#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم (عدسی آسفریک و دابل آسفریک) - دکترعینک

بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم (عدسی آسفریک و دابل آسفریک)

ممکن است شما هم با مشکل بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم هنگام استفاده از عینک مواجه شده باشید. اما دلیل این موضوع چیست و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

استفاده از عدسی آسفریک و دابل آسفریک می‌تواند به عنوان راه حلی بسیار مناسب ارائه شود. در ادامه این مقاله ما به بررسی بیشتر این مشکل و همچنین معرفی روش‌های مناسب رفع آن می‌پردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید، توصیه می‌کنیم حتما ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم به چه دلیل است؟

معمولا چشم‌ها در نمره‌های مثبت دچار بزرگ‌نمایی شده و در نمره‌های منفی دچار کوچک‌نمایی می‌شوند. در واقع باید بگوییم که علت اصلی بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم از دید دیگران، داشتن انحنای بیشتر در لبه‌های عدسی نسبت به مرکز عدسی و یا برعکس، کمتر بودن انحنا در قسمت لبه‌های عدسی نسبت به مرکز عدسی است.

اما چرا عدسی‌های آسفریک به عنوان راه حلی مناسب برای این مشکل پیشنهاد می‌شوند؟ در عدسی‌های آسفریک در شماره‌های مثبت، از سمت مرکز به لبه‌ها، انحنا کاهش می‌یابد و همین‌طور در این نوع عدسی با شماره‌های منفی، از سمت مرکز به طرف لبه‌ها شاهد افزایش انحنا هستیم؛ بنابراین چشم‌های فرد طبیعی‌تر دیده شده و از بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

در ادامه ما این دو نوع عدسی را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عدسی آسفریک و دابل آسفریک چیست؟

استفاده از عدسی‌های آسفریک و دابل آسفریک در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است و این عدسی‌ها در صنعت عینک، کاملا شناخته شده هستند. عدسی‌های آسفریک با استفاده از منحنی‌های سطحی که به‌طور مرکزی صاف‌تر هستند، هنگام حرکت از مرکز لنز به لبه، زیبایی کلی عینک شما را بهبود می‌بخشند.

نتیجه این رویکرد، لنزهایی است که به طور کلی نازک‌تر از انواع دیگر عدسی‌های کروی هستند. این نازکی و صاف شدن، بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم را برطرف کرده و همچنین جهانی را که فرد مشاهده می‌کند، واقعی‌تر به نمایش می‌گذارد. دید محیطی در این نوع عدسی بسیار باکیفیت بوده و شما احساس غیرعادی بودن را نخواهید کرد.

بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم

فناوری پیشرفته طراحی این عدسی‌ها، اجازه می‌دهد که عدسی‌های عینک آسفریک با انحناهای صاف‌تری نسبت به لنزهای معمولی ساخته شوند و نمای باریک‌تر و جذاب‌تری به آن‌ها ببخشد.

لنزها و عدسی‌های معمولی دارای یک سطح جلویی کروی هستند؛ به این معنی که کل سطح آن‌ها انحنای یکسانی دارند، دقیقا به مانند توپ بیسبال.

از سویی دیگر، عدسی‌های آسفریک، سطح جلویی پیچیده‌تری دارند که به تدریج از مرکز لنز به سمت لبه تغییر می‌کند.

در مورد عدسی دابل آسفریک هم باید گفت که این نوع عدسی ظریف‌ترین و نازک‌ترین عدسی از نوع تک دید است که معمولا به صورت سفارشی کارهای تولید آن انجام می‌شود.

طراحی این عدسی بر پایه فناوری iD Free Form Design صورت گرفته و در تمامی جهات دیدی طبیعی را ارائه می‌دهد. در طراحی این نوع عدسی، علاوه بر بهتر شدن انحنای سطح جلویی عدسی، سطح پشتی آن هم بر اساس استانداردهای مناسب بهینه شده است و این موضوع علاوه بر رفع بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم، به خصوص برای افرادی که دچار آستیگماتیسم هستند، دید بسیار بهینه و خوبی را ارائه خواهد داد.

عدسی‌های آسفریک و دابل آسفریک

مزایای عدسی‌های آسفریک

از آنجایی که این لنزها دارای انحنای صاف‌تری نسبت به لنزهای معمولی هستند، به صورت شما نزدیک‌تر می‌شوند. این مزیتی بزرگ برای هر کسی است که عینکی برای اصلاح دید روی صورت خود قرار می‌دهد.

عدسی‌های کروی معمولی با شماره‌ای قوی برای دوربینی باعث بزرگنمایی ناخواسته می‌شوند. این امر باعث می‌شود که اجسام بزرگتر و نزدیکتر از آنچه هستند به نظر برسند. از آنجایی که این اثر بزرگ‌نمایی به دو صورت انجام می‌شود، عدسی‌های معمولی برای اصلاح دوربینی، به چشم‌های فرد ظاهری غیرطبیعی و بزرگ‌نمایی شده می‌بخشند.

عدسی‌های معمولی برای نزدیک‌بینی دقیقا برعکس موضوع بالا عمل می‌کنند؛ در واقع آن‌ها تمام اجسام و اشیا را کوچک‌تر نشان می‌دهند و به چشمان فرد استفاده کننده ظاهری کوچک می‌بخشند.

عدسی‌های آسفریک و دابل آسفریک، اثرات بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند؛ بنابراین محیط اطراف برای استفاده‌کننده طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و چشمان فرد هم برای دیگران و مخاطبان او، کاملا طبیعی به نظر خواهند رسید.

نکاتی دیگر در ارتباط با بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم و عدسی‌های آسفریک

طرح‌های عدسی‌های آسفریک در لنزهای تک دید، برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم و ​​در لنزهای تدریجی، دو کانونی و سه کانونی برای پیرچشمی موجود است. اگرچه بیشتر این عدسی‌ها از مواد با شاخص بالا ساخته شده‌اند، اما نوع پلاستیکی آن‌ها هم وجود دارد.

به چند دلیل، انتخاب فریم برای عدسی‌های آسفریک و دابل آسفریک مهم است. به طور کلی، زمانی که فریم بیش از حد بزرگ نباشد و چشم‌ها در وسط قاب قرار گرفته باشند، بهترین ظاهر را به دست می‌آورند. چشم پزشک  به شما کمک می‌کند بهترین نوع فریم را برای تکمیل عدسی‌های آسفریک جدید خود انتخاب کنید.

اندازه‌گیری عدسی‌های آسفریک نیاز به دقت و مهارت بیشتری از طرف بینایی‌سنج دارد، اما این فرایند فقط به یک یا دو دقیقه زمان اضافی نیاز دارد.

ایجاد منحنی‌های پیچیده مورد استفاده در لنزهای آسفریک، این لنزهای پیشرفته را کمی گران‌تر از لنزهای معمولی می‌کند. اما مزایای برجسته زیبایی و بصری این لنزهای نازک‌تر و سبک‌، ارزش خرید آن‌ها را بالا می‌برد.

از آنجایی که لنزهای آسفریک نسبت به لنزهای معمولی صاف‌تر هستند و کمی نزدیک‌تر به صورت قرار می‌گیرند، برخی از افراد ممکن است انعکاس بیشتری را در سطوح جلویی و پشتی لنزها مشاهده کنند. به همین دلیل پوشش ضد انعکاس برای تمامی این عدسی‌ها به شدت توصیه می‌شود.

دلایل بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی کردیم مشکلات مربوط به بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم را توضیح داده و راه‌حل‌های مناسب آن را برای شما شرح دهیم.

عدسی‌های آسفریک و دابل آسفریک به عنوان گزینه‌های بسیار مناسب جهت رفع این مشکلات در دسترس هستند که شما می‌توانید به خوبی از آن‌ها بهره ببرید.

پیش از انتخاب این عدسی، حتما با پزشک مربوطه خود مشورت کنید و روند تجویز و تهیه این عدسی را زیر نظر مستقیم او انجام دهید.

نکاتی جزئی و البته مهم در مورد این عدسی‌ها وجود دارد که چشم‌ پزشک به خوبی می‌تواند با دانش و تجربه خود، شما را راهنمایی کند که شما بهترین انتخاب و خرید ممکن را داشته باشید.

سوالات متداول

۱-دلیل بزرگ ‌نمایی و کوچک‌ نمایی چشم چیست؟

دلیل عمده این مشکل، تفاوت در انحنای سطح لبه و مرکز عدسی‌های مختلف است که باعث می‌شود هم فرد در دیدن اشیا دچار مشکل شود و اجسام را واقعی نبیند و هم دیگران چشم او را از پشت عینک، کوچک‌تر یا بزرگتر ببینند.

۲-عدسی‌های آسفریک گرانتر از عدسی‌های معمولی هستند؟

بله، به دلیل خاصیت به کار رفته در آن‌ها و پیچیدگی که دارند، این عدسی‌ها کمی گران‌تر هستند.

۳-عدسی‌های آسفریک به چه دلیل مناسب هستند؟

این عدسی‌ها، انحنا صاف‌تری را نسبت به دیگر انواع عدسی ارائه می‌دهند که باعث می‌شود هم دید طبیعی‌تری به فرد ارائه شود و هم مشکلات بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی اتفاق نیفتد.

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.