#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

معایب عینک کائوچویی چیست؟مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنیم - دکترعینک

معایب عینک کائوچویی چیست؟مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنیم

فریم کائوچویی معمولا به عنوان یک فریم مقاوم شناخته می‌شود؛ البته مقاومت آن به قاب فلزی نمی‌رسد. در این مطلب مزایا و معایب عینک کائوچویی را بررسی می‌کنیم تا با تمام جوانب مثبت و منفی آن آشنا شوید.

کائوچو چیست؟

این ماده را با عنوان لاستیک طبیعی (Natural rubber) می‌شناسند. همچنین نام‌های دیگر چون لاستیک هندی، لاستیک آمازون و لاتکس به آن می‌‌دهند.ترکیبات آن پلیمرهای الی ایزوپرون همراه با برخی عناصر ارگانیک دیگر به همراه آب است.تایلند و اندونزی دو تولیدکننده‌ی برتر این ماده هستند.

اگر قرار است از معایب عینک کائوچویی صحبت کنیم، باید بدانیم ماده‌ی کائوچو در حقیقت از شیره و صمغ نوعی درخت به دست می‌آید. خاصیت این ماده قدرت کشش زیاد و انعطاف پذیری بالای آن است. این ماده در دسته‌ی الاستومرها (پلیمرهای طبیعی و مصنوعی با خاصیت الاستیک و ارتجاعی) قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است اینگونه عینک ها قابلیت تنظیم توسط خود کاربران را هم دارد.

از این ماده برای ساخت بسیاری چیزها از جمله فریم عینک طبی و آفتابی استفاده می‌شود.

یکی از انواع عینک کائوچویی

مزایا و معایب عینک کائوچویی چیست؟

فریم‌ها به دو دسته‌ی عمده‌ی پلاستیکی و فلزی تقسیم می‌شوند. بر این اساس فریم کائوچویی زیرمجموعه‌ی انواع پلاستیکی است.

مزیت‌های عینک کائوچویی شامل این موارد است:

۱.سبک بودن
کائوچو و پلاستیک سبک تر از فلز هستند. اگر جنس فریمی که با ضخامت عینک کائوچویی است، از فلز باشد، قطعا عینک بسیار سنگین خواهد شد.
۲.لطافت
پلاستیک و کائوچو از نظر ظاهری لطافت بیشتری نسبت به فلز دارند و ممکن است این حالت را هنگام لمس آن نیز احساس کنید.

معایب عینک کائوچویی چیست؟مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنیم - دکترعینک
۳.مناسب‌تر برای کودکان
از آن‌جایی که این فریم‌ها سبک‌تر هستند و سطح لطیف‌تری دارند، برای کودکان مناسب‌ترند.
۴.قیمت ارزان
فریم‌های پلاستیکی و کائوچویی نسبت به فلزی ارزان‌تر هستند و به همین دلیل تمایل به خرید آن‌ها وجود دارد.البته این نکته می‌تواند معایب عینک کائوچویی را نیز در بطن خود داشته باشد.

عینک کائوچویی مناسب کودکان

معایب عینک کائوچویی را باهم بررسی کنیم:

۱.مقاومت کمتر از فریم فلزی
پیش‌تر اشاره کردیم که مقاوم‌ترین فریم‌ها، انواع فلزی هستند. قاب‌های تیتانیوم، مونل، بریلیم، فولاد ضد زنگ، فلکسون و آلومینیوم نمونه‌هایی از قاب‌های فلزی هستند.مقاومت موضوع مهمی است زیرا عینک ممکن است بارها از دست ما بیافتد یا زمانی که روی صورتمان قرار دارد، در صورتی که چیزی به صورتمان اصابت کند، فریم نیز بشکند که بسیار خطرناک است.


۲.تصور می‌شود ضد آب است!
تصور بر این است که کائوچو جنسی ضد آب دارد و بنابراین تعریق سر و صورت در آن اثر نمی‌کند.این درحالی است که برخی از انواع فریم‌های کائوچویی تحت تأثیر تعریق پوست قرار گرفته، شکننده‌ترمی‌شوند.

معایب عینک کائوچویی چیست؟مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنیم - دکترعینک
۳.قابلیت کم‌تر برای تعمیر
از دیگر معایب عینک کائوچویی این است که کمتر از انواع فریم فلزی قابلیت تعمیر و اصلاح دارند.کائوچو را به عنوان یک جنس منعطف می‌شناسیم اما این انعطاف محدود است.این عینک‌ها را تنها درصورتی می‌توان تعمیر کرد که از قسمت دسته آسیب دیده باشند.
۴.ضخامت زیاد فریم
البته برخی این ویژگی را می‌پسندند اما برای کسانی که دوست ندارند فریم روی صورتشان چندان مشخص باشد و جلب توجه کند، ضخامت زیاد از معایب عینک کائوچویی به شمار می‌رود.

ضخامت بالای فریم کائوچویی

با مزایا و معایب عینک کائوچویی آشنا شدیم. در کل عینک کائوچویی یکی از انواع فریم عینک است که در مجموعه‌ی فریم‌های پلاستیکی (غیر فلزی) قرار می‌گیرد.

فریم‌های فلزی بهترین جنس فریم هستند که هم از نظر مقاومت، هم انعطاف و اصلاح‌پذیری و هم زیبایی حرف اول را می‌زنند و طرفداران بیشتری دارند.در هر صورت اگر نیاز به مشاوره بیشتر دارید حتما کامنت کنید یا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

همچنین می توانید برای بررسی دقیق تر عینک های کائوچویی و فلزی، مقاله مرتبط دکتر عینک با این موضوع را از اینجا مطالعه نمائید.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

2 نظر

  • کاربر

    ساغر۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من عینکم از وسطش شکسته و چند جا بردم گفتن تعمیر نمیشه راهی هست برای تعمیرش؟تازه هم گرفتم و حیفه شیشه هاش چون نو نو هست

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ساغر عزیز :)خیر قابل تعمیر نیست و اگر با چسب و....هم انجام بشه مدت زیادی دوام ندارهبهتره یه فریم مشابه بگیری واز عدسی های قبلی که سالم هستن استفاده کنی و روی اون نصب کنی

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.