#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟ - دکترعینک

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟

عدسی عینک ترانزیشن گاهی اوقات به اسم عدسی فتوکرومیک هم شناخته می‌شود. در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، محبوبیت و استفاده از این نوع عدسی‌ها بسیار افزایش یافت.

در طول تمام این سال‌ها، عدسی‌های ترانزیشن به تکامل رسیده‌اند و انواع مختلفی از آن‌ها طراحی، تولید و روانه بازار شده ‌است که با اقبال خوبی هم مواجه شده‌اند. برخی از مردم از استفاده از این نوع عدسی استقبال می‌کنند، زیرا می‌توانند به جای داشتن چند عینک، با داشتن همین نوع عدسی با شرایط مختلف سازگار شوند.

اما برخی افراد ترجیح می‌دهند که عینک‌ها و عدسی‌های مختلف امتحان کنند. اگر می‌خواهید با این نوع از انواع عدسی ها آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟

ترانزیشن نامی تجاری برای عدسی‌های فتوکرومیک به حساب می‌آید که در میان مردم معمول‌تر است.

این نوع عدسی در برابر قرارگیری در مقابل نور شدید و اشعه ماورای بنفش، از خود واکنش نشان می‌دهد. ترانزیشن‌ها، عدسی‌هایی هستند که هنگامی که شما به بیرون از منزل بروید، تیره‌رنگ خواهند شد.

 نوع تغییر رنگ آن هم با توجه به نوع عدسی متفاوت است؛ این دقیقا به شما بستگی دارد که میزان این تغییر رنگ را چگونه انتخاب کنید. بسته به علاقه شما، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما وجود دارد.

این عدسی‌ها برای افرادی که زمان زیادی را در طول روز بیرون از منزل هستند بسیار مناسب است و با داشتن آن می‌توان از مزایای عینک آفتابی هم بهره‌مند شد.

همچنین خیال شما بابت عدم تاثیرگذاری اشعه‌های مضر هم راحت خواهد شد. عدسی عینک ترانزیشن دارای انواع گسترده و مختفی است که هرکدام کاربرد خاصی دارند. در ادامه به معرفی انواع این عدسی‌ها می‌پردازیم.

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟

دسته‌بندی و انواع عدسی عینک ترانزیشن

همان‌طور که گفته شد، عدسی عینک ترانزیشن دارای انواع مختلفی است که می‌توانید بر حسب نیاز و علاقه خود این عدسی‌ها را انتخاب کنید. تفاوت آن‌ها بسته به میزان تغییر رنگ و میزان جلو‌گیری از تاثیر اشعه‌های مضر و دیگر موارد است که در ادامه به دقت بررسی خواهند شد. همراه ما باشید.

عدسی‌ عینک ترانزیشن استاندارد

این عدسی، نیاز تمام افراد که این گزینه را انتخاب می‌کنند را برآورده خواهد کرد. عدسی استاندارد با قرار‌گیری در فضای آزاد و شدت نور بالا، تغییر رنگ می‌دهد. میزان تغییر ‌رنگ آن بستگی به اشعه ماورای بنفش دارد و به همین دلیل در روز‌های آفتابی تیره‌تر از روز‌های ابری می‌شوند و در شب هم رنگ آن‌ها به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

میزان شفافیت این نوع عدسی عینک ترانزیشن، مانند عینک‌ها و عدسی های معمولی است. این عدسی‌ها دارای فناوری خاصی برای پاسخ‌گویی و واکنش سریع هستند و به همین جهت گزینه بسیار مناسبی برای استفاده روزمره هستند.

نکته قابل توجه در این مورد از عدسی‌ها این است که با توجه به این که این عدسی با قرارگیری در معرض اشعه ماورای بنفش تغییر رنگ می‌دهد، هنگام رانندگی کردن تغییر رنگی حاصل نخواهد شد. ممکن است در انواع دیگر عدسی این تغییر رنگ نشان داده شود.

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟ - دکترعینک

عدسی ترانزیشن xtractive

این نوع عدسی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین انواع عدسی است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود.

این محبوبیت به دلیل آن است که تغییر رنگ آن در شب و روز و هنگامی که در معرض قرار‌گیری در برابر اشعه ماورا بنفش است، به میزان زیاد قابل تشخیص نیست و در همه شرایط به شدت تیره می‌شود.

این نگرانی برای مصرف‌کنندگان عدسی عینک ترانزیشن مدل استاندارد وجود دارد که این عدسی هنگام قرار‌گیری برابر نور آفتاب، خیلی تیره نمی‌شود و مانند عینک‌های آفتابی عمل نمی‌کند. اما عدسی xtractive این مشکل را کاملا حل کرده است.

همچنین با تابیدن اشعه ماورا بنفش و نور، تغییر رنگ آن رخ می‌دهد. با اینکه در زمانی که فرد در خودرو است، کمی نور وجود دارد، اما این عدسی گزینه ایده‌آلی برای رانندگی به شمار نمی رود. اما اگر مشغول فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز هستید، یا زمان زیادی را در زیر نور خورشید سپری می‌کنید، این نوع عدسی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما است.

دلیل تغییر رنگ عدسی‌های ترانزیشن تا حدودی به دما و اشعه ماورای بنفش مربوط است و این عدسی‌ها معمولا در هوای سرد هم تیره‌تر می‌شوند و هم دیر‌تر به حالت اولیه بر‌می‌گردند، اما این نوع عدسی، یعنی عدسی xtractive، در روز‌های گرم هم به بیشترین میزان تاریکی خود خواهد رسید.

عدسی عینک ترانزیشن چه کاربردی دارد؟

عدسی عینک ترانزیشن مناسب رانندگی

دقیقا از اسم این نوع عدسی عینک ترانزیشن مشخص است که برای رانندگی طراحی شده است. البته می‌توانید از آن برای دیگر فعالیت‌ها در فضای باز و در طول روز هم استفاده کنید.

دلیل اصلی این که چرا عدسی‌های دیگر در زمان رانندگی و در زمان حضور در ماشین به خوبی کار نمی‌کنند این است که شیشه‌های ماشین معمولا از ورود اشعه ماورا بنفش جلو‌گیری می‌کنند. اشعه ماورای بنفش دقیقا همان چیزی است که عدسی ترانزیشن برای تغییر رنگ به آن احتیاج دارد.

اما عدسی‌های ترانزیشن مخصوص رانندگی، فناوری در خود دارند که باعث سازگاری بسیار مناسب این عدسی حتی در داخل ماشین شود.

به دلیل فناوری NuPolar، عدسی‌ها در طول روز و در همه شرایط تغییر رنگ می‌دهند. حتی اگر در خودرو باشید! همچنین این عدسی برای دیدن بهتر رنگ‌های قرمز و سبز بسیار مناسب است و ایده‌آل‌ترین گزینه برای رانندگی شما هم به حساب می‌آید.

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که نباید از این عدسی‌ها در شب و محیط کم ‌نور استفاده کنید؛ زیرا دید شما را محدود می‌کنند، اما برای استفاده در فضای باز در روز‌ها، انتخاب بسیاری از افراد است.

عدسی عینک ترانزیشن چیست؟ - دکترعینک

عدسی عینک ترانزیشن مدل vantage

این نوع عدسی، برای استفاده در مکان‌های باز و پر‌نور بسیار مناسب است. شاید به اندازه نوع قبلی خود تیره نشوند، اما هنگامی که تغییر‌رنگ می‌یابند، دید شفافی را ارائه می‌دهند. هدف از طراحی این لنز آن است که خیره‌کنندگی بیش از حد نور از بین برود و همین عامل این عدسی را برای ماهیگیری، جت اسکی، قایق‌رانی و کلیه فعالیت‌های آبی بسیار مناسب خواهد کرد.

این عدسی عینک ترانزیشن یکی از انواع عدسی‌های ترانزیشن است که قابلیت پلاریزاسیون دارد؛ زیرا پلاریزاسیون در عدسی‌های فتوکرومیک پیچیده است.

انواع عدسی عینک ترانزیشن

 پلاریزاسیون به شکل معمولی عمدتا در عینک آفتابی استفاده شده و فیلمی است که روی سطح عدسی ها به کار گرفته می‌شود. عدسی Vantage، از فرایندی که به عنوان Trans-Polarizing  شناخته می‌شود، استفاده می‌کند این فرایند باعث می‌شود که مولکول‌ها نه تنها در زیر نور مرئی و نور نامرئی تغییر رنگ دهند، بلکه در زاویه مناسب هم تراز شده و از کاهش تابش نور نسبت به دیگر انواع عدسی عینک ترانزیشن، بیشتر جلو‌گیری کنند.

Vantage در محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید هم کاربرد دارد، اما برای رانندگی گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود.

مزایای عدسی ترانزیشن

استفاده از عدسی عینک ترانزیشن مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم. ممکن است با خواندن این مزایا، شما هم به فکر استفاده از این نوع عدسی عینک بیفتید.

محافظت از چشم‌ها

عدسی‌های ترانزیشن، هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش، تغییر رنگ می‌دهند. این اشعه مضر قادر است به ماکولا حساس چشم شما آسیب بزند. ماکولا بینایی مرکزی شما را پوشش می‌دهد، اما با گذشت زمان این بینایی می‌تواند تحت تأثیر مواردی مانند افزایش سن، اشعه ماورا بنفش و… قرار بگیرد.

یک عینک به جای چند عینک!

یکی دیگر از مزایای این عدسی‌ها این است که آن‌ها چندمنظوره هستند و نیازی نیست در شرایط مختلف از عینک‌های مختلفی استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از منزل در طول روز، این عدسی‌ها حکم عینک‌های آفتابی را دارند و به خوبی هم از پس این وظیفه بر‌می‌آیند.

دیدن با وضوح بالاتر

به دلیل این که عدسی عینک ترانزیشن اشعه ماورا بنفش را مسدود می‌کند، نور و درخشش خورشید را که همه ما هنگام بیرون آمدن با آن مواجه می‌شویم، کاهش می‌دهد. آن‌ها همچنین مانع از خسته شدن چشم‌ها به دلیل قرار‌گیری طولانی مدت در برابر خورشید می‌شوند و وضوح بالایی را برای دید، فراهم می‌کنند.

جلوی نور آبی را بگیرید!

این عدسی‌ها به دلیل فناوری خاص خود، جلوی ورود نور آبی یه چشم را می‌گیرند و باعث می‌شوند چشمان شما کمتر خسته شود.

بهترین عدسی عینک ترانزیشن

نتیجه‌گیری

عدسی عینک ترانزیشن گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال انتخاب فقط یک عینک برای شرایط مختلف می‌گردند.

خوشبختانه این نوع عدسی خود در انواع مختلفی تولید می‌شود که می‌تواند به انتخاب شما کمک زیادی کند.

با توجه به نیاز و شرایط خود یکی از انواع این عدسی را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که این نوع عدسی در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین انواع عدسی‌ها است. البته قبل از هر اقدامی بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید؛ او تجربه کافی برای راهنمایی شما را دارد.

سوالات متداول

آیا عدسی عینک ترانزیشن توانایی بهبود دید را دارد؟

بله، با توجه به انعطاف‌پذیری آن‌ها در شرایط مختلف، این امکان را به شما می‌دهند که دید بهتری را تجربه کنید.

آیا عدسی‌های ترانزیشن برای رانندگی مناسب هستند؟

بله، اما این موضوع در مورد تمامی انواع آن صادق نیست. اما اگر نیاز به استفاده از عدسی برای رانندگی دارید، باید به شما بگوییم که نوع مخصوص برای شما وجود دارد که می توانید آن را تهیه کنید.

آیا عدسی ترانزیشن برای کار با کامپیوتر مناسب است؟

بله، آن‌ها قابلیت تغییر وضعیت برای تمام حالات را دارند و به خوبی از چشمان شما در برابر اشعه‌های موجود محافظت می‌کنند.

instagram dreynak.com

 

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.