مسائل بسیار مهم برای بیماران و افراد مبتلا به این مشکل چشمی به حساب می‌رود. این که در ابتدا باید چه اقداماتی انجام بگیرد، عمل چه هزینه‌هایی به همراه دارد و همچنین هزینه‌‌های مربوط به اقدامات بعد از عمل، مواردی است که هر بیماری باید با آن‌ها آشنا باشد.

در ادامه این مقاله، به بررسی بیشتر هزینه‌های این عمل مهم می‌پردازیم. با مطالعه این بخش می‌توانید اطلاعات مفیدی را پیش از جراحی به دست آورید.

هزینه عمل آب مروارید- ۳ تا ۲۷ میلیون تومان

در همین ابتدای کار باید بگوییم که هزینه عمل آب مروارید، به عوامل مختلفی وابسته است، اما به طور میانگین می‌توان بازه قیمتی آن را بین ۳ تا ۲۷ میلیون تومان دانست.

در ادامه عوامل موثر بر این عمل را بررسی می‌کنیم؛ اما بهتر است قبل از بیان هر نکته دیگری، به معرفی جزئی این عارضه بپردازیم.

آب مروارید چیست؟

آب مروارید در واقع لایه‌ای روی عدسی چشم است که بینایی فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کند. این عارضه با استفاده از انواع عینک‌ها و لنزها، قابل حل نیست و فرد بیمار حتما باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. جراحی آب مروارید، معمولا کوتاه و بدون هیچ عارضه‌ای است و نهایتا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

بعد از اتمام جراحی، بیمار باید یک الی دو ساعت در مرکز درمانی منتظر بماند و سپس به کمک همراه خود از مرکز خارج شود. به طور کلی این عمل، یکی از موثرترین جراحی‌های چشم است و بعد از انجام آن فرد حتی بینایی از دست رفته خود را نیز بازمی‌یابد.

از علل بروز این بیماری، می‌توان به تجمع پروتئین‌ها روی عدسی اشاره کرد که تاری دید و در موارد شدیدتر، نابینایی را در پی خواهد داشت.

همچنین افزایش سن، سابقه بیماری خانواده‌ای، ضربه و عمل‌های چشمی قبلی، می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.

هزینه عمل آب مروارید 1400

حال در ادامه، عوامل موثر بر هزینه عمل آب مروارید را بررسی خواهیم کرد.

چه عواملی بر قیمت و هزینه عمل آب مروارید تاثیرگذار هستند؟

همان‌طورکه گفته شد، خوشبختانه این عمل، در اکثر موارد نتیجه خوبی در پی دارد و معمولا شاهد عوارض خاصی بعد از این عمل نخواهیم بود.

اما برای بیمارانی که دچار این بیماری شده‌اند، قیمت و هزینه عمل، می‌تواند بسیار بااهمیت باشد.

به طور کلی، هزینه‌های عمل هم به صورت آزاد و هم با استفاده از انواع بیمه‌ها قابل پرداخت است و با استفاده از بیمه حتی ۶۰ الی ۸۰ درصد هزینه‌ها نیز برای بیمار رایگان خواهد بود. اما در تعیین این هزینه چه عواملی نقش دارند؟

اولین عامل موثر در تعیین هزینه‌های عمل، هزینه‌های پیش از عمل است. بر اساس شدت بیماری، ممکن است به انجام برخی تست‌ها مجبور شوید. این تست‌ها شامل تست‌های ساده و تست‌های انکساری هستند که هر یک هزینه‌ای مجزا دارند.

همچنین نوع عمل جراحی هم در هزینه عمل آب مروارید، به شدت موثر است. حتما پیش از اقدام به عمل، اگر بیمه‌ هستید، از شرایط آن آگاه شوید که هنگام پرداخت هزینه عمل، مشکلی برای شما به وجود نیاید.

در ضمن قبل از عمل، ممکن است پزشک از شما بخواهد آزمایشاتی مانند ادرار و خون را پشت سر بگذارید.

جراحی آب مروارید در دو نوع صورت می‌گیرد؛ در نوع اول برشی کوچک در قرنیه چشم ایجاد شده و پروبی در آن قرار داده می‌شود. معمولا این روش، نیازی به استفاده از بخیه ندارد.

در روش بعدی، برش در قسمت قرنیه چشم، بزرگ‌تر است. در این روش اگر لازم باشد جراح، عدسی چشم را خارج کرده و آن را با عدسی مصنوعی تعویض می‌کند که این مورد نیز بسته به نوع عدسی، تفاوت قیمتی دارد.

عوامل موثر بر هزینه عمل آب مروارید

هزینه‌های جانبی و پس از عمل

جدای از نوع جراحی و میزان آسیب‌دیدگی چشم که هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شوند، باید گفت اگر هر دو چشم درگیر این بیماری شود، شما باید هزینه بیشتری را بپردازید.

از دیگر مواردی که هزینه عمل را بیشتر می‌کنند، مراقبت‌های پس از عمل است.

پزشک ممکن است برای بهبودی قطره‌های مخصوصی را تجویز کند که شما ملزم به استفاده از آن‌ها هستید.

همچنین با توجه به این که بیمه برخی از تکنیک خاص درمان این بیماری را پوشش نمی‌دهد، ممکن است بعد از عمل تحت پوشش بیمه نیاز به استفاده از عینک داشته باشید.

استفاده از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمان این بیماری باعث می‌شود که دیگر نیازی به استفاده از عینک نباشد. اما بیمه معمولا هزینه چنین عمل‌هایی را پرداخت نمی‌کند و ممکن است شما بخواهید به روش معمول تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

در این صورت باید از عینک‌هایی که دکتر و جراح تجویز می‌کنند، استفاده کنید که معضلی برای دید کامل نداشته باشد.

به طور کلی عوامل بسیاری بر هزینه عمل آب مروارید تاثیر دارند و هر کس بنا بر شرایط بیماری خود و همچنین شرایط بیمه‌، ملزم به پرداخت ارقام مختلفی است.

هزینه عمل آب مروارید چقدر است

نتیجه‌گیری

هزینه عمل آب مروارید بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. از تکنیک جراحی، نوع بیمارستان و همچنین استفاده از لنز‌های خاص گرفته تا اقدامات پس از عمل، همگی به طور مستقیم بر این هزینه تاثیرگذار هستند.

با شناخت این موارد و مشورت با پزشک متخصص، نوع بیماری تشخیص داده می‌شود و می توانید هزینه‌های احتمالی آن را محاسبه کنید.

اگر دارای بیمه‌ای خاص هستید، قبل از عمل از این موضوع مطلع شوید که چقدر از هزینه عمل را تقبل خواهند کرد و آیا تمام روش‌ها و هزینه‌های جانبی را پوشش خواهند داد یا خیر.

همچنین در انتخاب بیمارستانی که هزینه‌های بستری و بیهوشی مناسبی را دارند، دقت کنید. باید به این نکته هم توجه کنید که بیمارستان انتخابی شما، تحت پوشش بیمه باشد.

این عمل، در کل عملی بدون عوارض و ساده است و نیازی به پرداخت هزینه‌های زیادی بعد از اتمام جراحی نخواهید داشت.

سوالات متداول

آیا هزینه عمل آب مروارید به نوع بیماری و شدت آن وابسته است؟

بله. اگر نیاز به استفاده از انواع لنزهای مصنوعی در چشم خود داشته باشید، هزینه این عمل تفاوت زیادی با جراحی معمولی خواهد داشت.

آیا بیمه هزینه‌های جانبی عمل آب مروارید را پرداخت می‌کند؟

معمولا این گونه موارد، بر عهده خود بیمار است و اگر شما بعد از عمل نیازمند عینک و داروهای خاصی باشید، هزینه آن بر عهده خودتان خواهد بود.

آیا انجام جراحی آب مروارید اجباری است؟

در مواقعی که فرد با تاری دید و مشکلات بینایی روبرو می‌شود، باید تحت عمل آب مروارید قرار بگیرد که این عارضه منجر به از دست رفتن کامل بینایی نشود.

هزینه عمل آب مروارید 1400 و 1401 - دکترعینک

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.