#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عینک‌ های مناسب صورت گرد - دکترعینک

عینک‌ های مناسب صورت گرد

اگر شما هم به استایل خود اهمیت زیادی می‌دهید، قطعا تا به حال برای انتخاب عینک مناسب خود، دچار تردیدهایی شده‌اید. در این مقاله قصد معرفی عینک‌ های مناسب صورت گرد را داریم.

پس اگر صورت گردی دارید یا می‌خواهید برای فردی با چنین مشخصاتی عینکی تهیه کنید، این مقاله به شما در خرید و انتخاب عینک مناسب کمک خواهد کرد.

انتخاب عینکی نامناسب می‌تواند به کلی تیپ و استایل شما را برهم بریزد و هرچقدر هم، دیگر عناصر استایل شما مناسب باشد، به دلیل اینکه عینک از اولین مواردی است که به چشم می‌آید، استایل شما جذاب نخواهد بود.

معرفی عینک‌ های مناسب صورت گرد

قبل از انتخاب نوع عینک، ابتدا مطمئن شوید که آیا واقعا صورتی گرد دارید یا خیر؟

در این جا لازم است بگوییم که تعیین شکل صورت شما به طور دقیق، امکان‌پذیر نخواهد بود. تعداد بسیار کمی از افراد جهان، دارای صورتی کاملا گرد یا بیضی شکل هستند. معمولا تمام مردم دارای شکل صورتی ترکیبی هستند.

بهترین راه برای تعیین شکل صورت این است که برجسته‌ترین ویژگی‌های صورت خودتان را شناسایی کرده و آن‌ها را با نزدیک‌ترین و مرتبط‌ترین اشکال صورت تطبیق دهید که بفهمید به صورت تقریبی، دارای چه نوع صورتی هستید. این ویژگی‌ها معمولا شامل شکل فک، گونه و پیشانی شما هستند.

بارزترین مشخصات صورت‌های گرد از قرار زیر است:

1.زوایای کم و خطوط صاف؛

2.داشتن گونه‌‌های پر؛

3.در این مدل صورت، استخوان‌های گونه برجسته‌ترین قسمت صورت است؛

4.عرض فک تا پیشانی تقریبا مساوی است؛

5.چانه گرد با زاویه بسیار کم.

صورت‌های مربعی شکل و گرد معمولا مشخصات متناسبی دارند؛ مثلا هردو عرض فک تا پیشانی تقریبا برابری دارند. با این وجود، تشخیص صورت‌های گرد اغلب به دلیل نداشتن زاویه و برجستگی‌های صورت، نسبت به سایر انواع فرم صورت، راحت‌تر است.

اکثر افرادی که صورتی گرد دارند از فریم‌های زاویه‌دار استفاده می‌کنند. این امر به دلیل ایجاد تعادل در صورت شما است که زوایای خاصی ندارد. افرادی که صورت گرد دارند، در فریم‌های پررنگ‌تر، ضخیم و با لبه‌های مشخص و کامل با خط‌های زاویه‌دار، بسیار زیباتر به‌نظر می‌رسند.

حال در این جا بهترین‌ عینک‌ های مناسب صورت گرد را شرح خواهیم داد که شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

عینک‌ های مناسب صورت گرد - دکترعینک

عینک‌های با فریم مربع و مستطیل

برای صورت‌های گرد، عینک‌های مستطیلی و مربعی شکل، بهترین انتخاب ممکن هستند. شکل این نوع عینک، کاملا می‌تواند تعادل و زاویه‌ای مناسب را با فرم صورت شما ایجاد کند. این نوع فریم‌ها با زوایای تیز و طرح کلی تاثیرگذار، می‌توانند ساختار دایره‌ای صورت شما را بشکنند و صورت شما را بلند‌تر و کشیده‌تر به نمایش بگذارند.

انواع عینک‌ها با فریم مربع و مستطیل نیز بسیار متفاوت هستند. فریم‌های مربع و مستطیل از انواع ضخیم و بدون لبه، دسته‌های رنگی و مجذوب‌کننده تا دسته‌های نازک فلزی، برای انتخاب موجود هستند. کافی است انواع آنها را امتحان کنید!

عینک‌ های مناسب صورت گرد

فریم‌های زاویه‌دار با شکل‌های هندسی

درست مثل فریم‌های مربع و مستطیل شکل، فریم‌های زاویه‌دار و دارای شکل‌های هندسی، خطوط و زاویه‌های واضح‌تر و متمایزتری را به فرم صورت شما اضافه می‌کنند و این عامل باعث برقراری تعادل مناسب در صورت شما می‌شود.

عینک‌ های مناسب صورت گرد با شکل هندسی در شکل‌ها و انواع مختلفی در دسترس هستند. اشکال منظم، نامنظم، ۵ ضلعی، ۶ ضلعی و … در این دسته از عینک‌ها خود نمایی می‌کنند.

انتخاب این نوع عینک‌، شما را کاملا متمایز از دیگران نشان می‌دهد و شما زیر ذره‌بین دیگران خواهید رفت. البته یاد داشته باشد، نوعی که انتخاب می‌کنید کاملا با پوشش و همین‌طور شخصیت شما در یک راستا قرار داشته باشد، در غیر این صورت مجبور خواهید شد خیلی زود عینک خود را تعویض کنید.

عینک‌های مخصوص صورت‌های گرد

عینک‌ های مناسب صورت گرد با فریم شفاف

قاب‌ها و فریم‌های شفاف عینک به خصوص در سال‌های اخیر به دلیل استفاده برخی سلبریتی‌ها از آن‌ها، بسیار رواج پیدا کرده‌اند و همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند.

این نوع فریم‌ها چه کاملا شفاف باشند و چه بسیار کم‌رنگ باشند، از دور تقریبا نامرئی به‌نظر می‌رسند. این عدم دیده شدن قاب‌ها، تاثیر مستقیمی در دیده شدن جزئیات صورت شما دارد.

قاب‌های شفاف به شما دلفریبی خاصی را اضافه خواهند کرد. این نوع عینک، ویژگی‌های صورت شما را به خوبی نمایان می کنند.

 آن‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های گوناگونی وجود دارند و اگر می‌خواهید نوعی از این فریم‌ها را انتخاب کنید، دست شما حسابی برای انتخاب باز است.

عینک‌ های مناسب صورت گرد چه عینک‌هایی هستند؟

عینک‌های خلبانی

عینک‌ خلبانی از قدیمی‌ترین عینک‌های موجود در جهان است و صدها سال از ساخت این نوع عینک می‌گذرد. این نوع عینک‌ هم از عینک‌ های مناسب صورت گرد به شمار می‌روند.

طراحی شیک و زیبای عینک خلبانی، با فریم‌های نازک فلزی و لنزهایی به مانند شکل اشک، به طور کلی با اکثر فرم‌های صورت هم‌خوانی دارد و فرم صورت گرد نیز این نوع عینک را به خوبی قبول می‌کند.

این نوع عینک با الهام از عینک‌های خلبانان هواپیماها، در بین مردم عادی نیز رواج زیادی پیدا کرده است. عینک خلبانی هم با تیپ کلاسیک و هم استایل امروزی و اسپورت قابلیت سازگاری دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، رنگ و طرح آن را انتخاب کنید.

عینک‌ های مناسب صورت گرد مدل خلبانی

عینک‌ های مناسب صورت گرد با فریم بسیار بزرگ

ویژگی‌های صورت شما با عینک‌هایی با فریم بزرگ، جلوه دیگری پیدا خواهند کرد. به همین دلیل، فریم‌های بزرگ برای افرادی با فرم صورت گرد بسیار مناسب خواهند بود و عملکردی خوب خواهند داشت.

وقتی فریم‌های بزرگ روی صورت شما قرار بگیرند، به خوبی خود را نمایان می‌کنند و گم نمی‌شوند، تعادل بسیار خوبی را با فرم صورت شما ایجاد خواهند کرد.

 این موضوع ارتباطی با شکل فریم عینک شما ندارد و تمام فریم‌های با سایز بسیار بزرگ، این ویژگی را برای شما و صورتتان به همراه خواهند داشت. اما آیا نسبت بزرگی فریم هم مهم است؟ بله قطعا!

 هرچه فریم‌ها در این نوع عینک بزرگتر، ضخامت‌ آن بیشتر و همچنین رنگ‌های با جلوه بیشتری در آن استفاده شوند، صورت شما جلوه بهتری خواهد گرفت. پس چرا این نوع عینک را انتخاب نکنید؟

بهترین عینک‌ های مناسب صورت گرد

فریم‌های D شکل

از بهترین عینک‌ های مناسب صورت گرد، می‌توان به همین نوع عینک‌ها اشاره کرد.

این نوع فریم عینک، به دلیل شکل ظاهری خود به این نام معروف هستند. آن‌ها با قرارگیری روی صورت‌هایی با فرم گرد، بدون این که گردن بود صورت را نمایان کنند، عرض آن را افزایش خواهند داد.

این نوع فریم در طرح‌ها و انواع مختلفی تولید شده است. اما برای صورت گرد، فریم‌های بزرگ‌تر و مربعی شکل آن بسیار مناسب خواهند بود.

آشنایی با عینک‌ های مناسب صورت گرد

افراد با صورت گرد نباید چه نوع عینکی را استفاده کنند؟

حال که با عینک‌ های مناسب صورت گرد آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به عینک‌هایی بیندازیم که افرادی با صورت گرد نباید از آن‌ها استفاده کنند.

برای صورت‌های گرد، بهتر است از عینک‌هایی استفاده شود که ویژگی‌ها و برجستگی‌های صورت شما را به خوبی نمایان کند و همچنین صورت شما را باریک‌تر و کشیده‌تر به نمایش بگذارد.

اما چه انتخابی برای صورت‌های گرد اشتباه است؟ ممکن است تا الان هم حدس زده باشید. عینک‌های با فریم گرد و دایره‌ای اصلا انتخاب خوبی نخواهند بود.

این عینک‌ها گردی صورت شما را بیش از آنچه که واقعا دیده می‌شود، نشان‌ می‌دهند و همچنین ویژگی‌های صورت شما هم با این عینک‌ها گم خواهد شد. پس اگر صورتی گرد دارید، سمت این عینک‌ها نروید!

نتیجه‌گیری

اگر صورتی گرد دارید با شناخت عینک‌ های مناسب صورت گرد، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. امیدواریم توانسته باشیم شما را به خوبی راهنمایی کرده باشیم!

ممکن است برای برخی افراد نوع عینک اهمیت نداشته باشد و حتی آن‌ها به مدل پوشش خود هم اهمیت ندهند، اما واقعا هیچ‌کس دوست ندارد چهره‌اش در بین مردم و اطرافیان بد جلوه کند.

عینک‌ یکی از اولین مواردی است که به چشم اطرافیان شما خواهد آمد. پس در انتخاب نوع آن با توجه به ویژگی‌های صورت خود، دقت داشته باشد. اگر هم که به استایل و ظاهر خود اهمیت می‌دهید که نیازی به یادآوری ما نیست!

سوالات متداول

1.کدام مدل عینک برای صورت‌های گرد بهترین است؟

نمی‌توان نوع مشخصی را نام برد. چندین نوع عینک وجود دارند که مناسب صورت‌های گرد هستند و برای آن طراحی شده‌اند. هر فرد بسته به نوع صورت خود باید پاسخ این سوال را از بین عینک‌ های مناسب صورت گرد پیدا کند.

2.به چه دلیل باید عینک مناسب صورت خود را بخریم؟

عینک نامناسب می‌تواند چهره شما را به شکل نامطلوبی نمایش دهد و قطعا این مسئله خوشایند شما نخواهد بود!

عینک‌ های مناسب صورت گرد - دکترعینک

3.عینک‌ های مناسب صورت گرد فقط برای افراد با فرم صورت گرد قابل استفاده هستند؟

خیر، هیچ محدودیتی در این مسئله وجود ندارد. شما باید مدل و فرم صورت خود را تشخیص دهید و سپس به بررسی این که چه مدلی از عینک برای شما مناسب است بپردازید. بسیاری از انواع عینک، در بین فرم صورت‌های مختلف مشترک هستند و مسئله مهم این است که بدانید برای فرم صورت شما، چه مدلی مناسب نیست و نباید روی خرید آن حساب باز کنید.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.