#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن - دکترعینک

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن

شاید از آخرین باری که معاینه‌ی چشم انجام داده‌اید، مدت زمانی طولانی گذشته باشد یا به تازگی نیاز به عینک را احساس کنید. عینک جدید و سردرد روزهای ابتدایی استفاده از آن، مسئله‌ای است که تمام افرادی که تازه عینکی شده‌اند یا عینک خود را عوض کرده‌اند از آن صحبت می‌کنند. اگر شما نیز دچار سردرد ناشی از عینک تازه شده‌اید یا نگران عوارض عینک جدید هستید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

ارتباط عینک جدید و سردرد ناشی از چه عواملی است؟

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن - دکترعینک

سردرد ناشی از عینک جدید شما می‌تواند ناشی از چندین مسئله‌ی گوناگون باشد که آن‌ها را شرح می‌دهیم.

توجه کنید که این سردرد و عوارض دیگر چون سرگیجه یا تهوع ناشی از عینک می‌تواند در افراد مختلف و انواع عینک‌ها متفاوت باشد.

حال مهم‌ترین عوامل ایجاد رابطه بین استفاده از عینک جدید و سردرد را ملاحظه کنید:

۱.کشیدگی ماهیچه‌های چشمی

چشمان شما دارای شش عضله است که هنگام نگاه کردن با عدسی تازه‌، در تلاش‌اند خود را با شرایط تازه وفق دهند به همین دلیل باید دشوارتر از پیش کار کنند و این سخت‌کاری ممکن است خود را به شکل کشیدگی عضلات چشمی و سردرد نشان دهد.

در افرادی که برای نخستین بار از عینک استفاده می‌کنند یا تغییر ناگهانی و زیاد در شماره عینک دارند، این اتفاق شایع‌تر است.

 

۲.عینک‌های دو یا چندکانونی

گاهی افرادی که هم برای دید دور و هم دید نزدیکشان نیازمند عینک هستند، ترجیح می‌دهند به جای استفاده از دو عینک گوناگون، ازعدسی‌های دو یا چندکانونی استفاده کنند. در عینک دوکانونی‌ معمولا خطی میان عدسی هست که محدوده‌ی دید دور و نزدیک را مشخص می‌کند. اگر برای  هر دید، به قسمت اشتباه نگاه کنید، ممکن است دچار سردرد شوید. همچنین انواع چندکانونی و تدریجی نیز تا زمانی که نقطه‌ی دید صحیح را نیافته‌اید، سبب ایجاد سردرد، سرگیجه و حالت تهوع خواهند شد.

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن - دکترعینک


۳.قاب عینک جدید و سردرد

گاهی فریم عینک جدید می‌تواند ایجاد سردرد و ناراحتی کند؛ به این صورت که به بینی یا پشت گوش شما فشار وارد کند و سبب سردرد و ناراحتی‌های دیگر شود. نکته‌ی مهم دیگر در این رابطه، فاصله‌ی مناسبی است که باید میان عدسی و مردمک چشم شما باشد تا دید صحیح و بدون مشکلی داشته باشید. بهتر است انتخاب فریمی متناسب با سر و صورت خود را نیز به افراد حرفه‌ای و کارشناس بسپارید. اگر پس از انتخاب متوجه شدید فریم روی صورت شما جا می‌اندازد و ایجاد خراش می‌کند، خوب روی صورت قرار نمی‌گیرد یا به هر شکلی ایجاد ناراحتی می‌کند، می‌توانید با کمک متخصصین ما آن را بهبود دهید یا عوض کنید.

۴.تشخیص اشتباه نمره چشم

مراجعه به یک مرکز معتبر و افراد حرفه‌ای با وجود تجهیزات کافی، معمولا به‌ندرت شما را دچار این مشکل می‌کند اما به‌هرحال گاهی ممکن است تشخیص نادرست درجه‌ی دوربینی و نزدیک‌بینی شما و تجویز عدسی اشتباه، ارتباطی میان عینک جدید و سردرد ایجاد کند.

سردرد ناشی از عینک معمولا باید ظرف چند روز (نهایتا دو هفته) برطرف شود. اگر این اتفاق نیفتاد شاید عدسی اشتباهی برای شما تجویز شده و باید معاینه چشم و بینایی‌سنجی را مجددا انجام دهید.

راه‌هایی برای رفع سردرد ناشی از عینک

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن - دکترعینک

همراه شدن استفاده از عینک جدید و سردرد و دیگر عوارض گاهی سبب می‌شود افراد عینک را کنار بگذارند. اما این راه‌کار محسوب نمی‌شود و مشکل را حل نمی‌کند. ما توصیه‌هایی داریم که کمک ‌کننده است:

۱.بر وسوسه‌ی رفتن به سراغ عینک قدیمی یا ترک عینک جدید غلبه کنید.

چنین کاری دقیقا مثل این است که صورت‌مسئله را پاک کنید. باید به چشم فرصت دهید تا به عینک تازه عادت کند.

۲.به قدر کافی به چشم‌های خود استراحت دهید.

 

عینک جدید و سردرد: دلایل و راه‌های رفع آن - دکترعینک

عضلات چشم هم مانند دیگر عضلات بدن به استراحت و رسیدگی نیاز دارند. در طول روز حتما برای مدتی عینک را از چشم بردارید و ترجیحا در اتاقی تاریک با چشم باز قرار بگیرید. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد برای کاهش عوارض عینک جدید و سردرد استفاده کنید.

۴.از عینک با شیشه بلوکات استفاده کنید

اگر به واسطه‌ی شغل یا موارد دیگر بیش از دوساعت طی شبانه‌روز به صفحات دستگاه‌های دیجیتالی نگاه می‌کنید و در معرض نور آبی هستید، شاید مشکل عینک جدید و سردرد شما تنها با خرید عدسی بلوکات یا بلوکنترل برطرف شود.

سردرد هنگام کار با کامپیوتر

 

۳.به پزشک مراجعه کنید

اگر عینک جدید و سردرد و حالت تهوع یا دیگر عوارض شما را نگران کرده است، حتما به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه کنید. معاینه‌گر ضمن بررسی مسئله می‌تواند داروهای مسکن نیز برای شما تجویز کند تا با کمک آن‌ها قدری تسکین یابید. همه‌ی این توصیه‌ها را تنها در شرایطی به کار بگیرید که روزهای متوالی (مثلا یک تا دو هفته) از زدن مداوم عینک جدید می‌گذرد اما بهبودی در عوارض عینک جدید و سردرد شما ایجاد نشده است. تا پیش از طی این روزها بهتر است تا حد امکان عوارض را تحمل کنید و عینک را کنار نگذارید تا چشم شما زود به آن خو بگیرد.

 

شما همچنین می توانید مقاله دکتر عینک در رابطه با علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک را از مطالعه نمائید.

instagram dreynak.com

 

 

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.