#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

لنز بلک پوپیل چیست و چه کاربردی دارد؟ - دکترعینک

لنز بلک پوپیل چیست و چه کاربردی دارد؟

بلک پوپیل نوعی از لنز تماسی پروتزی است که برای افرادی با شرایط خاص پیشنهاد می‌شود و معمولا مختص زیباسازی ظاهر چشم افرادی است که عنبیه آنها سفید و کدر شده‌ است. در این مطلب قصد داریم با این لنز، ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شویم. با این مقاله از دکتر عینک همراه باشید.

لنز بلک پوپیل چیست؟

این نوع لنز تماسی درواقع یک لنز انسداد مردمک است. غالبا لنزهایی که می‌شناسیم مثلا لنزهای آرایشی دارای قسمت مردمک روشن و عنبیه رنگی هستند اما لنز بلک پوپیل دارای مردمک تیره یا مات است. عنبیه‌ی لنزهای بلک پوپیل می‌تواند شفاف یا رنگی باشد. همان طور که گفته شد، بلک پوپیل نوعی لنز تماسی‌ برای زیباسازی ظاهر چشم افرادی است که نابینا بوده و یا به بیماری‌های مادرزادی چشمی مبتلا هستند و همچنین کسانی که چشمشان آسیب دیده و فرم اصلی خود را از دست داده اند. به این ترتیب پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا لنز بلک پوپیل مانع دید می‌شود؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم.

لنز بلک پوپیل چیست؟

علت استفاده از لنزهای بلک پوپیل چیست؟

علل استفاده از لنزهای بلک پوپیل می تواند بسیار گسترده باشد. افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی چشم از این لنز استفاده کنند. این آسیب می‌تواند از بدو تولد یا در اثر رخداد ثانویه باشد. در هر صورت لنز بلک پوپیل در شرایطی کارایی دارد که چشم فاقد بینایی است و شکل طبیعی ندارد. افراد نابینا یا آسیب دیده از این لنزها برای شبیه‌سازی حالت طبیعی در ظاهر چشم خود استفاده می‌کنند. لنز بلک پوپیل دارای رنگ‌ دانه‌ هایی متراکم است. این تراکم باید به حدی باشد که جای زخم یا آسیب و نقص را کاملا بپوشاند.

کاربردهای لنز بلک پوپیل

به‌طور کلی دو دسته‌ لنز تماسی رنگی تعریف می‌شود. یک دسته برای افرادی کاربرد دارد که مایل هستند رنگ چشم خود را تغییر دهند. هدف این افراد ایجاد تنوع و تغییر ظاهری روزانه است. دسته‌ی دیگر افرادی هستند که به دلایلی شکل طبیعی چشمشان تغییر یافته است و یا بیمار هستند. به هر ترتیب عمده‌ترین کاربرد لنز بلک پوپیل در این شرایط است:

1.آنیریدیا (aniridia): این کاستی به معنای فقدان عنبیه از بدو تولد است.

2.کولوبومای عنبیه (iris coloboma): این بیماری به معنای وجود حفره‌ای در ساختار چشم از جمله عنبیه، شبکیه، کوروئید یا دیسک بینایی است. کولوبومای عنبیه نیز معمولا از بدو تولد و در شکاف کوروئید ایجاد می‌شود.

3.آلبینیسم چشمی (ocular albinism): این بیماری با نام زال چشمی نیز شناخته می‌شود. این وضعیت ناشی از یک بیماری ژنتیکی است که در نخستین مرحله در چشم نمود می‌یابد. آلبینیسم سبب کاهشرنگدانه‌ها در عنبیه‌ی چشم می‌شود که وجود آن‌ها برای بینایی ضروری است. استفاده از لنز بلک پوپیل می‌تواند این حالت را پوشش دهد.

کاربردهای لنز بلک پوپیل

4.لکوکوریا(Leukocoria): این عارضه با عنوان مردمک سفید یا مردمک چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود. لکوکوریا عبارت از یک رفلکس غیرطبیعی مردمک است که در میدریاس (گشادی مردمک) و یا در هنگام عکاسی بروز می‌یابد. چنین نشانه‌ای حاکی از یک طیف وسیع از اختلالات داخل چشمی است.

کاربردهای لنز بلک پوپیل

5.لکوما (leukoma): لکه سفید روی قرنیه با نام لکوما شناخته می‌شود. این عارضه در اثر التهاب، ضربه یا زخم پدید می‌آید.

6.دوبینی: یک مزیت لنز بلک پوپیل این است که  مانع از رسیدن نور به چشم می‌شود. در نتیجه برای حل عارضه دوبینی مناسب است.

با برخی از مشکلات قرنیه که ظاهر چشم را از حالت طبیعی خارج می‌کند آشنا شدید. افرادی که دچار این مشکلات چشمی هستند، باید از لنزهای پروتزی که یک نمونه‌ی آن‌ها لنز بلک پوپیل است استفاده کنند.

مزایای خرید لنز بلک پوپیل چیست؟

این لنزها می‌توانند مجموعه‌ای از مزیت‌های زیبایی، درمانی و روانی را به ارمغان آورند. در مواردی که شکل قرنیه از حالت طبیعی خارج شده است، این لنزها می‌توانند ظاهری طبیعی ایجاد کنند. به احتمال زیاد با این موضوع موافقید که تغییر ظاهری یک فرد گاه می‌تواند تمام زندگی او را تغییر دهد. دیدیم که تغییر شکل ظاهری چشم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از این موارد مربوط به بدو تولد هستند و برخی دیگر به صورت ثانویه پدید می‌آیند. به‌ هر ترتیب همه‌ی این موارد ناخواسته و خارج از اراده‌ی فرد هستند. در چنین شرایطی فرد در کنار برخی ناتوانی‌های روزمره و مشکلات جسمی و روانی باید فشار دیگری را متحمل شود. این فشار مضاعف به دلیل تفاوت ظاهری که فرد با دیگران دارد، به او تحمیل می‌شود.

این لنزها می‌تواند بسیاری از مواردی را که چشم از حالت طبیعی خارج شده است، بپوشاند. این لنز می‌تواند ظاهری طبیعی و نرمال به چشم ببخشد. به این ترتیب افرادی که حتی از بینایی بهره‌مند نیستند، از مزایای یک ظاهر طبیعی بهره‌مند خواهند شد. این موضوع می‌تواند به‌لحاظ افزایش اعتماد به نفس و قدرت در روابط اجتماعی سودمند باشد.

مزایای خرید لنز بلک پوپیل چیست؟

اهمیت استفاده از لنز بلک پوپیل

چنان که دیدیم استفاده از این لنزها در مقایسه با انواع دیگر لنز رنگی ضرورت بیشتری دارد. لنزهای رنگی صرفا نوعی ایجاد تنوع و تغییر ظاهری هستند. افرادی با چشم کاملا سالم ممکن است تمایل به استفاده‌ی دائمی یا موقتی از لنزهای رنگی داشته باشند. این افراد در صورت نداشتن این لنزها نیز از ظاهری خوب و طبیعی برخوردارند.

اهمیت استفاده از لنز بلک پوپیل

اما کارکردی که این لنزها دارند، اهمیت بیشتری دارد. این لنز خاص افرادی است که عنبیه‌ی آن‌ها مشکل دارد و چشمشان را از فرم طبیعی خارج کرده است. این افراد در تمام برخوردهای روزمره ممکن است واکنش‌هایی را از سوی مخاطبان خود دریافت کنند. این لنزها به تمام افراد دارای نقص عنبیه که تمایل دارند ظاهری عادی داشته باشند، توصیه می‌شوند.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.