#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

آیا شستن عینک با الکل کار درستی است؟ - دکترعینک

آیا شستن عینک با الکل کار درستی است؟

تاری و مشکل دید که در اثر آلودگی شیشه عینک ایجاد می‌شود، آزاردهنده است. شستن عینک با الکل یکی از راه‌هایی است که ممکن است برای تمیزکردن آلودگی‌ها و لکه‌ها به آن فکر کنیم. اما آیا الکل ماده‌ی مناسبی برای پاک کردن عینک ماست؟ برای آگاهی از پاسخ این پرسش، ادامه مطلب را از دکترعینک  بخوانید.

شستن عینک با الکل ممنوع!

همین ابتدای امر تکلیف را روشن می‌کنیم. شما نباید برای تمیز کردن عینک خود از الکل استفاده کنید. شستن عینک با الکل و نیز بسیاری دیگر از پاک‌کننده‌هایی که در ترکیبات آن‌ها الکل وجود دارد، می‌تواند به شیشه عینک آسیب بزند. همچنین ممنوع است شوینده‌های شیمیایی یا طبیعی که در آن‌ها ترکیبات اسیدی وجود دارد. مواد شیمیایی معمولا دارای آمونیاک و سفیدکننده هستند. تأثیر این مواد شدید است.

همین تأثیر را می‌توان در مواد طبیعی با اسید بالا (مثل آبلیمو و سرکه) هم یافت که همگی برای شیشه‌ی حساس عینک مضر و مخرب هستند.شاید در وهله‌ی اول نتیجه‌ای که از الکل و سایر مواد پاک‌کننده می‌گیرید، رضایت‌بخش باشد زیرا ظاهرا لکه‌ها برطرف شده، اثری از چربی و غبار نیست و اتفاقا شیشه‌ی عینک به خوبی می‌درخشد.

اما دفعه‌ی بعد آلودگی با سرعت بیشتری روی شیشه می‌نشیند و کار به جایی می‌رسد که احساس می‌کنید طی روز باید به دفعات عینک خود را تمیز کنید.

خوب است بدانید گاهی لایه‌های محافظت کننده‌ای از ابتدا روی شیشه‌ی عینک شما قرار دارد. شستن عینک با الکل سبب از بین رفتن این لایه‌ی محافظت‌کننده می‌شود به همین دلیل شیشه بیشتر و زودتر در معرض آلودگی، آسیب و خراش قرار می‌گیرد.

به جای شستن عینک با الکل چه روشی پیشنهاد می‌شود؟

شستن عینک با الکل و شوینده‌های قوی درحقیقت مانند سنباده کشیدن روی آن است! برای داشتن شیشه‌هایی تمیز و شفاف بهتر است به جای این مواد عینک خود را با مایع شست و شوی دست‌ها بشویید.

مخلوطی از مایع و آب را روی شیشه بزنید و با نوک انگشتان به‌آرامی بشویید و سپس آب بکشید تا اثرات شوینده برود. پس از این کار حتما قطرات آب روی شیشه را با دستمالی مناسب خشک کنید تا از لکه‌دار و تار شدن شیشه عینک پیشگیری شود.

از مایع ظرفشویی هم می‌توانید استفاده کنید. اما بدانید که فقط درصورتی مایع ظرفشویی مفید است که به دفعات خیلی کم از آن استفاده کنید.

مایع دستشویی وعینک

نکاتی در تمیز کردن عینک

1.بهتر است پیش از اقدام به تمیز کردن، دست‌های خود را بشویید و خشک کنید.

2.اگر از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید، به غلظت آن توجه داشته باشید. مقدار کمی مایع ظرفشویی کافی است.

3.درهنگام تمیز کردن، حتما دوطرف قاب و نیز همه‌جای فریم را با دقت بشویید. بسیاری از آلودگی‌ها و چربی‌های پوستی در بخش‌هایی از فریم تجمع می‌کنند.

4.شیشه‌ها را خیلی خوب آب‌کشی کنید زیرا باقی ماندن کف می‌تواند روی آن لکه ایجاد کند.

5.پس از شستن، عینک را آرام بتکانید تا قطرات باقی مانده بچکد.

6.سپس با دستمال یا حوله مناسب بدون پرز خشک کنید.

7.اگر رگه یا لکه‌ای باقیمانده بود آن را با دستمال میکروفایبر خشک کنید.

8.دستمال‌های یک‌بار مصرف مناسب لنز عینک نیز جایگزین‌های خوبی برای شستن عینک با الکل و سایر شوینده‌ها هستند.

دستمال میکروفیبر وعینک

شستن عینک با الکل در شرایط کرونایی

با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از پاک‌کننده‌های الکلی این پرسش برای بسیاری از عینکی‌ها پدید آمد که آیا می‌توانند با همان محلول ضدعفونی کننده‌ی دست‌ها، عینک خود را نیز ضدعفونی کنند؟

مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل هستند و ما تا اینجای مطلب نظر خود را درباره شستن عینک با الکل بیان کردیم.

آیا شستن عینک با الکل کار درستی است؟ - دکترعینک

نهایتا می‌توانید دسته‌های فریم(اگر کائوچویی نیاشد) را با ماده ضدعفونی کننده‌ی حاوی الکل پاک کنید اما به هیچ عنوان آن را روی شیشه‌ها استفاده نکنید. راه حلی که توصیه می‌شود این است که برای ضدعفونی عینک، آن را با همان شوینده‌های بی‌ضرری که گفتیم (مایع دستشویی یا ظرفشویی) بشویید و خشک کنید.

نکات تکمیلی:

1.با توجه به شیوع کرونا از دست زدن بیش از حد به عینک خودداری کنید.

2.مواد ضدعفونی کننده‌ی حاوی الکل همچنین می‌توانند درصورت تماس با چشم آسیب زننده باشند، پس بهتر است از آن‌ها برای تمیز کردن عینک استفاده نکنید.

آیا شستن عینک با الکل کار درستی است؟ - دکترعینک

بنابراین شستن عینک با الکل کار درستی نیست و با توجه به قواعد نگهداری عینک طبی توصیه نمی‌شود. دستمال‌های میکروفایبر و شوینده‌های رقیق مثل مایع دستشویی یا ظرفشویی همراه با آب ولرم همچنان بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن عینک هستند.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.