#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید.

عدسی آنتی رفلکس با کاهش فشار واسترس بر روی چشم؛بینایی را بهبود می بخشد. این نوع عدسی با ترکیب رنگ سطحی خود باعث جذاب تر شدن عینک طبی شما میشود. همچنین به این نوع پوشش “Antireflex” ، ” ضد تابش” یا ” اِته” نیز گفته می شود. این مزایا به دلیل از بین بردن بازتابهای سطوح جلویی و پشتی عدسی عینک طبی شماست. با حذف بازتاب ها ، نور بیشتری از عدسی عینک شما عبور می کند تا حدت بینایی بیشتر با حواس پرتی کمتر (به خصوص در شب) داشته باشید.

عدسی آنتی رفلکس تقریباً نامرئی به نظر می رسد.

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

نامریی بودن عدسی آنتی رفلکس باعث “تماس چشمی” بهتر با دیگران وبهبود تیپ ظاهری شما می شود. نامریی بودن هنگام استفاده از عدسی فشرده ، که بازتاب بیشتری به نسبت عدسی پلاستیکی معمولی دارد ، بسیار مفید است.

بنابراین در عدسی های فشرده نور کمتری در دسترس می باشد.این امر بدون پوشش آنتی رفلکس می تواند در شرایط نوری کم ، مانند رانندگی در شب؛مشکل ساز باشد. پوشش آنتی رفلکس مدرن عملا می تواند بازتاب نور از عدسی عینک طبی وآفتابی را از بین ببرد ، این امکان را می دهد که ۹۹.۵٪ نور موجود؛ از عدسی ها عبور کرده و برای وضوح دید بیشتر وارد چشم شود.

از بین رفتن بازتاب باعث می شود عدسی عینک طبی شما تقریباً نامرئی به نظر برسد ومردم بتواند چشم و صورت شما را با وضوح بیشتری ببینند. این نوع عینک های طبی همچنین جذابیت بیشتری دارند، بنابراین می توانید در تمام شرایط بهترین ظاهر را داشته باشید.

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

 مزایای عدسی آنتی رفلکس:

می توان به وضوح دید بیشتردر نور کم( رانندگی در شب) و راحتی بیشتر در هنگام استفاده از کامپیوتر اشاره کرد. در عدسی های فتوکرومیک،پوشش آنتی رفلکس؛ وضوح و راحتی را در همه شرایط نوری، بدون کاهش عملکرد،افزایش می دهد. همچنین پوشش آنتی رفلکس ایده خوبی برای عینک آفتابی است. این باعث کاهش بازتاب نور(هنگامی که خورشید پشت سر شماست) میشود. هیچ مزیتی برای از بین بردن بازتاب ها(استفاده از پوشش آنتی رفلکس) از سطح جلویی عدسی آفتابی وجود دارد.

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

بیشتر عدسی های آنتی رفلکس برند دارای یک پوشش سطحی مخصوص هستند.

این لایه ی سطحی عملکرد لایه های آنتی رفلکس را تضمین وتمیزکردن عدسی طبی وآفتابی را آسان تر می نماید. عملکرد این لایه سطحی “آبگریز”(هیدروفوبیک) باعث دفع آب می شود و از ایجاد لکه های آب جلوگیری می کند. برخی از لنزهای آنتی رفلکس دارای نوعی عملکرد سطحی آبگریز-روغن گریز (“اولئوفوبیک” یا لیپوفوبیک)هستند. این عملکردهای ترکیبی معمولاً حاوی مواد فلوئوره هستند که عملکرد آن بسیار شبیه به ظروف آشپزی نچسب هستند.


نحوه ایجاد پوشش آنتی رفلکس

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

ایجاد پوشش ضد انعکاس در عدسی عینک یک فرایند فنی پیچیده( فناوری رسوب خلاء)است. اولین قدم در فرآیند ایجاد پوشش ضد انعکاس، تمیز کردن عدسی ها تا سطح میکروسکوپی است. یک لکه یا خراش کوچک روی عدسی طبی این فرایند، باعث نقص در پوشش آنتی رفلکس می شود.

معمولا یک خط تولید شامل چندین حمام شستشو و پاکسازی از جمله تمیز کردن اولتراسونیک برای حذف هرگونه اثری از آلاینده های سطحی است. این به دنبال خشک شدن هوا و گرم کردن عدسی ها در فرهای مخصوص است تا بیشتر رطوبت و گازهای ناخواسته از سطح عدسی ها خارج شود. عدسی ها سپس در قسمتهای فلزی مخصوص با دهانه های فنری قرار می گیرند. بنابراین عدسی ها به طور ایمن نگه داشته می شوند اما تقریباً تمام سطح آنها در معرض پوشش قرار می گیرد. قفسه ها سپس وارد محفظه پوشش می شوند. درب محفظه مهر و موم شده است. 

برخی از عدسی های عینک دارای پوشش آنتی رفلکس درهردوسطح عدسی هستند.

سایر عدسی ها ، به ویژه عدسی های پروگرسیو و سایر عدسی های چند کانونی (bifocals و trifocals) ، دارای پوشش اضافه شده پس از تنظیم عدسی ها توسط یک شرکت ساخت عدسی به نسخه عینک شما هستند.

پوشش آنتی رفلکسی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

هر سازنده پوشش انتی رفلکس؛ فرمول اختصاصی خاص خود را دارد. اما به طور کلی تمام پوشش های ضد انعکاس شامل چند لایه میکروسکوپی اکسیدهای فلزی با ضریب شکست بالا و پایین و متناوب اند. از آنجا که هرلایه برطول موج های مختلف نورتأثیرمی گذارد،هرچه لایه ها بیشتر باشند بازتاب های بیشتری خنثی می شوند. برخی از پوشش های آنتی ررفلکس با کیفیت بالا، تا هفت لایه پوشش دارند.

بسته به سبک زندگی،معاینه گر شما (اپتومتریست یا بینایی سنج)ممکن است برندخاصی از پوشش آنتی رفلکس را پیشنهاد کند. اگر از نمایشگرهای دیجیتال بیشتر از ۲ ساعت استفاده می کنید بهتر است از پوشش آنتی رفلکسی استفاده کنید که نور آبی را هم فیلترکند (بلوپروتکت).

با عدسی آنتی رفلکس بهتر و راحت تر ببینید. - دکترعینک

عدسی بلوکات یا بلو پروتکت نور آبی پرانرژی دستگاه های الکترونیکی-از جمله رایانه ها،نمایشگرهای الکتریکی،تلفن های هوشمندوحتی لامپ های پر انرژی- را مسدود می کند.

بسته به نوع فرمول، اکثر عدسی های آنتی رفلکس،سبز؛آبی،بنفش یا طلایی هستند که مشخصه آن برند خاص می باشد. پوشش های ضد انعکاس بسیار نازک هستند. کل پوشش چند لایه ای آنتی رفلکس فقط در حدود ۰.۲ تا ۰.۳ میکرون ضخامت دارد.

مراقبت از عینک با عدسی های آنتی رفلکس

هنگام تمیز کردن عدسی آنتی رفلکس، فقط از محصولاتی استفاده کنید که مورد تایید باشد. پاک کننده های عدسی با مواد شیمیایی نامناسب ممکن است به پوشش آنتی رفلکس آسیب برساند. همچنین ، برای تمیز کردن عدسی آنتی فلکس سعی کنید که در حالت مرطوب آنها را پاک نمایید. استفاده از پارچه خشک روی عدسی خشک می تواند باعث خراش آن شود. از آنجا که پوشش ضد انعکاس ، بازتاب های نوری را، از بین می برد. خش های ریز در این نوع عدسی ها بیشتر خودشان را نشان می دهند. 

همچنین برای  آگاهی از ۳ تفاوت عدسی بلوکات و آنتی رفلکس می توتنید مقاله مرتبط دکتر عینک را مطالعه نمائید.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.