#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

هنگام عادت به عینک جدید چه مشکلاتی را تجربه می‌کنیم؟ - دکترعینک

هنگام عادت به عینک جدید چه مشکلاتی را تجربه می‌کنیم؟

بساری از ما پس از تهیه عینک جدید با مشکلاتی از جمله سر درد، تاری دید، خستگی چشم ها و غیره موجه می شویم. چنانچه آگاهی کافی از این دست مسائل وجود نداشته باشد می تواند موجبات بروز مشکلات گسترده تری را فراهم نماید. در این مقاله سعی کرده ایم علل بروز این مشکلات را بیان کرده و عوامل موثر در عادت پذیری سریع تر به عینک جدید و کاهش مشکلات عادت پذیری را تشریح کنیم. همچنین چنانچه شماره عینک شما اشتباه باشد می توان شاهد بروز یکسری مشکلات بود که در این مقاله تلاش شده است این مشکلات به شما یادآوری شود.

آیا عادت به عینک جدید مشکل است؟

عادت به عینک جدید عمدتا طی چند ساعت و بدون مشکل خاصی انجام می‌شود.البته گاهی مشکلاتی را بوجود می‌آورد.آگاهی از این مشکلات،آن‌ها را قابل تحمل‌‌تر می‌کند.همچنین گاهی ایرادات ساخت یا تجویز به اشتباه به پای عادت‌پذیری نوشته می‌شود که امری نادرست است.

هنگام عادت به عینک جدید چه مشکلاتی را تجربه می‌کنیم؟ - دکترعینک


برخی از علائم مربوط به دوره عادت‌پذیری


۱.سردرد
۲.تاری دید

۳.عدم درک صحیح دید عمق
در این حالت فاصله اجسام را نمی‌توان بدستی تشخیص داد.بعد از دوره عادت‌پذیری درک دید عمق به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.
۴.حالت تهوع و سرگیجه
۵.کج و معوج دیدن اجسام
این مشکل عمدتا در نمرات بالا و یا آستیگمات بوجود می‌آید.با پایان دوره هماهنگی چشم با عینک جدید این حالت هم رفع می‌شود.
۶.خستگی چشم‌ها
ممکن است بدلیل فشار و استرس وارد به عضلات چشمی در عادت کردن به عینک جدید،احساس خستگی نمایید.
۷.دید قاشقی
در نمرات بالای منفی یا مثبت عمدتا، حاشیه‌ی اجسام حالت طبیعی ندارد.شبیه نگاه کردن به داخل یا خارج قاشق


چرا هنگام عادت به عینک جدید سردرد می‌گیرم؟

در برخی موارد، خستگی چشم می‌تواند منجر به سردرد شود.

عادت کردن به عینک جدید فقط مربوط به چشم‌ها نیست.مغز هم بایستی با تصاویر دریافتی جدید از چشم‌ها خود را وفق دهد.این فعالیت تطبیقی مغز گاهی اوقات می‌تواند سردردهایی به مدت ۲ هفته را ایجاد کند.

چرا هنگام استفاده ازعینک جدید حساس سرگیجه می‌کنیم؟


سرگیجه و حالت تهوع می‌تواند ناشی از مشکلات ابتدایی در درک دید عمق(مشابه بیماری حرکتی)می‌باشد.


در بیماری حرکتی به این دلیل احساس نارحتی می‌شود که مغز در درک موقعیت بدن در رابطه با فضای اطراف آن دچار مشکل می‌شود.بنابراین طی استفاده از عینک جدید ممکن است مغز برای درک تصاویر جدید دریافتی به مدت زمان مشخصی نیاز داشته باشد.تلاش مغز باعث ایجاد سرگیجه می‌شود.

عینک جدید و سردرد: 

عینک جدید و سردرد روزهای ابتدایی استفاده از آن، مسئله‌ای است که تمام افرادی که تازه عینکی شده‌اند یا عینک خود را عوض کرده‌اند از آن صحبت می‌کنند. اگر شما نیز دچار سردرد ناشی از عینک تازه شده‌اید یا نگران عوارض عینک جدید هستید، حتما مقاله پیشنهادی ما را مطالعه نمایید.

هنگام عادت به عینک جدید چه مشکلاتی را تجربه می‌کنیم؟ - دکترعینک


۴ عامل موثردر مدت زمان عادت کردن به عینک جدید


۱.میزان تغییر در نمره چشم

تغییر نمره چشم شما ارتباط مستقیمی با طول مدت زمان هماهنگی با عینک جدید دارد.هرجه میزان تغییر بیشتر باشد،طول مدت عادت پذیری بیشتر است.


۲.تغییر در نوع عدسی

بدلیل تغییراتی که در نوع عدسی ایجاد می‌شود،اعم از پوشش‌های مختلف مثل محافظ نور آبی،فتوکرومیک بودن،تک دید یا چند دید بودن،جنس عدسی،نوع پوشش‌های آنتی‌رفلکس و انحنای پایه عدسی همگی در طول مدت زمان عادت کردن به عینک جدید موثرند.


۳.تغییر در نوع فریم

نوع فریم انتخابی،در طول مدت زمان عادت کردن به عینک جدید موثراست.

اینکه کائوچویی است یا فلزی،تمام فریم است یا بدون قاب،صفحه بزرگی دارد یا کوچک،انحنای زیادی دارد یا کم(بیس‌دار بودن)،شیب پانتوسکوپیک بالایی دارد

مثلا افراد آستیگمات بالاتر از ۲.۰۰ در عینک‌های با صفحه بزرگتر و انحنای زیاد،طول مدت عادت پذیری سخت تر طولانی‌ دارند.


۴.طول مدت زمان استفاده از عینک در طول شبانه روز

اگرازعینک جدید بصورت گهگاهی استفاده می‌کنید،مدت بیشتری طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

در حالت عادی معمولا ۲ تا ۳ روز به عینک جدید عادت می‌کنیم.

.در این مدت بایستی هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی،کار با دستگاه‌های صنعتی و حرکت از روی پله‌ها بیشتر مراقب باشید.


چه موقع عادت پذیری به عینک جدید غیر عادی است؟


اگر مدت زمان عادت کردن به عینک جدید بیشتر از ۳ هفته باشد و هنوز هم مشکلات ذکر شده وجود داشته باشند،احتمال وجود خطا در تجویز یا ساخت وجود دارد.

استثناء: در برخی موارد، تجویز و ساخت مشکلی ندارند اما بیمار با توجه به شرایط خاص روحی یا جسمی نمی‌تواند با عینک جدید هماهنگ شود.

مثلا افراد وسواسی یا بسیار حساس،افراد دچار میگرن،افراد پیرچشمی برای اولین با از عینک دودید یا تدریجی استفاده می‌کنند.


بعد از طول مدت عادت پذیری ابتدا بایستی از ساخت عینک اطمینان پیدا کنید.اگر مشکلی در ساخت وجود نداشت بایستی به اپتومتریست یا چشم‌پزشکی که عینک را تجویز کرده است مراجعه کنید و از تجویز او مطمئن شوید.

اگر ایراد در تجویز باشد بایستی به سرعت عدسی عینک را مطابق جدیدترین نمره تهیه نمایید.


راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عادت کردن به عینک جدید


۱.هنگام بیدار شدن در ابتدای روز عینک جدیدتان را بزنید

اگر در اواسط روز و بعد از استفاده از عینک قدیمی، عینک جدید را بزنید،مشکلات بیشتری خواهید داشت.

۲.عینک جدید را بردارید!

درصورتی که مشکلات ناشی از عینک جدید منجر به سردردهای بیش از حد تحمل،قرمزی چشم،سوزش،خارش یا تاری دید بشود بایستی ساعاتی عینک جدید را بردارید تا چشم به حالت عادی خود بازگردد.سپس دوباره عینک جدید را بزنید.

۳.عینک‌های دودید یا تدریجی صبر بیشتری می‌خواهند

نحوه استفاده از عینک‌های دودید یا تدریجی کمی متفاوت است.

در این عینک‌ها برای نگاه کردن به نزدیک و یا اطراف بایستی از چرخش چشم‌ها(نه تکان دادن سر) کمک بگیرید.

اصلا نگران نباشید،مغز و چشم بعد از چند هفته به این شرایط عادت می‌کنند.

 

اگر شماره عینک اشتباه باشد

علائم استفاده از شماره عینک اشتباه تقریبا شبیه علائئم اولیه نیاز به عینک است که ممکن است شامل مشکلاتی از جمله تاری دید، خستگی چشم و یا سردرد باشد.

باز و بسته کردن مداوم چشم هنگام کار با موبایل ، لپ تاپ یا مشاهده تلویوزیون می تواند یکی از علائم شماره عینک اشتباه باشد. اگر با عینک جدید خود این مشکلات را تجربه می کنید ، ممکن است نسخه شما نیاز به به روز شدن داشته باشد.

همچنین، در نظر داشته باشید که شماره چشمان شما می توانند با افزایش سن شما تغییر کنند.بنابراین، اگر مدتی از تجویز نسخه پزشک خود می گذرد، ممکن است زمان تهیه عینک جدیدفرا رسیده باشد. (متخصص بینایی سنجی می تواند در حین معاینه چشم شما را راهنمایی کند)

ضمنا بخاطر داشته باشید که عوارض استفاده از شماره عینک اشتباه در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. علائم خود را پیگیری کنید تا بتوانید عینک های اشتباه را با عینک های مناسب جایگزین کنید.

 

instagram dreynak.com

پست های اخیر

173 نظر

  • کاربر

    ارزو۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام اقاي دكتر من اولين بازه عينك ميزنم چشم راستم ١/٧٥ استيگمات چشم چپم ٧٥ استيگمات هست و همه چيز و شفاف ميبينم فقط اينكه زمين به شدت شيب داره كه سخته راه رفتن درست ميشه يا عينك يا شماره چشم و درست در نيوردن؟و اينكه براي كار با گوشي استيگمات بايد عينك زد؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرآرزوی عزیز کمب طول میکشه به نمره آستیگمات)دو هفته( عادت کنی

  • کاربر

    حسن۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام عینک جدید برای مطالعه میزنم لبه های گوشی یا کاغذ رابرجسته ووسط را گود میبینم علت چیست ممنون ازراهنمایی

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهنمره بالایا انتخاب فریم با قاب بزرگ

  • کاربر

    وحید۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلامبنده با عدسی مربوط به چشم راستم مشکل دارم به طوریکه وقتی با وسط عدسی یا گوشه سمت چپ که نگاه می کنم تصئیر برایم کمی تار می شود انگار که عدسی در اون قسمت کثیف باشد ولی کثیف نیست در حالی که هر چه به سمت راست و گوشه سمت راست که نگاه میکنم بهترین تصویر را دارم . نسخته اپتورمتریست چشم پزشکی نور مطهری : چشم راست : sph : -1.50 cyl : -3.00 Axis : 15چشم چپ : sph : -1.25 cyl : -5.00 Axis : 165ممنون می شوم کمکم کنین

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهعدسی های منفی در حاشیه قدرت بیشتری دارن یعنی منفی ترن بخاطر این کمی واضح تر میشه وقتی از حاشیه نگاه میکنید اما این معنی این نیست که حتما نمره اشتباهه امکان داره در طولانی مدت نتونید عینک رو بزنید

  • کاربر

    ایلیا ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام خسته نباشیدمن چشمام آستیگمات هست و رفتم پیش متخصص گفت وقتی تو گوشی میری یا درس میخونی باید عینک بزنیدیروز عینکم رو گرفتم اما دور رو خوب میبینم ولی نزدیک رو تار ایا میتونه نسخه اشتباه تجویز شده باشه یا اشتباه ساخته شده باشه؟؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرچند روز صبر کنید درست میشه وعادت میکنید

  • کاربر

    میترا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من یک روز هست که عینک جدید گرفتم از قبل نمره چشمم ۱.۲۵ رفته بالاتر عینک جدید که میزنم احساس گیجی بهم دست میده انگار تو هوا راه میرم خطوط صاف آخرش انحنا بی میبینم کروی میشهکلا گوشی از نزدیک کمی ذوزنقه ای میبینم زمانی که سر رو میچرخونم انگار احسان داره به اون سمتی که سرم رو میچرخونم میاد کلا حالت عادی نداره ولی خیلی شفاف تر میبینم ولی تا عینک میزنم چششم درد میگیره سردرد بدی میگیرم آیا مشکل از ساخت شیشه عینک هست؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام میترای عزیزاگر اغییر نمره داشتی یا نوع عدسیت رو عوض کردی یا در کل اولین باره عینک میزنی طبیعیه توی روزای اول اما اگر توی حداکثر دوهفته بهش عادت نکردی حتما مجددا نمره چشم و ساخت عینک چک بشه چون احتمال خطا هست

  • کاربر

    سهیل حسین نژاد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من دیروز عینکمو عوض کردم و چشمم یک نمره بالا تر رفته بود یعنی دو تا چشم ۶.۵ و یک چشمم استیگمات ۷۵درصد داشت. خب شیشه عینکمم فشرده است الان تقریبا کجی دید و سردرد و اینا تموم شده ولی وقتی با بالای شیشه به نوشته ای یا پلاک ماشینی نگاه میکنم خیلی تاره ولی پایین و وسطش مشکلی نداره به اینم باید عادت کنم یا این یه مشکله؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرطبیعیه که حاشیه عدسی دیدش یا مرکز فرق و اگر عدسی تون آسفریک باشه این مشکل کمتره

  • کاربر

    امیر۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من نظرات مطلب رو میخوندم ، جواب سوالام رو گرفتم و خواستم تشکر کنم از شما که جوابگو هستید.

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهخواهش میکنمممنون از شما که کامنت کردین

  • کاربر

    Fatemeh۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر من تازه به اپتومتریست مراجعه کردم و نمره عینک من منفی ده تشخیص داده شده، لنز هم همین نمره هستش، به عینکم تقریبا عادت کردم ولی لنز رو که تازه الان امتحان کردم، وقتی تازه در چشمم میزارم، احساس بدی دارم انگار همه چی جلوی چشمم یه جوریه تا چندین دقیقه بعد که عادی میشه، یه موقع هایی انگار چشمام مثل دوربین زوم میشه یا عادی میشه خیلی حالت بدی دست میده بهم، بعدم که لنز رو بر میدارم، چشمام فشار میاد بهشون و عینک هم میزنم فشار هست تا یه مدت و همون مشکل زوم شدن ، خسته شدم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهبله عادی میشه

  • کاربر

    مائده پیری۱۱ دی ۱۳۴۸

    من نمره چشمام ۵ هستش و عینک جدید به همین نمره گرفتم و نمره عینک قبلی م ۴ هستش. و موقع هایی که میخوام زیر نویس دور رو ببینم عینک نمره ۵ رو میزنم و بقیه مواقع نمره ۴ رو میزنم. مشکلی برای چشمم ایجاد نمیکنه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهنه مشکلی نداره

  • کاربر

    حسین۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام خسته نباشیدمن اولین بارمه عینک میزنم و تازه چند روزه عینک خریدمنمره چپم ۱ استیگمات و راستم نیم استیگمات هستاز وقتی میزنم دیدم تقریبا خوب ولی تارهیعنی یجوری اذیت کنندسترفتم گفتم دوباره چک کرد هم چشمم هم عینک و گفت درستهولی احساسم یجوریه که مطمئنم بدون عینک دیدم بهتره تا با عینکسر درد و ...... اصلا ندارم ولی دیدم برام عجیبهبدون عینک اجسام کمی تیره و خشک میبینمولی با عینک شفاف و پر نور و کمی زوم شده اما با تاری ، درواقع جسم تار نیست انگار فاصله بینش تارهمیخواستم بدونم عادیه یا ....... چون اذیت کنندست

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلامتوی روزای اول طبیعیه و بهش عادت میکنید

  • کاربر

    مریم۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام آقای دکتر من چشام 25 درجه ضعیف است و آستیگمات است و عینک خربدم الان یک هفته است چشم درد و سردرد دارم طبیعی است آیا؟!

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیراگر بعد از چند روز عادت نکردین باید ساخت و تجویز عینک مجددا چک بشه

  • کاربر

    امین۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر.آقای دکتر من سه چهار روزه که عینک گرفتم راست منفی ۱ چپ منفی ۴ آستیگمات.با دید راست مشکلی ندارم ولی وقتی با دوتا چشم میبینم وقتی سرمو میچرخونم زمین تکون میخوره.گوشی به شکل ذوزنقه هست و افراد رو پهن تر میبینم.همچنین چشم چپ رنگ‌ها پررنگ تر هستن.آیا مشکلی هست؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیراولین باره عینک میزنی؟اگر بله قبلش جه نمره ای بوده

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام اقای دکتر.من یه ماهی میشه که عینک میزنم و نمره چشمام 1/5،بدون عینک خیلی نسبت به قبل(قبل از اینک عینک بزنم) تار میبینماین طبیعه و بخاطر عادت کردن به عینکهیا نمره چشمام افزایش پیدا کرده؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرفقط بخاطر عادت کردن به عینکه

  • کاربر

    ایران۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وعرض ادب من دیروز عینک جدیدم را گرفتم شماره اش ۴ونیم مثبت هست برای مطالعه وخیاطی وقتی عینک به چشم میزنم موبایل را حالت قاشقی میبینم علت چیست درضمن عینک دور بین من شماره ۲مثبت هست که قبلا هم همین بوده

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرقاب عینک رو کوچیک تر بگیرید

  • کاربر

    Ella۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام شب بخیرمن دیروز عینکمو عوض کردم منتها باز حس میکنم زیرنویس تلویزیون رو یکم تار میبینم اگه عینکو عادی بزنم ولی عینکو یکم بالاتر میبرم اوکی میشه دیدمعادیه؟؟ بعد یه مدت اوکی میشه؟؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرعادی که نمیشهولی در کل اگر عینک با نمره منفی رو به چشم نزدیک تر کنی یا از حاشیه اون نگاه کنی کمی دید بهتر میشه

  • کاربر

    عرفان ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام دکتر من عینک جدید گرفتم وقتی عینک میزنم دوره ها و بغله های فرم عینک میبینم ولی تار نمی‌بینم و اوکیه فقط خستگی چشم دارم و بغله های فرم عینک میبینم آیا طبیعیه ؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر عرفان عزیزماگر بد تراش خورده باشه عدسی یا سایز فریم کوچیک باشه این مشکل است و بهش عادت میکنی

  • کاربر

    علیسان۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام . من دیروز عینکمو عوض وردم ولی الان اجسام دور رو خوب میبینم ولی اجسام نزدیک پام همشون درازه مشکل از چیه

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر علیسان عزیزمطبیعیه و بتاطر تغییر نمره یا فریم هست و اوکی میشه

  • کاربر

    Sargoli۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر من شماره چشمم تغییر کرده و الان عینک جدید رو که میزنم به اجسام نزدیک دید قاشقی دارماحتمال داره مشکل از عدسی باشه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیراگر نمره درست باشه و افزایش نمره شدید نباشه بله طبیعیه و اوکی میشه تا چند روز آینده

  • کاربر

    محمد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام آقای دکتر بنده چشمام ضعیف تر شد یکی حدود۱۲ یکی حدود۶ الان عینک جدید خریدم که عدسی ش از شیشه ای به پلاستیک تغییر کرده و فریم شم از مستطیلی به دایره ای الان یکم اجسام رو کج و معوج و گاهی وقتا تار میبینم طبیعیه؟؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرقبلا چقدر بوده نمره تون؟و اینکه به جز فرم عینک سایز فریم بزرگتر هم شده؟

  • کاربر

    حامد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من یک ماه عینک گرفتم هم آستیگمات و‌هم ضعیفه الان وقتی با یک چشم چپم نگاه میکنم تار میبینم مشکل از عینک یا تجویز پزشک هست

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرهر دومورد باید چک بشه

  • کاربر

    فریبا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر.من ۱۰ روزی هست که از عینک جدید استفاده میکنم و شماره آستیگمات چشمم خیلی بیشتر از دفعه قبل شده.الان مشکلم اینه که وقتی عینکو میزنم یا برمیدارم حس میکنم کره چشم راستم یه چرخ میزنه و بعد برمیگرده سر جاش و حالت چشمامم عوض شده و دوتا چشمم شبیه هم‌نیست به نظرتون مشکل از عینکمه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرموقع زدن عینک آیا مشکلی دارید؟یعنی دچار سردرد یا سرگیجه یا هر حالت ناخوشایندی میشین ؟اگر جوابتون بله هست حتما باید تجویز و ساخت عینک چک بشه اگر خیر هست جوابتون بهتره کمی تعدیل بشه نمره چشمتون

  • کاربر

    کاشمری۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام خسته نباشید.من رو روزه عینک جدید گرفتم سردرد بسیار شدید و سرگیجه دارم وقتی عینک قبلی رو استفاده میکنم هیچ مشکلی نیست ولی وقتی از عینک جدیدم استفاده میکنمبسیار سریع سردرد میشم بنظر شما مشکل از تجویز هست؟؟!

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیراگر تغییر نمره داشتین بله طبیعیهاگر نوع و سایز فریمتون هم تغییر کنه حتی اگر نمره تغییری نداشته باشه باز هم طبیعیه و چند روز طول میکشه عادت کنید

  • کاربر

    محمدرضا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلاممن سه روز پیش رفتم چشم پزشکی گفتن که ۲۵ صدم نمره چشمت افزایش یافته. الان که عینکمو گرفتم حس میکنم چشم راستم یکم تاره و تاریک.ممکنه عینکم اشتباه باشه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر محمدرضای عزیزخطا در ساخت یا تجویز وجود داره

  • کاربر

    محمدرضا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلاممن سه روز پیش رفتم چشم پزشکی و عینک گرفتمالان حس میکنم چشم چپم یکم تار میبینه با عینک.یعنی نمره چشمم زیاد شده تو این سه روز؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرنه اینطوری نیستخطا در ساخت یا تجویز وجود داره

  • کاربر

    رونیا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام دکتر من برای درد سر چشم یک هفته است که عینک میزنم ولی سرم چشمم درد میکنند مشکل چیه

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهاحتمالا خطا در ساخت با تجویز وجود دارهاول نسخه رو ببرید با عینک مطابقت بدین اگر درست بود قطعا خطا در تجویز هست

  • کاربر

    حیدری۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام.من دخترم از ۳ سالگی عینکی شده آستیکمات هست واینکه نزدیک بینه.الان ۱۳ سالشه.عینک شو اپتومتر عوض کرده حالا از زمانی که این عینک جدید و میزنه میگه اجسام پر رنگه و زیر چشمم درد میگیره واینکه اجسام بزرگتر از عینک قبلی هستن.خواستم بپرسم امکان داره نمره چشمش اشتباه شده باشه؟یااینکه عادت میکنه.

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهتوصیه میشه مجددا چک کنن و نمره رو با نسخه مطابقت بدن

  • کاربر

    سهیل حسین نژاد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من دیروز عینکمو عوض کردم و چشمم یک نمره بالا تر رفته بود یعنی دو تا چشم ۶.۵ و یک چشمم استیگمات ۷۵درصد داشت. خب شیشه عینکمم فشرده است الان تقریبا کجی دید و سردرد و اینا تموم شده ولی وقتی با بالای شیشه به نوشته ای یا پلاک ماشینی نگاه میکنم خیلی تاره ولی پایین و وسطش مشکلی نداره به اینم باید عادت کنم یا این یه مشکله؟

  • کاربر

    امیرحسین محمدنژاد۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرمن چند ماهیه عینک گرفتم و گاها استفاده میکنم پشت سیستم که میشینماما بعد اینکه عینک رو ور میدارم احساس تاری تو دید نزدیک میکنم دوربینیم مشکل داشت عینک گرفتم الان نزدیک بینی هم به مشکل خورده راه حل چیه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهاگر بعد از مدت کوتاهی رفع میشه طبیعیه و مشکلی نداره اما اگر طول میکشه باید تسهیل تطابقی تون چک بشه

  • کاربر

    مبینا بهرامی۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ببخشید من عینک ام مال خواندن و نوشتن وقتی داخل چشمم میزنم چشم چپم تار میبینهولی وقتی قاب عینکه بالا میگیرم به خوبی می بینمدکتر هم رفتم ولی میگه ضعیف تر نشدهبه نظرتون مشکل چیه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهبازه تغییر نمره عدسی ها 0.25 هست و گاهی چشمتون مثلا 0.20 ضعیف شده و نمیشه نمره 0.25 رو داد

  • کاربر

    Maryam۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام، من عینکی هستم. مصرف اشک مصنوعی یکبارمصرف، یکبار در روز بدون دستور پزشک اشکالی دارد؟و اگر فردی بخواهد بدون نسخه، اشک مصنوعی مصرف کند چه تعداد قطره در هرچشم و هرچند روز میتواند استفاده کند؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهاگراز قطره های بدون مواد نگه دارنده استفاده کنید محدودیت تعداد ندارید اما از مواد نگه دارنده داشته باشه حداکثر ۵ بار در شبانه روز

  • کاربر

    R۱۱ دی ۱۳۴۸

    ببخشید یعنی اینکه حتی اگه من در حال حاضر قوز قرنیه نداشته باشم بعلت وراثت، امکان لیزیک ندارم؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    بحث احتمال هستامکان داره عمل هم کنید و اصلا مشکلی پیش نیاد

  • کاربر

    R۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیرمن همون کاربر قبلی هستم که راجع ب عینکم بهتون گفتم.اگر ثابت بمونه چشمم دوست دارم امسال عمل فمتو انجام بدم، ولی یک نفر بهم گفت که نمیتونم انجام بدم چون ممکنه در آینده قوز قرنیه بگیرم چون میگن قوز قرنیه ارثیه ( برادر بزرگترم قوز قرنیه داره). این حرف درسته؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهژنتیک در بروز قوز قرنیه موثره و درست گفتن بهتون

  • کاربر

    R۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیرمن اواخر اسفندماه نمره جدید گرفتم و از اون موقع تابحال از لنز + عینک قبلیم(در حد نیم نمره با نمره الانم اختلاف داره) استفاده میکردم.دیروز عینک با فریم و شیشه جدید گرفتم با عدسی فشرده چون نمره چشمم ۴هست، وقتی میزنم به چشمم دور رو اندکی تار میبینم ولی وقتی یکم سرم رو بالا میگیرم خیلی شفاف و واضح میبینم (این تغییر اندکه)، علتش چی میتونه باشه؟امروز عینکم رو دوباره عینک سازم از نظر کانون و نمره چک کرد و همه چیش درسته.و ۲۲سال دارم.ممنون از وقتی که میذارید.

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهاین طبیعیه که از حاشیه فریم بهتر میبینید اما گاهی اجازه تجویز بیشتر از اون مقدار وجود نداره چون در طولانی مدت دچار خستگی و سردرد و ... میشین

  • کاربر

    R۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلاممن اواخر اسفند رفتم نمره جدید گرفتم و تا الان لنز استفاده میکردم + عینک قبلیم( در حد نیم نمره تفاوت داره با نمره ای که گرفتم). دیروز عینک با فریم و شیشه جدید گرفتم و عدسی فشرده چون نمره چشمام ۴ هستش، ولی وقتی میزنم دور رو یکم تار میبینم ولی وقتی سرم رو یکم بالا میگیرم واضح و شفاف میبینم. علتش چیه؟ممنون از وقتی که میذارید.

  • کاربر

    آرزو ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقتتون بخیر.من تازه عینکی شدم.با شماره چشم ۳.الان چند روزه عینک میزنم.صبحا که بیدار میشم با اینکه عینک رو چشمم نیست ولی حالت فریم رو دور چشمم حس میکنم.خط های فریم رو میبینم.عادیه؟?

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام آرزوی عزیزبله تا چند روز اول طبیعیه و رفع میشه

  • کاربر

    جیمز وب۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام اقای دکتر چشمای من نزدیک بینه شماره یکی از چشما 1/5 و یکه دیگه 2 هستش الان یک روز میشه از عینک استفاده میکنم که نزدیک بینی چشمام خوب شده ولی وقتی به موبایل نگاه میکنم نوشته ها را یه کم به وضوح پایین میبینم و وقتی عینک را از چشمام بر می دارم همهه چیز را خیلی نا واضح می بینم و و بعلت ترس از دست دادن بیناییم دیگه از عینک استفاده نمیکنم این حالتی که برای من بوجود امده طبیعی است یا خیر ؟ قبلا از پاسخ گویی شما سپاسگزارم

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهاین مسئله طبیعیه و مشکلی نیست. باید عینک بزنید و اگر بتونید یکی دوساعت در روز عینک نزنید خیلی خوبه چون گودی زیر چشم و ..نمیگیرید

  • کاربر

    محمدرضا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام و وقت بخیر برای بار چندم از روی عینک قبلی برام عینک جدید زدن وقتی عینک جدید رو زدم سردرد عجیبی گرفتم .جالبش اینه 3 اپتومتریست عزیز نظر همکار قبلی شون رو قبول نداشتن و هر کدوم محور و شماره استیگماتیسم عینک منو تغییر دادن نشد که نشد.اواخر رفتم پیش دکتر اپتومتریست که اشتباه بودن همه نظرات رو تایید کرو گفت نمره از اینی که نوشتن کمتره و باز عینک جدید ساختم الان 3 هفته اس میزنم ولی سردرد چشم درد اشک چشم و حالت تهوع دست از سرم بر نمی داره تا حالا 6 بار نمره عینک عوض کرم و کلی هزینه رو دستم گذاشتن.خواهش میکنم راهنمائیم کنید.ممنون

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام محمد رضای عزیزخطای انسانی توی هر معاینه ای وجود دارهشما احتمالا اسپاسم دارید و باید با قطره معاینه بشین حتما و میزان انحراف چشمتون رو قبل از تجویز اندازه بگیرندرغیر این صورت بعیده عادت کنید به عینکتون

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من اولین باره عینک میزنم وقتی رفتم عینک بگیرم طرف گفت که دکتر پی دیت رو به اشتباه نوشته ۵۶ و پیدی ۵۶ مال ۱۰ ساله هاست که من ۱۴ سالمه پی دیم رو خودش اندازه گرفت و گفت ۶۵ هست اما دکتر به اشتباه نوشته ۵۶ حالا من دور رو خوب میبینم اما نزدیکرو وقتی چشمم رو راحت میکنم نزدیک رو تار میبینم مثل کیبورد گوشی ممکنه دلیلش این باشه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهباید میزان انحراف مخفی چشمتون و قدرت تطابقتون رو چک کنه دکتر و بعدش مشخص میشه دلیل چی هست

  • کاربر

    محمدرضا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلاممن دو ماه پیش رفتم دکتر و برام عینک نوشتدوتا چشمم هم دو هستالان جدیدا حس میکنم تار میبینم ولی وقتی عینکو دور میگیرم و نگاه میکنم خیلی واضح تره.مشکل چیه بنظر شما؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام محمد رضای عزیزدلیلش تغییر نمره یا خشکی چشم هستهر دوش رو باید معاینه بشی وچک کنن

  • کاربر

    ابراهیم۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام اقای دکتر خسته نباشید.من اولین باره عینک میزنم و اخرای اذر عینک گرفتم.نمره هر دو چشمم ۲ هست و بیشتر اوقات وقتی عینک رو به چشمم میزنم کنارای چشمم گودی میفته و درد میگیره و موقع درس خوندن هم نمیتونم تحملش کنم. اگر میشه راهنمایی کنید

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ابراهیم عزیزمبرای گودی زیر چشم اگر دو سه ساعت در روز عینک رو به چشمت نزنی این مشکل بر طرف میشه و اینکه اگر نزدیک بین هستی(دور رو بد میبینی) میتونی برای کارای نزدیک کلا عینک نزنی

  • کاربر

    کیانا۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر من از پنج سالگی عینک میزنم و الان ۱۷ سالمه و آستیگماتیسم دارم یکی از چشم هام یک و دیگری هفتادو پنج صدمه و چند وقتی شده که وقتی عینک رو میزنم احساس سنگینی میکنم و بدون عینک راحت ترم ولی چون میترسم چشمش ضعیف تر بشه میزنم و اینو تحمل می‌کنم عینکم سنگین نیست و حس میکنم که عینکم اضافی هستش به نظرتون شماره چشمم افزایش داشته یا کاهش ؟ دلیل این چیه؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام کیانای عزیزمسال نو رو بهت تبریک میگمنزدن عینک با این نمره و این سن باعث نمیشه چشمت ضعیفتر بشه (احتمالا نمره ت تغییر کرده یا محور آستیگمات چشمت کمی چرخیده(من توصیه میکنم یه بار معاینه بششی واگر نیازه تغییر بدی عینکت رو)

  • کاربر

    زهرا۱۱ دی ۱۳۴۸

    نمخ

  • کاربر

    بهار۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام، وقت شما بخیر، من عینک استفاده میکنم با همون شماره قبلی یه عینک جدید گرفتم، 5 یا 6 ساعته زدم خیلی چشمام در د میکنه این عادیه!؟ طاقت ندارم انگار عصبش درد گرفته

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام بهار جانباید ساخت عینک چک بشه گاهی pd رعایت نشده در ساخت که میتونه مشکل ساز بشه

  • کاربر

    انصار۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام عرض ارب و احترام من قبلا انحراف چشم داشتم عمل کردم از عینک استفاده میکردم بعد یکسال چشمم منفی داشته تازه عینک جدید تجویز شده وقتی به اجسام نگاه میکنم مث پشت قاشق هست برامدگی میبینم نزدیک بدون عینک بهتر میبینم چشمام هم زیاد باز بسته میشن امکان داره از تجویز نمره اشتباه باشه

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام انصار عزیزمبله طبیعیه کمی قاسقی دیدن با نمره منفی اما اگر دچار خستگی چشمی،سردرد،چشم درد یاسرگیجه میشی باید مجددا تعیین نمره بشی و ساخت عینکت چک بشه

  • کاربر

    جواد۱۱ دی ۱۳۴۸

    با سلام من الان به مدت دوهفته هست که عینکم شکسته وازعینک استفاده نکردم،الان چندروزه که سرم باد میگیره ودوور سرم میگیره ومخصوصا بیرون که میرم احساس میکنم تو سرم باده واحساس گیجی ومنگی بهم دست میده میخواستم ببینم این به خاطر استفاده نکردن از عینک هست؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام جواد عزیزمبله میتونه باشه اما خیلی کلی هست و دلایل ده هم میتونه داشته باشه

  • کاربر

    معصومه۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر من دو هفته ای هست که عینک گرفتم شماره چشمم بیشتر شده و عینکم و فرامم رو عوض کردم اما وقتی عینک جدیدمو میزنم وقتی میخام درس بخونم حس گیجی میکنم درسو نمیفهمم و سر درد میگیرم دکترم قبلا گفته بود اگه گیج بشی بخاطر متفاوت بودن شماره دوتا چشمت هست چون من چشم چپم از راستم ضعیف تر هست بنظرتون مشکل من شماره چشممه یا عادت نکردن ب عینک جدید؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام معصومه جاناگر دوهفته س که میزنی و مشکل داری قطعا خطایی در ساخت یا تجویز وجود داره )حتما باید مجددا معاینه بشی و عینکت جک بشه(

  • کاربر

    ابوالفضل عبدی ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرمن 14سالشه ازهفت سالگی عینک میزنه ده روز پیش براش عینک جدید گرفتیم بعد زدن عینک چشماش سرخ شده وچرک میده و میگه وقتی که عینک و درمیارم تارمیبینمچندروز هم هست مریض شده مشکل از چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهارتباطی به عینک ندارهچرک کردن بر اثر ابتلا به یه بیماری چشمی هست

  • کاربر

    عباس۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام من چشام آستیگماته و عینک‌میزدم ولی نمره چشم تغییر کرد و نمره مخفی داشتم خلاصه یک نمره مخفی داشتم و عینک جدید درست کردم ولی عینک جدید خوب میبینم فقط دور رو تار میبنم و بدون عینک دور خوبه برام مشکل چی هست؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام ودرود وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشهچند هفته طول میکشه ریلیز کنه تطابق و بعدش اوکی میشه

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    ایا سرخی چشم هم از عوارض عوایل عینک زدن هسشتن ؟؟

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر توی روزای اول تغییر عینک بله طبیعیه اما در ادامه خیر

  • کاربر

    ۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیرمن تازه امروز شروع کردم ب عینک زدن و اولین بارمهمشکل زیادی با عوارض عینک ندارم ولی چشام سرخ شده و کنار قرینه چشم یه کوچولو قرمزه وقتی داخل یک سایت درباره ناخنک چشم خوندم یکی از عوارض هاش این بود ک احساس میکنیم یه شیع داخل چشممونه و منم فقط همین حس رو دارم وبعد از مالش چشممتا یه حدودی چشم میسوزه میشه دلیلش رو بگیدایا بخواطر عوارض عینک زدنه ؟؟ خیلی نگرانم اگ میشه لطفا جواب بدید

  • کاربر

    دکترعینک۱۱ دی ۱۳۴۸

    سلام وقت بخیر توی روزای اول طبیعیه بهتره توی همین روزای اول از اشک مصنوعی استفاده کنی تا سوزش کمتری تجربه کنی و بعد از دوهفته هم میتونی قطع کنی استفآده از اشک مشنوعی رو

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

سرعت کند است !

برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.