#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

انواع عینک طبی رنگی و مهمترین ویژگی هرکدام - دکترعینک

انواع عینک طبی رنگی و مهمترین ویژگی هرکدام

عینک های طبی رنگ های متفاوتی دارند که معمولا ما از آن ها برای زیبایی بیشتر و ست کردن آن ها با لباس هایمان استفاده می کنیم. اما نکته بسیار مهم این است که هر کدام از رنگ های عینک طبی، معنی خاصی دارد و دارای ویژگی های خاصی می باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک از انواع عینک طبی رنگی می پردازیم. با این مقاله از دکتر عینک همراه باشید.

عینک طبی رنگی انتخابی برای درمان یا مد

عینک طبی رنگی امروزه طرفداران زیادی دارد. خرید عینک طبی شیشهرنگی معمولا برای مد و زیبایی است.عینک زرد شب یا همان‌ عینک طبی شیشه زرد، معروف‌ترین عینک رنگی است. اما آیا عینک طبی رنگی صرفا جهت زیبایی است و کاربرد درمانی ندارد؟ آیا می‌توان برخی بیماری‌ها را با عینک طبی رنگی بهبود داد؟ آیا همه انواع عینک رنگی کاربرد یکسانی دارند؟ این‌ها سوالاتی است که ما در مقاله زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه داشته می‌توانید با خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید. در این مقاله ما رنگ‌ ها را به چهار دسته تقسیم کرده‌ایم. سپس انواع مختلف آن‌ها و تاثیراتشان بر چشم و بینایی را بررسی کرده‌ایم.

برای مطالعه تاریخچه عینک طبی می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

تقسیم‌بندی رنگ‌ها

ویژگی‌های انواع عینک رنگی در خانواده قهوه‌ای،مسی و کهربایی تیره

این‌عدسی‌ها رنگی هماهنگ با رنگ پوست دارند و چشم‌های پف کرده را می‌پوشاند. عدسی قهوه‌ای باعث می‌شود پوست اطراف چشم که معمولا تیره‌تر از قسمت‌های دیگر صورت است،سالم و پرنشاط به نظر برسد. عینک طبی شیشه‌ قهوه ای، مسی ویا کهربایی تیره با تیرگی حدود %۳۰ باعث مسدود شدن بخش زیادی از نور آبی مضر صفحات دیجیتال مثل گوشی همراه، تبلت و…می‌شود. یعنی عملکردی مشابه عینک مخصوص کامپیوتر دارد. آن‌ها همچنین کانتراست را افزایش می‌دهند.

در ورزش‌های آبی(قایقرانی و…)،گلف و بیسبال توصیه می‌شود از عینک‌هایی با عدسی قهوه‌ای،کهربایی تیره و مسی استفاده شود. عینک آفتابی با تیرگی حدود %۵۰ در رنگ‌های قهوه‌ای،مسی و یا کهربایی تیره مناسب فعالیت‌ در محیط باز هست. اگر در محیط رو باز فعالیت می‌کنید و نور خورشید و گِلِر(خیرگی نور) عکس باعث درد و خستگی در چشمان شما می‌شود استفاده از این عینک‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی‌های انواع عینک رنگی در خانواده قهوه‌ای،مسی و کهربایی تیره

ویژگی‌های انواع عینک طبی رنگی در خانواده سبز،آبی و طوسی

عینک رنگی آبی
 

عینک رنگی سبز،آبی یا طوسی رنگ مایل به قرمز در پوست اطراف چشم برخی افراد را کاهش می‌دهد. این عینک ها معمولا برای افرادی بیشتر مناسب اند که پوست اطراف چشمشان قرمز رنگ است و باعث کاهش نشان دادن قرمزی چشم‌ها می‌شود و سفیدی چشم را شفاف‌تر و واضح‌تر می‌کند.

عینک طبی شیشه آبی با تیرگی%۳۲_۲۲

عینک های طبی آفتابی شیشه ای که میزان تیرگی شان ۲۲_۳۲% می باشد، معمولا باعث کاهش نور زرد می‌شود. برای فعالیت در محیط‌های سرپوشیده و روباز مناسب است. همچنین گلر لامپ‌ها در شب را بسیار زیاد کاهش می‌دهد.

انواع عینک طبی رنگی و مهمترین ویژگی هرکدام - دکترعینک

عینک طبی یا آفتابی شیشه طوسی با تیرگی %۵۰_۳۵

یک انتخاب همه‌کاره برای محیط‌های سرپوشیده و روباز است. دیدرنگی خوبی دارد. باعث کاهش گِلِر یا خیرگی نور در لامپ‌ها می‌شود. نور مرئی را هم تا حد استانداردی عبور می‌دهد. این نوع عدسی برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است. رنگ‌های طوسی (خاکستری) و سبز عینک دودی جزو رنگ‌های طبیعی هستند. هر چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشند، بیشتر می‌توانند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند.

عینک طبی شیشه سبز

عینک طبی شیشه سبز

باعث تقویت کانتراست می‌شود. تعادل بین رنگ‌ها را حفظ می‌کند. لنزهای سبز عینک آفتابی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. این لنزها برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است. رنگ‌های سبز هم مثل توسی جزو رنگ‌های طبیعی است. هر چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشند، بیشتر می‌توانند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند. از آنجا که عینک سبز میدان و عمق دید فرد را هم زیاد می‌کند برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب‌تر است. 

ویژگی انواع عینک طبی رنگی صورتی و بنفش

عینک رنگی در انواع صورتی و بنفش صورت شما را درخشان‌ تر و گرم‌ تر نشان می‌دهد. آن‌ها همچنین ظاهر چشم‌های خسته را بهبود می‌بخشند. لنز بنفش در عینک دودی مناسب فعالیت‌هایی مثل اسکی، ماهی‌گیری و گلف مناسب است. این رنگ بیشتر جنبه زیبایی دارد و ویژگی خاصی نمی توان برای آن نام برد.

ویژگی انواع عینک طبی رنگی صورتی و بنفش

ویژگی های انواع عینک طبی رنگی زرد و نارنجی

رنگ زرد اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهند. باعث شفاف‌تر شدن پوست می‌شوند. همچنین پلک‌های متورم را می‌پوشاند. عینک طبی شیشه زرد،کهربایی و نارنجی با تیرگی %۲۴_۱۴ باعث بهبود دید در نور کم و مسدودسازی نور آبی(عملکردی مشابه عینک مخصوص کامپیوتر) دارد. فعالیت های مناسب برای عینک‌های زرد،نارنجی و کهربایی، فوتبال،دوچرخه سواری و بازی‌هایی که در محیط سرپوشیده انجام می‌شوند است. همچنین اگر ورزشکار هستید و بیشتر وقتتان در بیرون از خانه سپری می‌شود، عینک‌های توسی، سبز و کهربایی (زرد) برایتان مناسب‌تر است.

کدام رنگ عینک آفتابی از همه بهتر است؟

انواع عینک طبی رنگی و مهمترین ویژگی هرکدام - دکترعینک

در پاسخ به این سوال که کدام رنگ عینک آفتابی از همه بهتر است و باید از کدام رنگ استفاده کنیم، باید بگوییم که این مساله تنها به ویژگی‌های چهره و نیاز شما بستگی دارد. هر یک از عینک های طبی رنگی، ویژگی منحصر به فردی دارد که در این مقاله توضیح دادیم. در هر حال، می توانید برای مشاوره خرید عینک آفتابی رنگی، از متخصصان دکتر عینک راهنمایی بخواهید.

 

پست های اخیر

6 نظر

  • کاربر

    امیر علی نادری۱۱ دی ۱۳۴۸

    فریم عینک ری بن با لنز طبی زرد -./5 دارید 09022704218

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرنه متاسفانهاما بصورت سفارشی قابل انجامه

  • کاربر

    مریم نیفانی۱۱ دی ۱۳۴۸

    با سلام و خسته نباشیدمن دور چشم هام تیره هست و پیر چشمی هم دارم خواستم عینک طبی خودم را رنگی بگیرم و به صورتی باشه شبیه دو کانونهقسمتی که برای مطالعه هست طبی باشه و بقیه قسمت ها شیشه ساده رنگی باشه که بتونم همیشه استفاده کنم و سیاهی دور چشمم را بپوشونه امکان تهیه چنین عینکی هست یا خیر ؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهبله حتماقابل تولیده

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    برای چشمهای رنگی چه رنگ شیشه طبی مناسب تراست

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود :)امیدوارم حالتون خوب باشهبه نوع فعالیتتون بیشتر بستگی داره تا رنگ چشمو اینکه حتما باید یووی 400 داشته باشه

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.