#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

راهنمای جامع خرید عینک طبی - دکترعینک

راهنمای جامع خرید عینک طبی

از هر چهار نفر ما، سه نفر به اصلاح دید نیاز دارند. اگر افرادی که با چشم‌های ضعیف متولد می‌شوند یا افرادی که با گذشت زمان دید ضعیف‌تری پیدا می‌کنند را در نظر بگیریم، این آمار کاملاً واقعی است. حال برای اصلاح بینایی خود به ناچارا به عینک طبی نیاز خواهیم داشت. اما برای خرید عینک طبی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

قیمت، جنس، استایل و چندین معیار دیگر در انتخاب یک عینک طبی مناسب دخیل هستند. ما باید دست به انتخاب عینک طبی بزنیم که نیازها و اولویت‌های ما را برطرف کند. دقیقاً به همین خاطر است که به راهنمایی جامع برای خرید عینک‌های طبی یا عینک مطالعه نیاز داریم.

بنابراین پیش از هر گونه تصمیم‌گیری در مورد انتخاب عینک طبی، راهنمای جامع پیش رو را از دست ندهید!

چرا راهنمای خرید عینک طبی مناسب مهم است؟

خرید عینک طبی مناسب

خوب است بدانید که انتخاب یک عینک طبی مسئله ساده‌ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنید! انتخاب عینک نامناسب آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای مهم‌ترین عضو صورت ما یعنی چشم‌ها به دنبال خواد داشت.

اگر در رابطه با اهمیت انتخاب عینک طبی مناسب تردید دارید، نگاهی به ۲ دلیل مهم پیش رو بیندازید.

محافظت از چشم‌ها

اولین و مهم‌ترین دلیل اهمیت عینک‌های طبی که گاهی آن را نادیده می‌گیریم، محافظت از چشم‌هاست. در دنیایی که ساعت‌ها با نمایشگرهای مختلف سرو کار داریم، توجه به سلامت چشم‌ها و محافظت از آن‌ها بیش از پیش حائز اهمیت شده است.

یک عینک طبی مناسب نه تنها از چشم‌های شما در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کند، بلکه از ورود هر گونه گردو غبار به چشم‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از آسیب دیدن چشم‌ها

شاید شما هم تجربه سردرد یا سرگیجه هنگام استفاده عینک طبی نامناسب را داشته باشید. انتخاب عینکی نامناسب که مدام روی بینی جابه‌جا شود، شیشه‌های استانداردی نداشته باشد یا مدام مجبور به برداشتن آنها شوید نه تنها به چشم‌ها آسیب می‌زند، بلکه با ایجاد سردرد و سرگیجه زندگی را مختل را می‌کند.

بنابراین فراموش نکنید که انتخاب عینک طبی یا عینک مطالعه مناسب شما را از هر یک از این تجربه‌های ناخوشایند مصون می‌دارد.

راهنمای جامع خرید عینک طبی - دکترعینک

نکات کلیدی هنگام خرید عینک طبی

حال که با اهمیت انتخاب عینک طبی مناسب آشنا شدیم، نوبت آن است نکات حیاتی و ضروری را برای انتخاب مناسب‌ترین عینک طبی، بدانید. به کمک این نکات، انتخاب عینک طبی به تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما تبدیل خواهد شد. حال بدون هیچ فوت وقتی به سراغ راهنمای جامع خرید عینک طبی می‌رویم.

نسخه جدید عینک خود را بردارید

خرید عینک طبی با نسخه پزشک

از آخرین زمانی که نزد چشم‌پزشک مراجعه کردید چه مدت زمانی می‌گذرد؟ آخرین نسخه عینکی که پزشک برای شما تجویز کرده متعلق به چه زمانی است؟ خوب است بدانید که اعتبار نسخه عینک برای بزرگسالان ۲ سال و برای جوانان ۱ سال است.

بنابراین اگر نسخه شما قدیمی است، برای تعیین نمره چشم جدید و معاینه نزد پزشک مراجعه کنید. بعد از معاینه اپتومتریست نسخه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که نمره چشم شما را تعیین می‌کند.

البته در نسخه پزشک با اصطلاحات تخصصی مواجه خواهید شد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

OD: به چشم راست شما اشاره دارد؛

OS: به چشم چپ شما اشاره دارد؛

SPH: میزان قدرت عدسی برای اصلاح نزدیک بینی یا دوربینی است؛

ADD: قدرت بزرگنمایی اضافه شده برای قسمت پایینی عدسی‌های چندکانونی است که عموماً برای اصلاح پیرچشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛

CYL: قدرت عدسی برای اصلاح آستیگمات را نشان می‌دهد.

بهترین فریم عینک را انتخاب کنید

راز اصلی انتخاب عینک طبی مناسب، انتخاب یک فریم ایده‌آل است. اما چگونه باید مناسب‌ترین فریم را انتخاب کرد؟ برای انتخاب فریم ایده‌آل دو نکته مهم را باید به خاطر داشته باشید:

  • انتخاب فریم مناسب براساس چهره و فرم صورت
  • انتخاب فریم مناسب با توجه به استایل

در خرید عینک طبی، توجه به این دو نکته شما را قدم به قدم به انتخاب بهترین فریم متناسب با صورتتان راهنمایی می‌کند. اگر در رابطه با این پارامترها هیچ ایده‌ای ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. ما نکاتی را گرد هم آورده‌ایم که راهنمای خوبی برای انتخاب فریم مناسب هستند.

خرید عینک طبی با توجه به فرم صورت

اگر تصور می‌کنید که عینک طبی تنها برای اصلاح بینایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سخت در اشتباه هستید! این عینک‌ها ظاهر و چهره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با انتخاب یک فریم مناسب، می‌توانید زیبایی چهره و تعادل آن را بهبود ببخشید.

در ادامه به معرفی انواع فرم صورت و فریم عینک متناسب با آن می‌پردازیم.

فرم صورت قلبی: افرادی با گونه‌های پهن، پیشانی بلند و چانه باریک دارای فرم صورت قلبی هستند. برای این دسته از افراد، انتخاب فریمی که زاویه بزرگتری دارد مانند فریم‌های گرد مناسب‌تر است.

فراموش نکنید که فریم‌هایی که قسمت بالایی آن پهن‌تر از قسمت پایینی است، گزینه‌ای ایده‌آلی برای افراد با فرم صورت قلبی به حساب می‌آیند.

فرم صورت گرد: این افراد معمولاً خط پیشانی گردو صورتی دایره‌ای شکل دارند. انتخاب فریم‌هایی که عرض بیشتری دارند، برای این افراد مناسب‌تر است. فریم‌های مستطیلی، تعادل را به چهره افرادی با صورت گرد برمی‌گردانند و صورت آن‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

فرم صورت بیضی: خرید عینک طبی مناسب برای افراد با صورت بیضی مهم است، چراکه کوچکترین اشتباه، به شدت روی چهره آنها تاثیر دارد. بهترین گزینه برای این افراد، فریم‌هایی گرد در قسمت پایین است.

فرم صورت مربعی: اگر فرم صورت یا چانه شما مربعی است، بهتر است که از فریم‌هایی که زاویه تیزی ندارند، استفاده کنید.

به‌منظور درک بهتر آنچه بیان شد، حتماً به این عکس دقت کرده و فرمی متناسب با صورت خود انتخاب کنید.

خرید عینک طبی براساس فرم صورت

راهنمای انتخاب فریم عینک متناسب با استایل

هر یک از ما چه در جامعه و چه در خانه نقش‌های مختلفی داریم و در مکان‌های مختلف استایل خاصی را برای خود انتخاب می‌کنیم. نیازهای شخصی یا حرفه شما چیست؟

انتخاب عینک طبی برای مشاغل خاص و حرفهای

اگر به دنبال عینکی برای حضور در محل کار، اداره یا سازمان به‌خصوص هستید، بهتر است که به رنگ‌ها و شکل‌های متعادل پایبند باشید. اشکال کلاسیک مانند بیضی و مستطیل گزینه‌های مناسب‌تری به نظر می‌رسند. از طرفی انتخاب فریم‌هایی به رنگ مشکی، نقره یا قهوه‌ای به‌دلیل داشتن تناسب رنگ با لباس‌های رسمی را در اولویت قرار دهید.

فریم عینک متناسب با سلیقه افراد خلاق

اگر فردی خوش‌ذوق هستید که علاقه به امتحان کردن رنگ‌ها یا فریم‌هایی با اشکال نامتعارف را دارید، انتخاب فریم‌هایی از جنس پلاستیک یا فلزی برای شما مناسب‌تر خواهد بود. کمی رنگ به زندگی به خود اضافه کنید و از انتخاب رنگ‌های غیرمعمول مانند آبی، بنفش و سبز هراس نداشته باشید.

فریم مناسب دانش آموزان

خرید عینک طبی برای دانش آموزان

انتخاب فریمی به رنگ روشن و اندازه‌های بزرگتر برای دانش آموزان مناسب‌تر خواهد بود. فریم‌هایی که طرح یا رنگ‌های متنوع دارند، برای دانش آموزان گزینه بهتری به حساب می‌آیند.

فریم مناسب والدین

هیچ‌گاه برای انتخاب فریم‌های ترند دیر نیست؛ حتی اگر والدی پرمشغله باشید! برای خرید عینک طبی تنها کافی است که اشکالی بیضی، مستطیلی یا چشم گربه‌ای را انتخاب کنید. فریم‌هایی ضخیم‌تر به رنگ قرمز تیره، مشکی یا سبز تیره نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

چگونه عینک طبی با سایز مناسب انتخاب کنیم؟

از یاد نبرید که پیروی از مد باید دومین اولویت شما باشد؛ اولین اولویت سایز فریم عینک است. اگر پیش‌تر تجربه استفاده از عینک‌های طبی را داشته‌اید، بد نیست که اعداد یا اندازه‌های نوشته شده در داخل فریم را بخوانید.

این اعداد اطلاعات مفیدی در رابطه با اندازه دسته‌ها، طول پل و مواردی از این قبیل در اختیار شما قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که اندازه عینک طبی را براساس ساختار چهره خود انتخاب کنید.

اگر صورت شما نسبتاً بزرگ به نظر می‌رسد، فریم‌هایی کشیده‌تر را انتخاب کنید. در مقابل اگر انتخاب فریم‌هایی کوچک، برای افرادی که صورت کوچک‌تری دارند، مناسب‌تر است.

چگونه هزینه خرید عینک طبی را کاهش دهیم؟

هنگام سفارش عینک طبی ممکن است که با پیشنهادهایی مانند روکش ضدخش، عدسی‌های پلی کربنات و مواردی از این قبیل مواجه شوید. اگرچه برخی از این گزینه‌ها را می‌توان به‌عنوان یک مزیت برای عینک طبی در نظر گرفت، نباید فراموش کنید که این گزینه‌ها هزینه نهایی عینک طبی را افزایش می‌دهند.

بنابراین پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، تعیین کنید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید. به این ترتیب در مقابل گزینه‌های متنوع، وسوسه نخواهید شد.

عینک طبی ارزش پرداخت هزینه‌های بالا را دارد

عینک طبی وسیله‌ای است که به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید. به احتمال زیاد همیشه و در لحظه این عینک همراه شما خواهد بود. به همین خاطر است که باید عینکی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید.

بنابراین از خرید عینک طبی ارزان خودداری کنید. به یاد داشته باشید که پرداخت هزینه بالا برای عینک‌های طبی ارزشش را دارد؛ بنابراین هنگام انتخاب کمی دست و دل باز باشید!

محافظت از عینک طبی فراموش نشود!

خرید عینک طبی

عینک‌های طبی معمولاً حساس و شکننده هستند و کوچکترین آسیب‌دیدگی، آنها را ناکارآمد می‌کند. بنابراین آن‌ها را در محفظه محکمی نگهداری کنید.

تمیز کردن مرتب فریم و عدسی‌ها به شما کمک می‌کند که با وضوح هر چه بیشتر ببینید. اما نباید عینک طبی را با هر پارچه‌ای تمیز کنید. به این منظور پارچه‌های نرم و میکروفیبر گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

هرگز عینک را از سمت شیشه روی میز یا سطوح مختلف قرار ندهید؛ چراکه احتمال خش‌دار شدن عدسی بیشتر می‌شود.

همیشه از هر دو دست خود برای برداشتن عینک استفاده کنید. در نهایت برای مراقبت از عینک طبی خود، مرتباً پیچ و مهره‌های آن را چک کنید و اگر کمی شل شده بود، آنها را به آرامی به کمک یک پیچ گوشتی محکم کنید یا از یک تعمیرکار عینک بخواهید که آن را تعمیر کند.

و در پایان

خرید عینک طبی مناسب برای چشم‌ها فرایند چندان ساده‌ای نیست. با این وجود ما سعی کردیم با جمع آوری یک راهنمای خرید عینک طبی جامع، شما را گام به گام برای انتخاب عینک طبی ایده‌آل کمک کنیم.

توجه به فرم صورت، استایل و استفاده از نسخه به‌روز نمره چشم‌ها از جمله مهم‌ترین نکاتی است که هنگام انتخاب عینک طبی باید در نظر گرفت. حال نوبت شماست که با توجه به نکات و راهنمایی‌های مطرح شده، مناسب‌ترین عینک طبی را برای خود انتخاب کنید. عینک طبی یک همراه همیشگی است، پس در انتخاب آن نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

سوالات متداول راهنمای خرید عینک طبی

عینک‌های طبی آنتی رفلکس چه کاربردی دارند؟

استفاده از عینک‌های طبی آنتی رفلکس برای افرادی که به‌طور مرتب با نمایشگرها سرو کار دارند، مناسب است. از طرفی این عینک‌ها برای افرادی که نسبت به نور شدید حساس هستند نیز توصیه می‌شود.

عینک آنتی رفلکس، بازتاب نور را به حداقل می‌رساند و به این ترتیب مانع از آسیب دیدن چشم‌ها می‌شود.

آیا می‌توان عدسی قدیمی را در فریم جدید قرار داد؟

انجام این کار امکان‌پذیر است، اما در عمل ممکن نیست. در واقع عدسی‌ها برای قرارگیری در یک فریم خاص و با دقت بالایی بریده می‌شوند. به همین خاطر است که قرار دادن عدسی یک عینک در فریم جدید کار درستی نیست.

چرا قیمت برخی از عینک‌های طبی بسیار بالاست؟

برخی از فریم‌های عینک ممکن است که به‌دلیل برند بودن، گران قیمت باشند. از طرفی فناوری به کار رفته در ساخت عدسی و آپشن‌های آن بر قیمت نهایی عینک طبی تاثیرگذار هستند.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.