#شعبه حضوری مون با هماهنگی قبلی هر روز حتی تعطیلات و جمعه ها _کارگر جنوبی_ شهر فرش_طبقه ۱_واحد ۳۳#

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

با ورود هر کالای ارزشمند به بازار، سودجویان به سرعت مشغول تولید نمونه‌های کپی و تقلبی آن می‌شوند. یکی از این انبوه کالاها، عینک آفتابی است. تشخیص عینک آفتابی اصل از دغدغه‌های بسیاری از ما به شمار می‌رود. وقتی تأثیر اصل بودن این عینک در سلامت چشم را بدانیم، این دغدغه دوچندان می‌شود. به راستی تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی چه ضرورتی دارد و چگونه ممکن است؟

با دکتر عینک تا پایان این مطلب همراه شوید.

اهمیت تشخیص عینک آفتابی اصل

عینک آفتابی امروزه یکی از عناصر مهم مد و فشن است. اما نباید کارکرد حقیقی آن را فراموش کرد: محافظت از چشم‌ها در برابر نور خیره‌کننده آفتاب و اشعه‌های زیان‌رسان آن.

ممکن است افرادی که تنها کاربرد مدنظرشان از عینک آفتابی، تیپ ظاهری است، به خرید نمونه‌ی فیک رضایت دهند. شاید این افراد گمان کنند معامله‌ی خوبی کرده‌اند و با مبلغی بسیار کمتر، عینکی مشابه برند اورجینال خریده‌اند. به همین دلیل علی رغم تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، از خرید نمونه‌ی کپی راضی هستند. اما به چه علت تشخیص عینک آفتابی اصل مهم است؟

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

  • عینک‌ها یا هر محصول فیک دیگر غالبا در کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی تولید می‌شوند که حقوق پرسنل در آن رعایت نمی‌شود. نیروی کار ارزان بدون حقوق مسلم اجتماعی، امکان تولید اجناس ارزان‌قیمت را فراهم می‌کند.
  • عینک‌ آفتابی اصل از رسیدن اشعه‌های مضر UV آفتاب به چشم جلوگیری می‌کند. نمونه‌های تقلبی معمولا چنین محافظتی را ایجاد نمی‌کنند.تیره بودن عینک آفتابی تقلبی سبب می‌شود مردمک چشم مانند زمانی که در سایه هستیم، گشاد شود. به این ترتیب اشعه‌های مضر می‌توانند بیشتر به داخل چشم نفوذ کنند و آسیب بیشتری برسانند.
  • تشخیص عینک آفتابی اصل همچنین به این دلیل مهم است که چنین عینک‌هایی با ضمانت واقعی ارائه می‌شوند.

نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی بر اساس ویژگی‌های ظاهری

ممکن است افراد علت عدم تشخیص عینک آفتابی تقلبی را شباهت زیاد آن به نمونه‌ی اصل عنوان کنند. اما باید دانست بسیاری از معیارهای تشخیص، در ظاهر است. تنها باید دقت بالایی داشت. برخی از این معیارها را باهم بررسی می‌کنیم.

کیفیت مواد و ساخت

این یکی از معیارهایی است که نمودهایی ظاهری دارد. برای تشخیص عینک آفتابی اصل باید بدانید آن‌ها معمولا از موادی با کیفیت و مرغوب ساخته می‌شوند. یکی از دلایل گران‌بها بودن آن‌ها نیز همین است. در قاب دور عدسی و دسته‌های عینک آفتابی اورجینال نوعی یکنواختی دیده می‌شود که نشان از مرغوبیت متریال دارد. در عدسی یا فریم این عینک‌ها شکاف، ناخالصی یا رگه‌های خشن و آشکار دیده نمی‌شود. وزن عینک نیز می‌تواند در این مورد گویا باشد. انواع فیک معمولا سبک‌تر از نوع اصلی هستند. ضمنا قاب‌ها باید وقتی از بالا به آن‌ها نگاه می‌کنید، تقارن داشته باشند.

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

جنس عدسی‌ها

قبول داریم در حال حاضر متریال‌های باکیفیت گوناگونی برای عینک آفتابی استفاده می‌شود. با این حال عدسی شیشه‌ای یک راه تشخیص عینک آفتابی اصل به شمار می‌رود. نمی‌توانیم هر عینکی را که عدسی شیشه‌ای ندارد، فیک و تقلبی محسوب کنیم. اما باید این نکته را بدانیم که سازندگان کالای فیک از شیشه استفاده نمی‌کنند. دلیل آن نیز واضح است. قیمت شیشه بالاتر از جنس‌های دیگر است درحالی‌که آن‌ها همیشه به دنبال کاهش هزینه تولید هستند. پس عینکی که عدسی شیشه ای ندارد، ممکن است اصل باشد اما عینک آفتابی با عدسی شیشه‌ای قطعا اصل است.

توجه به لولاها در نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

لولاهای دسته‌ی عینک، یکی از جزئیاتی است که در ساخت آن به نهایت دقت نیاز است. کیفیت خوب لولاها نشانه‌ای برای عینک آفتابی اورجینال است. البته عینک‌ها لولاهای مختلف و گوناگونی دارند اما باید به کیفیت و دقت ساخت آن‌ها توجه کنید. اگر متریال پلاستیکی باشد، نباید اثری از چسب یا پلاستیک ذوب شده مشهود باشد. همچنین اگر جنس فلزی است، باید پیچ‌هایی با کیفیت و هم‌رنگ داشته باشد.

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

پد‌های روی بینی

این قطعات، پدهای کوچک لاستیکی و معمولا منعطفی هستند. این پدها به عنوان پشتیبانی برای نگه داشتن عینک روی بینی به کار می‌روند. این پدها نیز باید از متریال خوبی ساخته شده باشند و اکثرا شفاف هستند. ضمنا برخی برندها نام یا آرم خود را بر روی این قطعات کوچک نیز حک می‌کنند.

 

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

 

تشخیص عینک آفتابی از اصل با لوازم جانبی

برندهای مطرح معمولا یک عینک آفتابی تنها بدون لوازم جانبی و شناسنامه را به مصرف کننده ارائه نمی‌دهند. برخی از این لوازم را به شما معرفی می‌کنیم.

بسته بندی عینک

یک نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، جعبه یا بسته‌بندی آن است. برندهای مطرح به این موضوع اهمیت می‌دهند و آن را به‌نوعی شناسنامه‌ی کار خود می‌دانند. به درج آرم روی بسته‌بندی توجه کنید. همچنین کیفیت بسته بندی و همخوانی آن با شکل ظاهری که در تبلیغات یا سایت تولید کننده دیده‌اید دقت کنید. همچنین در بسته‌بندی‌ها معمولا دستمال مخصوص عینک یا وسایل دیگر قرار داده می‌شود.

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

کیفیت درج نام برند

یک راه تشخیص عینک آفتابی اصل توجه به نحوه درج نام برند روی محصول و بسته‌بندی است. اگر توانستید برای مثال نام درج شده را با ناخن بخراشید و پاک کنید، احتمالا محصول فیک است. درج نام برند در محصولات اوجینال معمولا به صورت حک شده است یا به‌هرترتیب به این سادگی‌ها پاک نمی‌شود. همچنین درج نام باید زیبا و تمیز باشد.

بروشور داخل جعبه عینک

راه مهم دیگر برای تشخیص عینک آفتابی اصل، توجه به برگه‌ای است که در بسته‌بندی قرار دارد. این برگه شامل اطلاعات کافی درباره محصول و نیز محصولات دیگر تولیدکننده است. همچنین نباید در آن هیچ‌گونه غلط املایی و نگارشی دیده شود.

این بروشور حاوی تمام اطلاعات محصول از جمله مدل، اندازه، بارکد و مانند این‌ها است.

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی - دکترعینک

توصیه دکتر عینک برای خرید عینک آفتابی اصل

ویژگی‌هایی را که به شما در تشخیص عینک آفتابی اصل کمک می‌کند، برشمردیم. اما مهم دیگری هنوز باقی مانده است. هنگام خرید هر محصولی، به فروشگاهی که محصول مورد نظر خود را از آن می‌خرید توجه کنید. اعتبار فروشگاه، سابقه و میزان تخصص فروشندگان در تضمین خرید محصول اورجینال نقش دارد.

هیچ فروشگاه تخصصی باسابقه و صاحب اعتبار، هرگز برای کسب مقداری سود آنی، اعتباری را که در مدت طولانی به دست آورده، به خطر نمی‌اندازد. بنابراین برای این که از خرید عینک آفتابی اصل مطمئن باشید، حتما آن را از فروشگاهی معتبر بخرید. با مراجعه به فروشگاه حضوری یا اینترنتی معتبر از پیشنهاد و مشورت افراد متخصص بهره‌مند خواهید شد. خوشحال می‌شویم در این انتخاب با دکتر عینک در ارتباط باشید. کدام برند عینک آفتابی محبوب شماست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

پست های اخیر

تا کنون نظری در این باره ثبت نشده.

    پیامی بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

    سرعت کند است !

    برای داشتن تجربه وبگردی بهتر ، در صورتی که از VPN استفاده میکنید، آنرا خاموش کنید.