#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

معرفی عینک‌های ذره‌بینی - دکترعینک

معرفی عینک‌های ذره‌بینی

برای کمک به افرادی که مشکلات شدید بینایی دارند، عینک‌های ذره‌بینی مختلفی طراحی شده است. این عینک‌ها قابلیت بزرگ‌نمایی بسیار زیادی دارند و همان‌طور که از نامشان پیداست، مهم‌ترین کاربرد این عینک‌ها بزرگ‌نمایی است.

با توسعه این نوع عینک و عدسی، تنها کاربرد آن به بحث اصلاح بینایی محدود نمی‌شود. امروزه انواع این عینک‌ها برای کاربرد‌های مختلفی مثل پزشکی و صنعت، طراحی و روانه بازار شده‌اند که افراد بر اساس نیاز خود به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اما بسیاری از افراد به دلیل مشکلات بینایی خود، مجبور به استفاده از این عینک‌ها هستند که این مورد توسط پزشک و زیرنظر او انجام می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این نوع عینک خواهیم پرداخت. همراه دکتر عینک باشید.

عینک‌های ذره‌بینی چه نوع عینک‌هایی هستند؟

عینک‌های ذره‌بینی، ابزار‌هایی هستند که با کمک آن‌ها اجسام بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود مشاهده می‌شوند و کاربرد متنوعی هم دارند.

قدرت بزرگ‌نمایی این ذره‌بین‌ها با حرف ایکس انگلیسی نشان داده می‌شود. به این ترتیب که هرچه عدد کنار حرف ایکس بزرگ‌تر باشد، قدرت بزرگ‌نمایی هم بالاتر است. مثلا عینکی با بزرگ‌نمایی سه ایکس، اجسام را سه برابر اندازه واقعی آن‌ها نمایش می‌دهد.

عینک‌های این چنینی معمولا برای کاربرد‌های عمومی‌تر، دارای بزرگ‌نمایی‌های ۲ یا ۳ برابر هستند.

اصطلاح فنی و تخصصی در عینک‌ها وجود دارد که با آن دیوپر هم گفته می‌شوند که در هنگام انتخاب عینک مناسب، باید آن ‌را در نظر بگیرید. این اصطلاح میزان خمیدگی و انحنای لنز و عدسی عینک را هم مشخص می‌کند. هرچه انحنا و خمیدگی بیشتر باشد، ضخامت لنز و همچنین قدرت بزرگ‌نمایی آن‌هم بیشتر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این عدد، شما می توانید قدرت عینک خود را تشخیص دهید. برای محاسبه قدرت عدسی عینک خود، عدد دیوپتر را تقسیم بر عدد ۴ کنید و در ادامه عدد به دست آمده را به علاوه یک کنید.

به طور مثال اگر مقدار دیوپر عینک شما عدد ۸ باشد، قدرت بزرگ‌نمایی عدسی شما، ۳ ایکس خواهد بود.

عینک‌های ذره‌بینی

کاربرد و انواع عینک‌های ذره‌بینی

با کارکرد عینک‌های ذره‌بینی کمی آشنا شدیم. حالا به بررسی کاربرد‌های این وسیله در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم. می‌توان گفت تولید و طراحی این نوع عینک‌ها، بسیاری از مشکلات موجود را حل کرده و سادگی و راحتی استفاده از آن باعث جلب نظر متقاضیان شده است.

با ما همراه باشید که انواع و کاربرد‌های مختلف این عینک را با هم بررسی کنیم.

رفع مشکلات افراد کم‌بینا

کم‌بینایی لغتی است که برای توصیف انواع گوناگونی از مشکلات بینایی به کار گرفته می‌شود که توانایی فرد در انجام بسیاری از امور روزانه را کم می‌کند. این نقوص، مشکلاتی را در اموری مانند رانندگی، خواندن، نوشتن، تشخیص دادن رنگ‌ها، دیدن صفحه‌ نمایشگرهای مختلف یا حتی تشخیص چهره دیگران ایجاد خواهد کرد.

کم‌بینا شدن با پیرچشمی متفاوت است و نمی‌توان با روش‌های یکسان آن‌ها را درمان کرد. کم بینایی درواقع ضعف و کاهش فاحش بینایی است. این مشکل، ضعفی دائمی خواهد بود و با روش‌‌های عادی پزشکی و عدسی‌های حتی قوی، درمان نخواهد شد.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، خوشبختانه ابزاری برای بهبود کیفیت بینایی افرادی که دچار این مشکل هستند، طراحی و تولید شده است. یکی از این ابزارها عینک‌های ذره بینی هستند.

معرفی عینک‌های ذره‌بینی - دکترعینک

به طور کلی افراد مسن‌تر به دلیل قرارگیری در معرض خطرات و آسیب‌های مختلف، بیشتر دچار کم‌بینایی می‌شوند. همچنین افراد کم سن و سال دیگر هم اگر دچار عارضه‌هایی مانند عارضه‌های مغزی شوند، ممکن است به کم‌بینایی مبتلا شوند و به استفاده از این عینک‌ها نیاز پیدا کنند.

اگر شما دچار مشکل کم‌بینایی باشید، لازم است توسط پزشک متخصص چشم معاینه شوید و او برای شما نسخه‌ای مناسب تجویز خواهد کرد.

این عینک‌ها در بزرگ‌نمایی‌های مختلفی تولید می‌شوند و برحسب شدت بینایی شما، پزشک یکی از آن‌ها را برای شما انتخاب خواهد کرد که به زندگی عادی برگردید.

این عینک‌ها با قابلیت‌هایی که دارند، تمام اجسام را بزرگ‌نمایی می‌کنند و شما قادر خواهید بود که مواردی که قبلا نمی‌توانستید آن‌ها را به خوبی ببینید، به طور واضح مشاهده کنید.

انواع عینک‌های ذره‌بینی

عینک‌های ذره‌بینی نوری

دستگاه‌‌های نوری، این قابلیت را دارند که اجسام را چندین برابر بزرگ‌نمایی کنند. این دستگاه‌ها شامل سیستم‌های میکروسکوپی و تلسکوپی و سیستم‌های موجود روی عینک هستند.

این دستگاه‌ها مقرون به صرفه، قابل حمل و به راحتی قابل استفاده هستند، اما کاربرد‌های خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

سیستم‌های بزرگنمایی میکروسکوپی، عینک‌هایی هستند که ذره‌بین‌ها به طور مستقیم و کامل روی لنز‌ نصب می‌شود. کاربرد آن‌ها برای مشاهده اجسام و نقاط بسیار ریز و از فاصله‌ای بسیار نزدیک است.

همچنین سیستم‌های تلسکوپی به افراد دارای مشکل بینایی برای فواصل دورتر کمک‌ می‌کنند. این سیستم‌ها بسیار پرکاربرد هستند و می‌تواند برای مواردی مانند تماشای تلویزیون در فاصله‌های متوسط هم ​​استفاده شود. همچنین برای مواردی مانند راه رفتن در خیابان یا دیدن علائم و تابلو‌ها کاربرد دارد.

سیستم‌های دیگری هم وجود دارند که به آن‌ها تک چشمی گفته می‌شود که شامل نیمی از عینک کامل است. به همین دلیل استفاده از آن راحت است و به شخص اجازه حمل و نقل و استفاده از آن در تمام شرایط را می‌دهد. بزرگنمایی در این نوع عینک‌ها معمولا قابل تنظیم بوده و از ۴ تا ۸ برابر متغیر است.

لازم به ذکر است این عینک‌ها کاربرد‌های خاصی دارند و معمولا برای استفاده معمولی مناسب نیستند.

معرفی عینک‌های ذره‌بینی - دکترعینک

سیستم ذره‌بینی الکترونیکی

این ابزار الکترونیکی مانند ذره‌بین‌های ویدئویی هستند. آن‌ها به مانند سایر عینک‌‌های ذره‌بینی قابل حمل نیستند و نمی‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد، اما همچنان برای اصلاح بینایی افراد کم‌بینا مناسب‌ هستند؛ زیرا مقدار بزرگ‌نمایی آن‌ها در مقایسه با سایر مدل‌ها بسیار بیشتر است.

آن‌ها همچنین این قابلیت را دارند که میزان نور، قدرت و وضوح را در سطوح مختلفی تنظیم کنند که در شرایط مختلف، دید بهتری را ارائه دهند.

عینک‌های ذره‌بینی برای مطالعه

این ابزار برای افرادی که در خواندن و مطالعه کلمات ریز کتاب یا مجله مشکل جدی دارند و همچنین دارای بینایی یکسانی در هر دو چشم خود هستند، بسیار مناسب است.

 افرادی که برای نزدیک‌بینی و دوربینی و آستیگمات بودن به نسخه پزشک نیازی ندارند، به راحتی می‌توانند از این عینک استفاده کنند.

این عینک‌های ذره‌بینی کمک زیادی به مطالعه کردن شما خواهند کرد. آن‌ها همچنین بسیار مقرون به صرفه و در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها ساده است. این عینک‌ها بدون نسخه پزشک قابل خریداری هستند.

همچنین این نوع عینک انتخاب مناسبی برای افرادی است که به علت بالا رفتن نمره چشم دچار مشکلاتی هنگام مطالعه هستند. این عارضه که پیرچشمی هم نامیده می‌شود، توانایی دیدن و تمرکز کردن بر اجسام نزدیک را کاهش می‌دهد.

خرید عینک‌های ذره‌بینی

کاربرد‌های حرفه‌ای

متخصصان در حوزه های مختلف مانند دندان‌پزشکان، جراحان و … معمولا از انواع مشخصی از عینک‌های ذره‌بینی برای خود استفاده می‌کنند. ابزاری که توسط متخصصان مختلف استفاده می‌شود‌، ذره‌بین‌های کوچک و دقیقی هستند که روی عینک نصب می‌شوند.

جراحی و دندان‌پزشکی نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. معمولا ابزار کمکی روی این عینک‌ها قرار می گیرد که دقت را بالاتر ببرد؛ مانند انواع چراغ‌ها و لیزرها.

این عینک‌ها در قدرت‌ها و بزرگ‌نمایی‌های مختلفی تولید می‌شوند که متخصصان بر اساس نیاز خود، از آن‌ها بهره ببرند. از بزرگ‌نمایی‌های ۲ برابر تا ۸ برابر هم برای این عینک‌های ذره‌بینی وجود دارد.

از دیگر مشاغلی که ممکن است از این نوع عینک استفاده کنند، جواهرسازان و تعمیرکاران هستند. آن‌ها با استفاده از عینک‌های ذره‌بینی، بدون دخالت دست، قادر به افزایش دقت خود خواهند بود.

چنین عدسی‌هایی با بند به سر متصل می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هنگام استفاده از عینک طبی هم از این ابزار استفاده کنند.

دیگر کاربردهای عینک‌های ذره‌بینی

این عینک‌های ذره‌بینی علاوه بر کاربرد‌هایی که گفته شد، در شرایط خاص دیگری هم قابلیت استفاده دارند.

مانند ماهیگیرانی که برای صید ماهی، این عینک را روی کلاه خود قرار می‌دهند و هر دو دست را آزاد می‌گذارند یا کسانی که مشغول خیاطی هستند و به کارهای این چنینی علاقه دارند، از این عینک‌ها استفاده می‌کنند که دقت کار خود را بالا ببرند. معمولا آن‌ها از نوع گردنی آن برای راحتی خود استفاده می‌کنند. این نوع عینک باعث می‌شود دستان این افراد کاملا آزاد بماند.

اگر کار شما حساس است، از انواع عینک‌های ذره‌بینی نوردار استفاده کنید. این امر به شما کمک زیادی خواهد کرد به خصوص اگر چشمانی ضعیف دارید.

بهترین انواع عینک‌های ذره‌ینی

نتیجه‌گیری

عینک‌های ذره‌بینی اختراعی کاربردی برای انسان‌هایی است که یا مشکل بینایی جدی دارند یا شغلشان آن‌ها را مجبور می‌کند که از این ابزار خاص استفاده کنند.

لازم به ذکر است این نوع عینک انواع خاصی دارد و اگر برای رفع مشکلات بینایی خود به آن‌ها نیاز دارید، حتما باید طبق نظر پزشک اقدام به تهیه آن کنید و خودسرانه عینکی را برای خود انتخاب نکنید.

این عینک‌ها علاوه بر حل مشکلات بسیاری از افراد دارای ضعف بینایی، در صنایع و مشاغل مختلفی هم کاربرد  دارند.

سوالات متداول

آیا برای همه افراد استفاده از عینک‌های ذره‌بینی مفید و موثر است؟

خیر، این عینک‌ها فقط در صورتی مفید و تاثیرگذار خواهند بود که به جهت رفع مشکلات بینایی فرد مورد استفاده قرار گیرند و اگر شما مشکل خاصی نداشته باشید، نه تنها سودبخش نخواهند بود، بلکه ممکن است به چشم شما هم آسیب برساند. پس بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید.

آیا عینک ‌ذره‌بینی همان عینک مطالعه است؟

تفاوت اصلی در آن‌ها این است که عینک‌های ذره‌بینی فقط نقش بزرگ‌نمایی را دارند و تاثیری بر وضوح و دقت دید شما ندارند.

آیا عینک‌ ذره‌بینی فقط کاربرد درمانی دارد؟

خیر این عینک‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند برای مشاغل و صنایع مختلفی به کار بروند. البته ذکر این نکته ضروری است که شما براساس نیاز خود، اقدام به تهیه این نوع عینک بکنید. انتخاب اشتباه علاوه بر ضررهای مالی، می‌تواند آسیب‌رسان هم باشد.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.