#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هزینه عمل آب ‌سیاه چشم چقدر است - دکترعینک

هزینه عمل آب ‌سیاه چشم چقدر است

آب‌سیاه یکی از مهم‌ترین بیماری‌های چشمی است که منجر به نابینایی فرد می شود. افراد معمولا در سنین بیشتر از 40 سال با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند. معمولا شخصی که به این مشکل گرفتار شده درصدی از بینایی خود را از دست می‌دهد که به‌هیچ‌عنوان قابل‌برگشت نیست. درمان‌هایی که برای این بیماری پیشنهاد می‌شود، برای جلوگیری از نابینایی فرد است. برای درمان این عارضه با توجه به نوع درمان و روش جراحی آن هزینه‌هایی باید پرداخت کرد. اما هزینه عمل آب ‌سیاه چقدر است؟ در ادامه به بررسی این مبحث خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

بیماری آب‌سیاه چیست؟

آب‌سیاه تحت عنوان گلوکوم نیز شناخته می شود که شامل چندین بیماری چشمی است که ناشی از فشار زیاد مایع درون چشم است. عدم توجه به این بیماری در فرد سبب از دست دادن بینایی می‌شود؛ زیرا این عارضه بر عصب بینایی تاثیر دارد. به همین دلیل بهتر است عارضه آب‌سیاه از همان شروع ابتلا تشخیص داده شود تا به مشکلات جدی‌تری گرفتار نشوید؛ اما برای جلوگیری از نابینایی راهکارهای مختلفی وجود دارد. این شیوه‌های درمانی تاثیری بر بهبود کامل مشکل نداشته، اما مانع از نابینایی می‌شوند.

برای درمان آب‌سیاه، پزشک گزینه‌های متفاوتی مانند تغییر در سبک زندگی، استفاده از داروهای شیمیایی، جراحی و... را به بیمار پیشنهاد می‌دهد؛ اما جراحی همیشه به‌عنوان آخرین راهکار درمانی انجام می‌شود. جراحی آب‌سیاه می‌تواند سبب کاهش فشار مایع درون چشم شود.

چگونگی تشکیل آب‌سیاه

 

آشنایی با انواع آب‌سیاه و نکات مهم آن

آب‌سیاه انواع مختلفی دارد که هرکدام بر اثر علتی خاص اتفاق می‌افتد. از علل این بیماری می‌توان به نقص مادرزادی، مشکلات عنبیه، ضربه به چشم و... اشاره کرد؛ اما دو شکل رایج آب‌سیاه به نام گلوکوم با زاویه باز و گلوکوم با زاویه بسته وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

گلوکوم با زاویه باز

گلوکوم با زاویه باز رایج‌ترین نوع گلوکوم شناخته می‌شود. علائم این بیماری بسیار آهسته بروز می‌کند. آب‌سیاه با زاویه باز به دلیل مسدود شدن آهسته کانال‌های تخلیه چشم ایجاد می‌شود.

گلوکوم با زاویه بسته

علت به وجود آمدن این نوع گلوکوم نیز مسدود شدن کانال‌های تخلیه چشم است؛ اما گلوکوم با زاویه بسته با سرعت بسیار بالایی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل باید سریع درمان شود. از علائم این بیماری می‌توان به سردرد، چشم‌درد و حالت تهوع اشاره کرد.

جراحی آب‌سیاه

 

هزینه عمل آب سیاه و انواع آن

همانطور که گفته شد، عمل جراحی به‌عنوان آخرین راه درمانی پیشنهاد می‌شود. زیرا در این روش خطراتی مانند از دست دادن کامل بینایی یا کمتر شدن دید وجود دارد؛ اما در برخی موارد نیز می‌تواند اولین و بهترین گزینه برای درمان آب‌سیاه به شمار بیاید. برای درمان گلوکوم 5 روش جراحی مختلف وجود دارد که با کمک این روش‌ها می‌توان انواع گلوکوم را درمان کرد. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترابکولوپلاستی با لیزر، جراحی فیلترینگ، لیزر ایریدوتومی محیطی، لوله‌های تخلیه و جراحی گلوکوم حداقل تهاجمی اشاره کرد.

ترابکولوپلاستی با لیزر

ترابکولوپلاستی به نام لیزردرمانی نیز شناخته می‌شود؛ این روش برای درمان گلوکوم با زاویه باز گزینه درمانی مناسبی است. در این روش با کمک لیزر برش‌هایی در شبکه ترابکولار ایجاد می‌شود و از این طریق کانال‌هایی از چشم که مسدود است را تخلیه می‌کنند. بعد از این عمل حدود یک ماه زمان لازم است تا تاثیر آن کاملا مشخص شود.

جراحی فیلترینگ

در این روش درمانی از لیزر استفاده‌ نمی‌شود و جراح با برشی که در قسمت سفیدی چشم ایجاد می‌کند قسمتی از شبکه ترابکولار را در ترابکو لکتومی برمی‌دارد یا برش‌هایی را در ترابکولوتومی ایجاد کند. به کمک این دو روش فشار واردشده بر چشم کاهش پیدا خواهد کرد.

لیزر ایریدوتومی محیطی

لیزر ایریدوتومی برای درمان گلوکوم با زاویه بسته، روش درمانی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. در این روش یک برش کوچک در قسمت عنبیه چشم ایجاد شده و مایع آبی‌رنگ از آن خارج می‌شود و این‌گونه فشار مایع‌بر سطح چشم کاهش پیدا می‌کند.

لوله‌های تخلیه

در این روش متخصص می‌تواند لوله تخلیه را در چشم شما قرار دهد. این لوله در داخل چشم باعث می‌شود که مایع آبی اضافی خارج شود.

جراحی گلوکوم حداقل تهاجمی

جراحی گلوکوم حداقل تهاجمی یکی از کم‌خطرترین نوع درمانی بیماری چشم است که با کمترین ریسک به نسبت سایر روش‌های دیگر فشار داخل چشم شما را کاهش می‌دهد. همچنین این روش به نسبت سایر روش‌های جراحی دوران نقاهت کوتاه‌تری دارد و نتیجه آن زودتر مشخص می‌شود. از انواع این عمل می‌توان به اسکلرکتومی و ویسکوکانالوستومی اشاره کرد.

آب سیاه و ایجاد تاری دید

 

هزینه عمل آب‌سیاه چشم تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرد؟

ممکن است هزینه عمل آب ‌سیاه دغدغه‌ای برای برخی از افراد ایجاد کند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. یکی از عوامل موثر بر این عمل میزان ناهنجاری چشم است. به هر میزانی که این ناهنجاری بیشتر باشد، هزینه درمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. جراحی آب‌سیاه به دو دسته کلی به نام جراحی لیزری و برشی تقسیم‌بندی می‌شود.

جراحی لیزری

یکی از بهترین روش‌ها، جراحی با لیزر است؛ زیرا در این شیوه شما با پرداخت هزینه کمتر، سریع‌ترین و کم تهاجمی‌ترین روش درمانی را در پیش می‌گیرید. درمان بیماری گلوکوم با لیزر به‌عنوان عملی سرپایی شناخته ‌شده است. به همین دلیل می‌توانید آن را در مطب پزشک یا کلینیک به‌صورت سرپایی انجام دهید و این‌گونه از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه است. انجام این عمل از دید علم پزشکی یک جراحی ضروری است؛ بنابراین می‌تواند از بیمه درمانی خود استفاده کنید. این‌گونه بخشی از هزینه عمل آب ‌سیاه را بیمه پرداخت خواهد کرد.

جراحی برشی

این نوع جراحی هزینه بیشتری برای شما دارد، زیرا به متخصص بیهوشی و یک جراح چشم نیاز دارید. همچنین این عمل در بیمارستان انجام می‌گیرد؛ اما همان‌طور که ذکر شد این جراحی از دید علم پزشکی عملی الزامی است؛ بنابراین می‌توانید از بیمه درمانی خود برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

گلوکوم یکی از بیماری‌های چشمی است که در صورت تشخیص زودهنگام می‌توان از عوارض خطرناک آن جلوگیری کرد. روش‌های درمانی مختلفی برای این مشکل وجود دارد که معمولا آخرین پیشنهاد متخصص به شما انجام جراحی است. این روش درمان نسبت به استفاده از دارو هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، اما قطعا در مدت‌زمان کوتاه‌تری نتیجه خواهید گرفت. در این مطلب سعی کردیم به بررسی هزینه عمل آب ‌سیاه چشم بپردازیم، امیدواریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

صفحه اینستاگرام دکترعینک

سوالات متداول

1-آیا آب سیاه ممکن است منجر به نابینایی فرد شود؟

بله، در صورت عدم مراجعه سریع به پزشک و به تعویق انداختن مراحل درمانی، بیمار ممکن است به مشکلات جدی همچون نابینایی دائمی دچار شود.

2-هزینه عمل آب سیاه به چه عواملی بستگی است؟

در کل مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در این عمل نوع جراحی است که توسط پزشک و وضعیت بیماری مشخص خواهد شد. علاوه بر این هزینه‌های جراح و بیمارستان و داروهای احتمالی از دیگر هزنیه‌های این عمل جراحی چشمی هستند.

3- آیا می‌توان از بیمه برای عمل جراحی استفاده کرد؟

بله، خوشبختانه برای کاهش هزینه‌های این عمل جراحی مهم، می‌توان از بیمه استفاده کرد.

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.