#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک چیست؟ - دکترعینک

علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک چیست؟

علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک موضوع نگران‌کننده‌ای نیست.در این مطلب به بررسی انواع تاری دید و طبیعی یا غیرطبیعی بودن آن می‌پردازیم.اگر شما نیز از افرادی هستید که به تازگی عینک خود را عوض کرده‌اید، مطالعه‌ی این مطلب به شما توصیه می‌شود.

دلایل تاری دید با عینک جدید

با گرفتن عینک جدید احتمالا انتظار داریم که مشکلات بینایی‌مان برطرف شود و دنیای اطرافمان را متفاوت ببینیم. درواقع انتظار ما وضوح و دید بهتر است اما گاهی با تاری دید و ابهام بیشتر مواجه می‌شویم. اگر خیلی نگران هستید، باید بدانید که این موضوع در اکثر مواقع طبیعی است. در واقع علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک، بیشتر بر پروسه‌ی سازگار شدن چشم با عدسی‌ (یا لنز) متمرکز است. قرار است شما پس از مدتی مشکل در دید و بینایی ناقص، اکنون به یک دید کامل، واضح و شفاف دست پیدا کنید.بنابراین طبیعی است که چشم و گیرنده‌های مرتبط با بینایی در مغز شما به مدت زمانی برای تطبیق تدریجی با شرایط دید جدید نیاز داشته باشند.

همچنین بسیاری از اوقات مشکلاتی بوجود می آید که ناشی از عوارض عینک زدن می باشد. می بایست بررسی کرد که آیا این مشکلات ناشی از از عوارض عینک جدید است یا خیر.

در حقیقت مغز شما در حال دریافت تصاویری است که پیش از این نمی‌دید یا آن‌ها را متفاوت دریافت می‌کرد و اکنون باید داده‌های تازه‌ای را از چشم شما دریافت و پردازش کند.دیگر علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک ، به فریم جدید شما مربوط می‌شود.تغییر قاب عینک خصوصا از یک قاب بزرگ یه یک قاب کوچک، هم می‌تواند انحناهایی متفاوت در شیشه ایجاد کند و هم در دید شما تا زمان عادت به دامنه‌ی دید تازه اثر بگذارد.بنابراین اعوجاج در دید و تاری کاملا طبیعی است و پس از طی مدت زمان لازم برطرف می‌شود و جای نگرانی ندارد.

اگر مدت زمان طولانی شد و تفاوتی احساس نکردید می‌توانید از اپتومتریست بخواهید فریم شما را مجددا تنظیم یا اصلاح کند.

تنظیم مجدد فریم بعد از تعویض عینک توسط اپتومتریست

چه زمانی تاری‌دید بعد از تعویض عینک غیر طبیعی است؟

اگر علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک ، عاملی غیرطبیعی باشد، احتمالا این عارضه ادامه‌دار و آزاردهنده خواهد شد.

به داشتن هریک از این علائم توجه کنید:

  • تاری شدید دید بدون تغییر و بهبود؛
  • عدم یا کاهش تمرکز؛
  • ضعف در بینایی هنگام بستن یک چشم؛
  • خستگی بیش از حد و آزاردهنده در چشم؛
  • سردرد و سرگیجه بدون علت خاص؛
  • سرگیجه همراه با تهوع بدون آن‌که بیماری دیگری وجود داشته باشد.

اگر این علائم را دارید، احتمالا در اثر خطای انسانی برای شما نسخه‌ای اشتباهی تجویز شده است.

گاهی ممکن است خطا در نحوه‌ی انجام تست‌های بینایی سنجی یا اشکال در تجهیزات، سبب تجویز نمره اشتباهی برای عینک شود.به همین دلیل اهمیت دارد که بینایی سنجی و دریافت عینک را با مراجعه به یک مرکز معتبر با تجهیزات دقیق و کارشناسان خبره انجام دهید.

تجویز عینک توسط افراد خبره

علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک ، طبیعی و غیر طبیعی

دلایل تاری دید با عینک جدید که نیازمند بررسی و درمان است، شامل این موارد می‌شود:

-عیوب انکساری (refractive errors) شامل:

۱.نزدیک‌بینی

رایج‌ترین عیب انکساری است که سبب می‌شود اشیای موجود در فاصله‌ی دورتر را تار ببینید و درست تشخیص ندهید.

۲.دوربینی

این مشکل درست برعکس نزدیک‌بینی، سبب می‌شود فرد اشیای موجود در دوردست را خوب و واضح ببیند اما در دیدن اشیای نزدیک خود مشکل داشته باشد.این دسته از افراد معمولا برای مطالعه یا انجام کارهای دستی به عینک نیاز دارند.

۳.آستیگماتیسم

فردی که در همه‌ی فواصل دور و نزدیک دچار تاری و اختلال دید می‌شود، مبتلا به آستیگماتیسم است که معمولا از قرنیه‌ی نامنظم ناشی می‌شود.در این شرایط، نور نمی‌تواند با تمرکز به شبکیه برسد و به همین دلیل دید کامل حاصل نمی‌شود.

۴.پیرچشمی

تاری دید نزدیک پس از سن ۴۰ سالگی در اصطلاح، پیرچشمی نامیده می‌شود.در این مورد وقتی عدسی داخل چشم به دلیل کهولت سن سخت می‌شود، فرد دچار تاری دید نزدیک می‌گردد.

پیرچشمی و تاری دید در نزدیک

البته گاهی ممکن است این عارضه ناشی از مشکلات جدی‌تری باشد.برای مثال ممکن است فرد دچار بیماری‌های چشمی شده باشد که عصب بینایی را تحریک یا تهدید کنند؛ همچنین ممکن است فرد دچار اختلالات دستگاه عصبی و مغز شده باشد.

تاری ‌دید بعد تعویض عینک ممکن است مربوط به یک چشم باشد یا هردو چشم را درگیر کند.برای کشف علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک که ادامه‌دار شده است، به اپتومتریست مراجعه کنید.

اگر از زمان گرفتن عینک جدید، دوهفته نگذشته است، با دانستن علت تاری ‌دید بعد تعویض عینک ، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید.عینک را کنار نگذارید و حتی‌الامکان از آن استفاده کنید تا فرایند سازگاری طی شود.اگر پس از گذشت دو هفته هیچ تفاوتی در شما ایجاد نشد، موضوع را با متخصص بینایی‌سنج درمیان بگذارید.

اگر به شما درخصوص انجام تست‌های مجدد یا اصلاح فریم و شیشه توصیه‌هایی می‌شود حتما به آن‌ها عمل کنید، در غیر این صورت عوارض و مشکلات تشدید خواهد شد.

گاهی پس از تعویض عینک دچار مشکلاتی شبیه به سردرد، تاری دید و یا عدم تمرکز می شویم. همه این ها می تواند ناشی از شماره عینک اشتباه باشد، اگر شماره عینک اشتباه باشد و سریعا متوجه این موضوع نشویم، باید آماده بروز برخی مشکلات جدی تر باشیم.

پرسش‌های خود را در خصوص علت تاری‌دید بعد تعویض عینک با ما در میان بگذارید.

instagram dreynak.com

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.