#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا - دکترعینک

بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا

از زمان شیوع بیماری کرونا، انواع و اقسام روش‌های پیشگیری در سراسر جهان معرفی شده است که بسیاری از آن‌ها پس از گذشت مدتی، به دلیل نداشتن پشتوانه علمی رد شدند. یکی از نکاتی که در بین مردم رایج شد، تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا بود. اما آیا واقعا استفاده از عینک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاثیرگذار است؟ این ابهام از زمانی شکل گرفت که انتقال ویروس کرونا از طریق چشم مطرح شد. آیا عینک می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از این بیماری ایفا کند؟

برای درک پاسخ این پرسش‌ها ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا

با تشخیص بیماری کرونا در چند فرد، پزشکان متوجه تغییراتی در چشم آن‌ها شدند. همین عامل سبب شد که فورا تیمی تشکیل شود که وظیفه آن‌ها بررسی امکان انتقال ویروس کرونا از طریق چشم بود.

اما همین شایعه کافی بود که ترسی بزرگ بر تن تمام کردم جهان بیفتد. مردمی که سعی بر رعایت تمامی نکات بهداشتی داشتند که این ویروس کشنده، وارد بدن آن‌ها نشود، حال چالش و مانعی دیگر روبروی خود می‌دیدند و باید از چشمان خود هم مراقبت می‌کردند.

بسیاری توصیه کردند همراه ماسک از عینک هم استفاده شود و حتی عینک‌های مخصوصی هم تولید شد که تولیدکنندگان آن به خوبی از شرایط به وجود آمده استفاده کردند و سودی کلان را به جیب زدند.

همین موضوع باعث شد که تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا، بسیار جدی شود.

اما آیا واقعا این بیماری از طریق چشم قابل انتقال است؟ آیا باید علاوه بر راه‌های تنفسی، مواظب ارتباط چشمی خود هم باشیم؟ اجازه دهید جواب سوالتان را در بخش بعدی این مقاله بدهیم.

دانستن این مورد می‌تواند به شما کمک کند که مراقبت‌های خود را جدی‌تر بگیرید و از ابتلا به بیماری کرونا از هر طریقی جلوگیری کنید.

تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا

آیا کرونا از طریق چشم قابلیت انتقال دارد؟

حتما تا به حال شنیده‌اید که پزشکان می‌گویند دستان آلوده خود را به چشمانتان نزنید.

همین جمله کافی است که بفهمیم با چه خطراتی روبرو هستیم! ویروس کرونا ممکن است از طریق چشم هم وارد بدن ما شود.

پزشکان و متخصصان همچنان در این مورد مطمئن نیستند، اما سازمان بهداشت جهانی همواره توصیه می‌کند قبل از تماس دست‌ها با چشم و صورتتان، حتما آن‌ها را به خوبی با آب و صابون بشویید.

پوست بافتی است که به خوبی در برابر ورود انواع ویروس و باکتری مقاومت می‌کند. اما بخش‌هایی از بدن ما، دارای ساختاری است که در برابر ورود ویروس و میکروب مقاومت ندارد و به همین دلیل باید به خوبی از آن‌ها مواظبت کرد.

یکی از همین بخش‌ها چشمان ما هستند که در دنیایی که ویروس کرونا در آن بسیار شایع شده است می‌توانند نقطه‌ای آسیب‌پذیر باشند.

پزشکان می‌گویند علاوه بر راه‌های تنفسی، چشم‌ها هم ممکن است در اثر تماس با ذرات ویروس که توسط عطسه و سرفه فرد آلوده در هوا پخش شده‌اند، به مجرای تنفسی ما انتقال پیدا کنند و سبب بروز بیماری کرونا شوند.

همان‌طور که گفته شد برخی علائم چشمی در افراد مبتلا به ویروس کرونا این ابهامات را پررنگ کرد.

پزشکان به خصوص از کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، می‌خواهند که در صورت امکان از عینک استفاده کنند؛ زیرا این افراد بیشتر با چشمان خود در تماس هستند و مدام دست خود را به سمت چشم‌ها می‌برند.

بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا

بررسی اثر عینک بر جلوگیری از کرونا

حال به بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا می پردازیم. تا کنون دریافتیم که کرونا از طریق چشم، چه از طریق تماس دستان آلوده با چشم و چه از طریق ذرات تنفسی آلوده و حامل ویروس، قابلیت ورود به بدن را دارد.

اما برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس چه باید کرد؟ تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا چقدر است؟

طبق تحقیقاتی، ثابت شد استفاده از محافظ‌های چشم، حال چه به صورت شیلد و چه به صورت عینک، تاثیر بسیار زیادی در عدم ابتلا به این ویروس دارد.

برای افرادی که از قبل، از انواع عینک‌ها استفاده می‌کردند، این خبری بسیار خوب است!

بهتر است در مکان‌های شلوغ و فضاهای بسته و به خصوص فضاهایی که بیماران کرونایی در آن حاضر هستند، حتما از محافظ و عینک چشم استفاده شود.

این عینک‌ها دقیقا مانند سدی محکم در برابر ورود ویروس عمل خواهند کرد و نمی‌گذارند این ویروس از طریق چشمان شما، در بدن پخش شود.

بنابراین درمی‌یابیم که عینک‌ها تجهیزات مناسبی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هستند. اما آیا باید همیشه از آن‌ها استفاده کرد؟ آیا کسانی که از قبل از عینک‌ها استفاده نمی‌کردند، باید عینک خاصی را تهیه کنند؟

آیا حتما باید از عینک در کنار ماسک استفاده کنیم؟

تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا مشخص شد و دریافتیم که عینک می‌تواند سدی در برابر نفوذ ویروس کرونا باشد.

اما این کافی نیست؛ آیا مانند ماسک، استفاده از عینک هم اجباری است؟

پیش از پرداختن به پاسخ این سوال، توجه کنید که بیماری کرونا، همچنان رمز و رازهای نهفته‌ای دارد و بسیاری از مسائل کلان آن، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

به همین خاطر است که در مورد استفاده از عینک نیز همچنان ابهاماتی وجود دارد. دانشمندان همچنان در حال بررسی و آزمایشات مختلف روی این ویروس هستند و مباحث جانبی مانند استفاده از عینک هم جزو مواردی است که متخصصان در حال پرده‌برداری از آن هستند.

همان‌طور که گفته شد، نتایج تحقیق روی کسانی که از عینک استفاده نمی‌کردند و کسانی که عینک می‌زدند، این را نشان داد که تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا مثبت است.

اما نمی‌توان به طور قطعی پاسخ مشخصی داد. عوامل مختلفی مانند عدم تماس دست با چشم در افراد عینکی ممکن است در این موضوع نقش داشته باشد.

اما اگر شما فردی عینکی هستید، محافظ خوبی در برابر چشم‌ها دارید و اگر هم عینکی نیستید، می‌توانید در مواقع ضروری و فضاهای مشکوک و شلوغ، از عینک یا شیلدهای محافظ استفاده کنید. در غیر این صورت نیازی به استفاده همیشگی از عینک در کنار ماسک نیست.

تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا چیست؟

نتیجه‌گیری

در این مقاله، تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا بررسی شد. در این خصوص تحقیقات نتیجه مثبتی را نشان دادند، اما همچنان نمی‌توان به طور قطع اظهار نظر کرد.

اگر شما فردی هستید که از لنزهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است در این روز‌ها یا در مواقع لازم، از انواع عینک‌های مخصوص خود جهت حفاظت بیشتر و همچنین جلوگیری از تماس دستان خود با چشمانتان استفاده کنید.

به هر حال چشم، یکی از عضو‌های بدن انسان است و می‌تواند مانند دریچه‌ای برای ورود ویروس عمل کند؛ پس مراقبت کردن از آن بسیار بهتر از عدم توجه به آن است؛ به خصوص در چنین روزهایی که این بیماری مرموز در حال جولان دادن است.

در آخر باید آرزو کنیم، این بیماری هرچه زودتر از تمام دنیا ریشه کن شود؛ زیرا جنبه‌های پنهان و پرابهام این بیماری، با گذشت زمان، شرایط را بسیار سخت‌تر هم خواهد کرد.

بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا - دکترعینک

سوالات متداول

آیا در کنار ماسک باید از عینک هم استفاده کرد؟

به طور کلی نمی‌توان جواب قطعی به این سوال داد، اما در شرایط اضطراری و خاص، محافظت از چشمان شما می‌تواند بسیار مهم باشد و جلوی ورود ویروس را بگیرد.

آیا نوع عینک استفاده شده برای جلوگیری از کرونا مهم است؟

عینک‌های معمولی هم می‌توانند به خوبی از ورود ویروس‌ها جلوگیری کنند، اما اگر به شدت می‌خواهید از چشمان خود مراقبت کنید، بهتر است از محافظ‌های مخصوص که صورت شما را کامل می‌پوشانند استفاده کنید.

تاثیر استفاده از عینک در برابر ورود کرونا به بدن چگونه است؟

طبق تحقیقات دانشمندان، تاثیر استفاده از عینک، کاملا مثبت بود، اما آن‌ها همچنان شک دارند که این به دلیل استفاده مستقیم از خود عینک است یا موارد دیگری هم دخیل هستند.

بررسی تاثیر زدن عینک در جلوگیری از کرونا - دکترعینک

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.