#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی چیست؟ - دکترعینک

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی چیست؟

پس از تهیه عینک باید راه‌هایی را برای تمیزکردن و مراقبت از آن بدانید تا کیفیت عینک شما حفظ شود. ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک که به صورت آماده به فروش می‌رسد مواد گوناگونی است. با این حال خوب است بدانید پاک کننده عینک چیزی نیست که خودتان نتوانید آن را بسازید.

اهمیت پاک کننده عینک

شما برای تهیه عینک خود هزینه کرده‌اید. این هزینه تنها مادی نیست بلکه زمانی را صرف کرده‌اید تا پروسه‌ی بینایی‌سنجی و معاینات چشم شما به سفارش و تهیه‌ی عینک برسد. شاید مراحلی را هم برای اصلاح شیشه یا فریم طی کرده باشید تا نهایتا به عینک مناسب خود برسید. حال نوبت لذت بردن از دید جدید است. اما فقط این نیست! برای آن‌که عینک شما کیفیت خود را حفظ کند، باید اصول درستی را برای نگهداری از آن رعایت کنید.

آلودگی شیشه عینک بسیار آزاردهنده و تحمل آن دشوار است. ضمنا هرچه شیشه عینک شما آلوده باقی بماند، باکتری‌های بیشتری روی آن رشد می‌کنند و این سبب تهدید سلامت چشم‌های شما می‌شود.

هر ماده‌ای را نمی‌توانید برای تمیز کردن عینک استفاده کنید. عدسی عینک از موادی مخصوص تهیه می‌شود و لایه‌های محافظت‌کننده‌ی خاصی نیز روی آن قرار می‌گیرد. این مواد و لایه‌ها معمولا حساس‌اند و نیاز به روش‌های نگهداری خاص دارند. ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک باید موادی باشد که به این متریال‌ها آسیب نرساند.

اسپری تمیز کننده خانگی

ممنوع‌ها در ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک

برخی از مواد یا روش‌های تمیزکردن، می‌توانند لایه‌های عدسی را از بین ببرند. برخی نیز ممکن است عدسی را خش‌دار یا لکه دار کنند. خش‌ها و نقطه‌ها حتی اگر بسیار ریز باشند، می‌توانند دید فعلی را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین ممکن است به مرور اشکالاتی در بینایی ایجاد کنند. این مواد هرگز نباید ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک شما را تشکیل دهند:

1.انواع مواد پاک‌کننده‌ی عمومی شیشه و آینه

2.آستون

3.آمونیاک

4.سفیدکننده

5.سرکه

6.آب‌لیمو

7.خمیردندان

8.بخار بازدم

9الکل (البته در مواد تشکیل دهنده اسپری عینک الکل هست؛ اما به روشی خاص و در ترکیب با سایر مواد.)

10.مایع ضدعفونی کننده

همچنین نباید از انواع دستمال‌های کاغذی برای پاک کردن شیشه عینک استفاده کرد زیرا زبر هستند و پرز دارند. استفاده از پارچه البسه نیز خصوصا اگر نو باشند، توصیه نمی‌شود زیرا این پارچه‌ها نیز برای عدسی خشن هستند. دستمال میکروفایبر که برای ال‌سی‌دی، لنز عکاسی و … استفاده می‌شود، برای عینک نیز مناسب‌تر از پارچه‌های دیگر است.

پاک کردن عینک با دستمال مخصوص میکروفایبر

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی چیست؟ - دکترعینک

اسپری دست ساز برای تمیزکردن عینک یک راه حل خوب است. البته باید مقدار ترکیبات آن نیز به درستی رعایت شود. شستن شیشه عینک با الکل یا مواد ضدعفونی کننده به دلیل آسیب‌های ممکن توصیه نمی‌شود. کاری که می‌توان کرد، استفاده از درصدی الکل در ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک است.

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک طبق یک دستور به این قرار است:

1.الکل

2.آب

3.مایع ظرفشویی

4.بطری اسپری کوچک

نحوه ترکیب:

سه واحد الکل را با یک واحد آب ترکیب کنید. ۱ تا ۲ قطره مایع ظرفشویی به محلول اضافه کنید. محلول را در ظرف اسپری بریزید. ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک آماده است. برای تمیز کردن، محلول را روی شیشه‌ها اسپری کنید و با پارچه‌ی نرم پاک کنید. در برخی از دستورها توصیه می‌شود یک واحد الکل با یک واحد آب ترکیب شود. بنابراین ترکیب الکل بازهم رقیق‌تر می‌شود.

آیا اسپری عینک الکل دارد؟

چنان که دیدیم اسپری عینک حاوی الکل است. الکل موجود در ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک، از نوع الکل ایزوپروپیل ۱۵ درصد است.

ما الکل را به صورت تنها یا با درصد بالا برای تمیز کردن توصیه نمی‌کنیم. الکل‌های ضدعفونی که در دسترس عموم هستند، الکل رقیق شده‌اند که آن را به نسبت ۳ به ۱ با آب ترکیب می‌کنیم. بنابراین هرگونه الکلی را نمی‌توان برای تمیز کردن عینک استفاده کرد.

ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی چیست؟ - دکترعینک

شستن عینک با مایع ظرفشویی

دانستیم که چگونه اسپری عینک درست کنیم. در ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک خانگی، مایع ظرفشویی دیده می‌شود. اگر هنوز فرصت نکرده‌اید اسپری خود را آماده کنید یا آن را در دسترس ندارید، می‌توانید مایع ظرفشویی استفاده کنید.

البته اگر به مدت طولانی از مایع ظرفشویی برای شست وشوی عینک استفاده کنید عدسی‌های شما کدر ومات می‌شوند.بهتر است در موقع ضروری ونبود اسپری ودستمال عینک از مایع ظرفشویی به عنوان جایگزین موقت استفاده نمایید.همچنین می‌توانید از کف شامپو یا مایع دستشویی که نسبت به مایع ظرفشویی خنثی‌تر هستند استفاده کنید تا اسیب کمتری به عینک خود بزنید.

در این روش دقت کنید که از آب داغ استفاده نکنید. باید عینک را با آب ولرم و یک قطره مایع ظرفشویی بشویید. هیچ‌گونه اسفنج زبری برای این کار استفاده نکنید. تنها با نوک انگشتان بدون آن‌که ناخن‌ها بر سطح شیشه کشیده شود، این کار را انجام دهید. مقداری آب ولرم را با یک قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید و روی شیشه عینک بمالید. می‌توانید دسته‌ها و حاشیه عینک را نیز با این محلول تمیز آغشته کنید. سپس به آرامی آب بکشید و با دستمال مناسب خشک کنید.

مناسب‌ترین دستمال برای پاک کردن عینک، دستمال‌ میکروفایبر است. این دستمال‌ها با الیاف خاصی درست می‌شوند. ویژگی‌شان این است که روی صفحات حساس خش نمی‌اندازند و پرز ایجاد نمی‌کنند.

در این مقاله با ترکیبات اسپری تمیز کننده عینک آشنا شدیم. این ترکیبات درکنار استفاده از دستمال مناسب کمک می‌کنند شیشه‌ی عینک شما سالم و شفاف بماند. می‌توانید اسپری‌های آماده را انتخاب کنید یا خودتان آن را در خانه درست کنید. تمیز کردن صحیح عینک در کنار این‌که مهم‌ترین روش نگهداری آن است، حافظ سلامت و بهداشت چشمان شما نیز هست.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.