#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عدسی عینک تدریجی چیست؟ + مزایای آن - دکترعینک

عدسی عینک تدریجی چیست؟ + مزایای آن

عینک‌ها اجزای مختلفی دارند، اما می‌توان گفت مهم‌ترین بخش هر عینکی، عدسی آن است. عدسی عینک تدریجی یکی از انواع عدسی‌های موجود در بازار است که برای کاربرد‌های مختلفی استفاده می‌شود.

پزشکان متخصص بعد از معاینه چشم شما، تصمیم به تجویز نوعی عدسی می‌گیرند، البته شرایط شما هم در این انتخاب تاثیر‌گذار است. به طور مثال اگر لازم نباشد عینک را همواره بر چشمانتان داشته باشید، ممکن است به دلیل جلو‌گیری از پرداخت هزینه‌های اضافه، پزشک عدسی با همان کاربرد، اما سنگین‌تر و با قیمت مناسب‌تر را پیشنهاد دهد.

در ادامه شما را با نوعی از عدسی‌های عینک، یعنی تدریجی بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

عدسی عینک تدریجی چیست؟

عدسی عینک تدریجی، نوعی از عدسی‌های موجود است که در دسته چند‌کانونی‌ها قرار می‌گیرد. این عدسی برای اصلاح دید بسیاری از افراد اعم از نزدیک‌بین یا دوربین استفاده می‌شود.

معمولا نیاز به این لنز، با افزایش سن بیشتر خواهد شد. معمولا در سنین بالای ۴۰ سال، چشم بسیاری از افراد در تمرکز کردن روی اجسام و اشیاء نزدیک دچار مشکل می‌شوند. این عارضه به عنوان پیرچشمی شناخته می‌شود و به جهت رفع این مشکل و اصلاح آن، برخی از افراد برای دیدن اجسام در فاصله دور از لنز‌های تک دید و برای مطالعه و دیدن اجسام نزدیک، از عینک‌های مطالعه استفاده می‌کنند.

با این حال، عدسی‌های تدریجی راهکاری ساده‌تر و بسیار موثر‌تری را ارائه می‌دهند. قسمت فوقانی این لنز‌ها قابلیتی را ایجاد می‌کند که فرد در دیدن اجسام از راه دور مشکلی نداشته باشد. همچنین قسمت پایین این عدسی به فرد قدرت دیدن اجسام نزدیک را می‌دهد.

اما این تمام ماجرا نیست! قسمت میانی عدسی عینک تدریجی برای دیدن اجسام در فواصل متوسط طراحی شده است و شما به وضوح در هر فاصله‌ای اجسام و مناظر را خواهید دید.

گرچه ممکن است، برخی از افراد با افزایش سن به لنزهای تدریجی نیاز داشته باشند و به فکر استفاده از آن‌ها بیفتند، اما این لنزها برای کودکانی که دچار نزدیک‌بینی و دور‌بینی هستند و برای اصلاح این عیب نیاز به عینک دارند نیز گزینه‌ای بسیار مناسب است.

عدسی عینک تدریجی چیست؟

انواع عدسی عینک تدریجی

تناسب و راحتی چشم، مهم‌ترین جنبه و ویژگی عدسی‌های تدریجی است. عینک شما باید همواره احساس خوب و حس سبکی را به شما بدهد و برای نیازها و مشکلات شما عملکرد خوبی داشته باشد.

عدسی عینک تدریجی دارای انواع خاصی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها پرداخته خواهد شد. همراه ما باشید.

عدسی عینک تدریجی کامپیوتری

این عدسی‌ها مختص اصلاح دید و وضوح دید در محیط‌های اداری طراحی شده‌اند. استفاده از این عدسی‌ها باعث می‌شود که چشم شما خسته نشود و می‌توانید به راحتی بیش از ۴ ساعت از صفحه نمایشگر خود استفاده کنید.

اما مشکل چنین عدسی این است که شما علاوه بر این عدسی‌ها نیاز به عدسی‌های معمولی هم دارید. زیرا در مواقع دیگر، نمی‌توانید از این عدسی ها استفاده کنید.

ولی به هر حال ایده‌آل‌ترین گزینه برای افرادی که بیشتر وقت خود را پای کامپیوتر می گذرانند، به حساب می‌رود.

عدسی عینک تدریجی چیست؟ + مزایای آن - دکترعینک

عدسی تدریجی پیشرفته

عدسی‌های تدریجی پیشرفته به نحوی طراحی شده‌اند که نمای بسیار واضح‌تری را ارائه می دهند. این عدسی‌ها برای تجویز و نسخه پزشک، قاب و فریم انتخابی و آناتومی چشم، کاملا قابل تنظیم هستند.

عدسی‌های پیشرفته معمولا بیشتر چشم شما را در طراحی خود می‌گنجانند. عدسی‌های پیشرفته انتقال از نسخه‌های مختلف را هموارتر می کند. معمولا این عدسی‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمت بالا‌تری دارند.

عدسی عینک تدریجی با دید طبیعی

این نوع عدسی عینک تدریجی به نام Ground-View هم شناخته می‌شود. این عدسی‌ها برای کسانی که علاقه‌مند به دیدن فضای باز هستند طراحی شده است. این عدسی احساس طبیعی دیدن را به شما انتقال می‌دهد و انحرافات عدسی های دیگر را ندارد.

عدسی فوق، امکان دید بهتر را در کناره‌ها و قسمت پایین عدسی فراهم می‌کند. این باعث می‌شود که شما هنگام رانندگی، موقع استفاده از رایانه و نگاه کردن به سمت پایین دید و احساس بهتری داشته باشید.

انواع عدسی عینک تدریجی

عدسی عینک تدریجی استاندارد

عدسی‌ عینک تدریجی استاندارد دقیقا مانند نامش است؛ کاملا معمولی. این عدسی‌ها فضای مطالعه و خواندن وسیعی را فراهم می‌کنند، اما در مقایسه با سایر عدسی‌ها کاربرد تخصصی کمی دارند.

عدسی تدریجی کوتاه

عدسی‌های تدریجی کوتاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در قاب و فریم‌های کوچک هم جا می‌شوند. این عدسی‌ها کاربردی بودن و تخصصی بودن را با ظاهری بهتر و شیک‌تر عوض می‌کنند.

بعضی از افراد به دلیل اندازه این عدسی، هنگام عبور از راهروهای کوتاه مشکل دارند. به خاطر همین‌ دلیل، گاهی اوقات بینایی فرد دچار مشکل خواهد شد.

عدسی عینک تدریجی چیست؟ + مزایای آن - دکترعینک

عدسی تدریجی انتقالی

این نوع عدسی عینک تدریجی، از انواع اصلی به حساب نمی‌آید. این عدسی‌ها هنگام قرار‌گیری در معرض اشعه ماوراء بنفش، تیره خواهند شد که سایه‌ای را برای چشم ایجاد کنند. این عدسی‌ها به عنوان جایگزین مناسب عینک‌های آفتابی هم به حساب می‌آیند.

مزایای عدسی عینک تدریجی

بعد از آشنایی با عدسی تدریجی و انواع آن، به سراغ شناخت مزایای آن خواهیم رفت. این عدسی‌ها علاوه بر درمان و اصلاح مشکلات دوربینی و نزدیک بینی، برای اصلاح بینایی افراد آستیگمات هم مناسب هستند.

در کنار اصلاح مشکلات و نقص‌های بینایی، این عدسی‌ها مزایای دیگری هم دارند که به آن‌ها می‌پردازیم.

فقط یک جفت عینک می‌خواهید!

به طور کلی عدسی دو دید بهتر از عدسی‌های تک دید است. این عدسی این امکان را به شما می‌دهد که در تمام فواصل، وضوحی خوب را داشته باشید. این عدسی کار انواع عدسی‌های دیگر را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به داشتن چند عینک برای کاربرد‌های مختلف، نخواهید داشت.

خط ناخوشایندی ندارند

این عدسی‌ها برخلاف عدسی‌های دوکانونه، خط نامناسبی ندارند و احساس بهتری را به شما می‌دهند. هم‌چنین مجبور نخواهید بود که با تغییرات ناگهانی وضوح دید که در خطوط عدسی‌های دوکانونه معمول است، دست‌ و ‌پنجه نرم کنید.

بهترین عدسی عینک تدریجی

ظاهری مدرن و جوان‌پسند

عینک‌های دو کانونه و سه کانونه معمولا در سنین بالا استفاده می‌شوند. بنابراین استفاده از عینک و عدسی با خط‌های دوکانونه به شما حس خوبی نخواهد داد. ممکن است با عدسی عینک تدریجی احساس راحتی بیشتری را داشته باشید، زیرا خط قابل مشاهده و اذیت‌کننده‌ای وجود ندارد.

معایب عدسی عینک تدریجی

عدسی عینک تدریجی هم مانند تمام ابزار جهان، در کنار مزایای خود، معایبی را هم دارد. شناخت این معایب قبل از استفاده از این عدسی، بسیار مهم است. مهم‌ترین معایب این نوع از عدسی‌ها در ادامه بررسی خواهد شد.

آموزش چگونگی دیدن با این عدسی‌ها

عدسی‌های دو و سه کانونه دارای خط قابل مشاهده‌ا‌ی هستند، بنابراین تعیین محل دید به راحتی انجام می‌گیرد و آسان‌تر است. از آنجایی که عدسی‌ عینک تدریجی خطی ندارد، یادگیری طریقه دیدن از طریق این عدسی‌ها، ممکن است تا چند هفته طول بکشد. اما بعد از آن شما مشکلی را نخواهید داشت.

موج‌ها و انحرافات موقت

قسمت پایینی عدسی عینک تدریجی، بزرگ می شود؛ زیرا این قسمت برای مطالعه و برای خواندن طراحی شده است. بنابراین اگر در هنگام پایین رفتن از پله یا راه رفتن به سوی بالا، چشم‌های شما به قسمت پایینی  عدسی نگاه کنند، ممکن است پاهای شما بزرگتر به نظر بیایند.

این امر باعث اشتباه در محاسبات قدم‌برداری شما خواهد شد و ممکن است پای شما لغزش کند.

رفته رفته با عادت کردن به آن، این مشکل حل خواهد شد. گرچه ممکن است برخی هرگز به آن عادت نکنند.

قیمت بیشتر و بالاتر در مقایسه با بقیه عدسی‌ها

شما باید تفاوت قیمت عدسی‌های تدریجی را به عدسی‌های دیگر مثل دوکانونه و… در نظر بگیرید. این عدسی‌ها از بقیه انواع آن گران‌تر هستند، زیرا شما با داشتن آن، درواقع ۲ یا ۳ عینک را همزمان خواهید داشت.

همچنین، برای داشتن احساسی بهتر و نبود خط در جلوی چشم، برای این عدسی‌ها هزینه می‌کنید. البته طراحی آن هم مناسب‌تر است.

باتوجه به مزایای زیادی که این نوع عدسی عینک دارد، خیلی از افراد به دلیل راحتی و آرامش خود، احساس می‌کنند هر هزینه‌ای هم برای این عدسی‌ها پرداخت کنند، قابل قبول است و ارزش آن را دارد. شما چه فکری می‌کنید؟!

خرید عدسی عینک تدریجی

نتیجه‌گیری

با یکی از انواع عدسی‌های موجود بازار آشنا شدید. عدسی عینک تدریجی علاوه بر تمام مزایای خود، معایبی را هم دارد که ممکن است برخی را برای انتخاب این نوع عدسی مردد کند.

اما بهترین روش برای انتخاب عدسی که مهم‌ترین بخش عینک شما هم به حساب می‌رود، مشورت با پزشک متخصص چشم است. او تجربه کافی و دانش لازم را برای راهنمایی شما دارد. پس با خیال راحت به او اطمینان کنید و خودتان برای خودتان نسخه نپیچید! انتخاب نوع عدسی به شدت عارضه و شرایط جسمی و سنی شما هم بستگی دارد.

سوالات متداول

1.آیا عدسی عینک تدریجی بهترین گزینه بازار است؟

این سوال را نمی‌شود به این شکل پاسخ داد، زیرا شرایط هر فرد برای استفاده از عدسی‌های مختلف، متفاوت است. اما در کل، این عدسی یکی از بهترین عدسی‌های موجود در بازار است.

2.عدسی عینک تدریجی بر ظاهر چشم تاثیر می‌گذارد؟

یکی از مهم‌ترین مسائل برای افرادی که عینک می‌زنند، تغییر ظاهر چشم است. امروزه سعی می‌شود با استفاده ار فناوری‌های نوین، عدسی‌ها کمترین تاثیر را بر ظاهر چشم فرد داشته باشند. اما گاه این تغییرات اجتناب‌ناپذیر هستند.

3.قیمت عدسی عینک تدریجی چگونه است؟

این عدسی‌ها دارای دسته‌بندی خاصی هستند که از نظر قیمتی باهم تفاوت دارند. اما در کل این عدسی از گران‌ترین عدسی‌های موجود در بازار است. قبل از خرید حتما قیمت انواع آن را مقایسه کنید.

instagram dreynak.com

 

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.