#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عینک افراد دوربین

دوربینی و عدسی عینک افراد دوربین

دوربینی، مشکلی بسیار رایج در بینایی است که به طور متوسط یک چهارم جمعیت جهان، درگیر آن هستند. این که دوربینی چگونه بهبود می‌یابد، چه عینکی باید استفاده شود و عدسی عینک افراد دوربین باید چگونه باشد، از سری سوالاتی است که افراد دچار این معضل در ذهن خود دارند.

افراد دچار عارضه دوربینی قادر به دیدن اجسام در فاصله دور هستند و آن‌ها را به خوبی می‌بینند، اما مشکل اصلی در دیدن اجسام نزدیک است؛ آن‌ها در تمرکز روی اجسامی که نزدیک چشم قرار دارند، دچار مشکل هستند. این عارضه همچنین گاهی اوقات به جای دوربینی، با نام هایپرمتروپی نیز در بین مردم و پزشکان شناخته می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید که شما را بیشتر با این مشکل فراگیر و روش‌های بهبود آن، آشنا سازیم.

عدسی عینک افراد دوربین باید چگونه باشد؟

ابتدا به بررسی نوع عدسی عینک افراد دوربین می‌پردازیم و سپس عارضه دوربینی را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

این که چه نوع عدسی برای افراد دوربین انتخاب شود، مسئله بسیار مهمی است. بسته به مشکل شما، عینک مخصوص شما تجویز خواهد شد. برای این منظور، به چشم پزشک متخصص مراجعه کنید و چشم خود را مورد بررسی قرار دهید؛ به طور کلی در جواب بینایی‌سنجی، علامت مثبت به معنی نیاز به اصلاح دوربینی و علامت منفی به معنی نیاز به اصلاح نزدیک‌بینی شما است.

هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد، دوربینی شدیدتر است. برای دوربینی خفیف عدد 2 یا کمتر از آن است، دوربینی متوسط بین 2.25 تا 5 خواهد بود و برای نوع شدید دوربینی این عدد بالای 5.25 است.

ممکن است در دوربینی خفیف پزشک تشخیص دهد که شما نیازی به عینک ندارید یا فقط در موارد خاص مثل کتاب خواندن و کار با کامپیوتر از عینک استفاده کنید. اما در موارد شدیدتر هم ممکن است شما مجبور باشید دائما عینکی بر چشم داشته باشید.

برخی افراد نگران این هستند که استفاده از عینک باعث تغییر شکل چشم آن‌ها شود. همچنین برخی از عدسی‌ها و سنگینی عینک خوششان نمی‌آید، اما امروزه دسته گسترده‌ای از ابزار برای راحتی هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان طراحی شده است.

عدسی عینک دوربین

معمولا عدسی عینک افراد دوربین، در قسمت مرکزی ضخیم و در قسمت‌های کناری و لبه‌ای نازک‌تر هستند.

انتخاب عدسی برای عینک به دلیل این که دائما با چشم شما در تماس است، بسیار مهم است. عدسی‌ها را بر حسب جنس آن‌ها می‌توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد.

عدسی عینک افراد دوربین پلاستیکی

این عدسی‌ها که به cr-39 هم معروف هستند، از ارزان‌ترین عدسی‌های موجود به حساب می‌روند. از آن‌جا که این عدسی ضخیم و سنگین است، برای دوربینی‌های خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عدسی پلی‌کربنات

این نوع عدسی معمولا در نوع متوسط دوربینی مورد استفاده قرار می گیرد. این عدسی‌ها هم نازک‌تر و سبک‌تر از عدسی‌های پلاستیکی هستند و هم در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. تنها ایراد این عدسی، وضوح آن است که در برابر دیگر انواع عدسی‌ها کمتر است.

عدسی نشکن یا trivex

این نوع عدسی معمولا کمیاب است، اما جایگزین بسیار مناسب نوع پلی‌کربناتی است. آن‌ها علاوه بر سبک و مقاوم بودن، وضوح بسیار بهتری را هم ارائه می‌دهند.

عدسی عینک افراد دوربین شاخص بالا یا فشرده

باریک‌ترین عدسی عینک افراد دوربین و مناسب‌ترین گزینه برای کسانی که به نوع شدید دوربینی و نمره 4 به بالای آن دچار هستند، عدسی فشرده است.

این نوع عدسی‌ها می‌توانند تا 50 درصد باریک‌تر از عدسی‌های پلاستیکی باشند. این عدسی‌ها می‌توانند به حداقل تغییرات در ظاهر چشم کمک کنند.

اشکال اصلی آن‌ها این است که عدسی‌های با شاخص بالا نور بیشتری را نسبت به سایر عدسی‌ها منعکس می‌کنند، بنابراین معمولا پوششی ضدبازتاب به همراه آن توصیه می‌شود.

دوربینی

عدسی آسفریک

طراحی عدسی‌های آسفریک گزینه مناسبی برای بهبود ظاهر و بینایی در نوع شدید دوربینی است. این نوع عدسی نازک‌تر و صاف‌تر است و دید ثابتی را در عینک ایجاد می‌کند. این عدسی برای کاهش تغییرات ظاهری چشم، بسیار مناسب است.

عدسی عینک افراد دوربین همراه پوشش ضد انعکاس

پوشش ضد انعکاس نور، بازتاب نور را از سطح عدسی عینک از کاهش داده و اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد چشم شما شود. این امر به دید واضح‌تر کمک خواهد کرد.

پوشش ضد انعکاس ظاهر عینک شما را هم بهتر می‌کند و در هنگام رانندگی کردن در شب یا نگاه کردن به طور مستقیم به صفحه نمایشگر، شما را کمک می‌کند.

بهترین عدسی عینک افراد دوربین

به طور کلی عدسی عینک افراد دوربین باید از نوع همگرا باشد. این موضوع به آن دلیل است که توان و قدرت چشم‌های افراد دچار مشکل دوربینی کمتر از افراد معمولی است. به همین جهت فاصله کانونی عدسی عینک افراد دوربین، بزرگ‌تر از نوع معمولی است و تصاویر اشیا به پشت شبکیه منتقل می‌شود.

معمولا چشم افراد پشت این نوع عدسی‌ها، بزرگ‌تر دیده می‌شود.

در تعیین بهترین نوع عدسی عینک افراد دوربین، عوامل مختلفی دخیل هستند؛ مثل شاخص شکست که نشان دهنده میزان شکست نور است یا مقدار آبه که مقدار پراکندگی طول موج را مشخص می‌کند.

اما می‌توان گفت عدسی‌های فشرده و شاخص بالا مناسب‌ترین گزینه برای افراد دوربین هستند، به خصوص برای کسانی که به نوع شدید‌تر این عارضه دچار هستند.

از مزایای این عدسی می توانیم به نازک‌تر بودن و سبک‌تر بودن اشاره کنیم. بنابراین مشکلی از جهت استفاده دائمی آن نخواهید داشت. از نظر عبور و شکست نور انواع مختلفی برای این عدسی‌ها طراحی شده است که بر حسب نیاز شما، برای شما تجویز می‌شوند.

برای حل مشکل بازتاب و انعکاس نور آن، می‌توان از انواع پوشش‌های ضد انعکاس استفاده کرد که وضوح بینایی شما به خصوص در شب را افزایش دهند. با استفاده از این پوشش‌ها تا تقریبا 99 درصد نور، از عینک عبور داده می‌شود و به چشم شما می‌رسد. همچنین با این پوشش‌ها می‌توانید ظاهر عینک را بهبود ببخشید و باعث شوید به جای عدسی، چشم‌های شما بیشتر دیده شود.

تعریف دوربینی چشم

حالا که با عدسی عینک افراد دوربین آشنا شدیم، بد نیست نگاهی هم به عارضه دوربینی چشم داشته باشیم.

میزان دوربینی شما بر تمرکز و دید شما تاثیر دارد. افراد دچار به دوربینی حاد و شدید ممکن است فقط اجسام را در فاصله بسیار دور به وضوح ببینند، در حالی که کسانی که به نوع خفیف آن دچار هستند، ممکن است بتوانند اجسام در نزدیکی را هم به خوبی ببینند.

دوربینی اغلب در بدو تولد نوزاد وجود دارد و عارضه‌ای بسیار شایع است. این عارضه امروزه با روش‌های مختلف قابل درمان است و نگرانی خاصی ایجاد نمی‌کند.

عدسی دوربینی

علائم و دلایل دوربینی افراد

از علائم این عارضه می‌توان به تار به نظر رسیدن اجسام نزدیک، نیاز به پلک زدن برای واضح دیدن، خستگی و احساس سوزش و درد چشم، احساس ناراحتی پس از اموری که نیاز به نزدیک‌بینی دارند مثل خواندن کتاب و ... اشاره کرد.

این مشکل بینایی زمانی رخ می‌دهد که نور‌هایی که به چشم شما وارد می‌شوند، به جای متمرکز شدن روی شبکیه، پشت شبکیه چشم جمع و متمرکز ‌شوند. کره چشم فرد دوربین کوتاه‌تر از فردی عادی و سالم است.

بسیاری از کودکان از همان بدو تولد با این مشکل مواجه هستند و برخی از آن‌ها با رشد طبیعی کره چشم، وضع دوربینی چشمشان بدتر می‌شود.

بسیاری از افراد دوربینی را با پیرچشمی اشتباه می‌گیرند که این امر باعث بروز مشکلات نزدیک‌بینی هم می‌شود.

با این که این دو عارضه بسیار شبیه هم هستند، اما باید بدانید با هم متفاوت هستند. گرچه در عارضه پیرچشمی هم افراد در نزدیک‌بینی مشکلاتی دارند، اما این اتفاق به دلیل افزایش سن و ضعیف شدن عملکرد عدسی چشم رخ می‌دهد. بسیاری از افراد بعد از 40 سالگی به پیرچشمی دچار می‌شوند.

درمان دوربینی چگونه است؟

دوربینی معمولا با استفاده از لنز‌ها و عینک‌های مخصوص که روند تجمع نور را تغییر می‌دهند، قابل درمان است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در موارد خفیف این عارضه، ممکن است پزشک اصلا عینکی برای شما تجویز نکند و شاید فقط برای فعالیت‌هایی که نیاز به نزدیک‌بینی دارند، استفاده از عینک را توصیه کند.

اگر باید همواره عینک بر چشم داشته باشید، در انتخاب عدسی عینک افراد دوربین دقت کنید.

انواع جراحی‌های چشم مانند لیزیک یا CK، راهکار دیگری برای اصلاح کامل دوربینی چشم است. جراحی ممکن است باعث شود دیگر نیازی به استفاده از عینک‌ها و لنز‌های مختلف نداشته باشید و به راحتی دید مناسبی داشته باشید.

روش‌های نوین و دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به بهبود دوربینی کمک کنند. از این روش‌ها می‌توان به ایمپلنت شبکیه اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که خواندید، عارضه دوربینی، عارضه‌ای بسیار شایع در سراسر جهان است و خوشبختانه روش‌های بسیار مناسب و نتیجه‌بخشی هم برای درمان آن وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خانواده‌ها باید رعایت شود، مراجعه منظم کودک از همان ابتدا نزد چشم پزشک است. در این حالت هر مشکلی که وجود داشته باشد، به موقع تشخیص داده می شود و از آسیب‌های بعدی جلو‌گیری می‌شود.

انتخاب عینک و عدسی عینک افراد دوربین هم مسئله مهمی است که با توجه به شدت دوربینی، توسط پزشک به شما گفته خواهد شد و شما با مشورت با پزشک، می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1-امکان درمان کامل دوربینی وجود دارد؟

خوشبختانه با پیشرفت علم، روش‌های کوتاه مدت و بلند مدت مختلفی برای این عارضه به وجود آمده است. شما می‌توانید در صورت خفیف بودن مشکل، از عینک و لنز استفاده کنید یا در صورت شدید بودن آن، از روش‌های جراحی بهره‌مند شوید.

2-آیا تفاوتی در عدسی عینک افراد دوربین وجود دارد؟

بله، عدسی‌ها انواع مختلفی دارند که حتما باید طبق نظر پزشک تجویز شوند. برای نوع خفیف آن می‌توانید از عدسی‌های سنگین و ارزان‌تر استفاده کنید.

3-عدسی عینک افراد دوربین باعث تغییر ظاهر چشم می‌شود؟

در همه انواع آن این مسئله صادق نیست، در برخی انواع خاص و مدرن‌تر این عدسی‌ها، این مشکل حل شده و شما بدون نگرانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.